Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

wim.geuens03 mei 2018, 16:15

 57  Uma
ex-molinator schreef:ff een verbetering van een vorig bericht.

Ik ben net Afl 6 aan't herbekijken en de peper die ze voorgeschoteld krijgen in een habanero (chocolate) en niet een jalapeno (zoals ik verkeerdelijk begrepen had).
Dat maakt een serieus verschil. Habanero is een andere naam voor Scotch Bonnet (ook wel gekend als Madame Jeannet).
En dan komt een herinnering van 10j geleden naar boven, toen ik in California was heb ik een zakje habaneros gekregen van een Mexicaanse meid en die stond versteld dat ik zomaar eentje begon te proeven en ook helemaal opgegeten heb. Volgens haar was die zeer pikant, volgens mij reikte die nog niet aan de enkels van de Jamaicaanse Scotch Bonnet die ik gewend was. Achteraf is ook gebleken dat Mexicanen bijlange na niet zo pikant eten als Jamaicanen en Afrikanen .

Ik heb ook nog 2 bedenkingen:
1. de Scotch Bonnet is een beetje variabel qua pikantheid en al bij al, als je geluk hebt, kan het allemaal nog meevallen. Dat houdt...
Als je inderdaad de lijst opzoekt van het aantal Scoville Units zie je dat de peper nog niet eens tot 1/3e van de lijst rijkt zoals hier te zien: https://www.peperzaden.be/scoville/
Gebruikersavatar

Serpones03 mei 2018, 18:56

 22
Serpones schreef:Zeer verdacht: wanneer Lloyd met Gilles achter de bedieningstafel zit, zie je dat er in een bepaalde scène is geknipt. Vlak na de overgang zie je dat ze hard gelachen hebben. + Op achtergrond van Gilles zie je op plastiek : No chambear = niet werken(d) = Lloyd = de mol ???
Eerder deze week heb ik dit bericht gepost maar volgens mij geen reactie gehad hierop. Graag bovenstaande bemerking te bekijken? Wat vinden jullie van dit?
Gebruikersavatar

ex-molinator03 mei 2018, 19:09

 3483  Uma
Serpones schreef:Eerder deze week heb ik dit bericht gepost maar volgens mij geen reactie gehad hierop. Graag bovenstaande bemerking te bekijken? Wat vinden jullie van dit?
Er zijn wel meer van die chronologie-afwijkingen bij die beproevingen en ik heb er al een paar aandachtig bestudeerd. Hier echter komt het (voor mij) niet echt verdacht over.
Gebruikersavatar

james.waker03 mei 2018, 21:47

 417
Pieter is wel verdacht in deze opdracht

ten eerste met zn opmerking over die slangen, meteen een excuus om de beproeving later te doen mislukken, Gilles tracht Baha trouwens nog te overhalen om die beproeving te nemen
dan ook zijn opmerking, indien de beproeving met de pepers niet lukt, dan is't de schuld van de mol
zijn reacties tijdens en na de opdracht vond ik ook nogal geacteerd overkomen

dat hij als eerste aan de beurt komt kan ook wel voorzien geweest zijn, want hij stond vlakbij Gilles toen de enveloppen uitgedeeld werden
Gebruikersavatar

Mateo03 mei 2018, 22:17

 870
Hij deelde toch zelf die enveloppen uit?
Gebruikersavatar

Frolva03 mei 2018, 23:42

 2204
Zal ik mezelf even quoten? :mrgreen:
Frolva schreef:Even terug serieus, want ik het het gevoel dat ik iets op het spoor ben.

Naar aanleiding van een ander topic (schoenen van de mol), ging het over de volgorde waarin de kandidaten naar de controlekamer mochten.
Ik citeer (mezelf :oops: ) uit dat topic:



Bij het herbekijken van dat fragment stel ik vast dat er niet wordt gesproken over toeval, maar wel over "het lot" (maar Lot lijkt mij géén tip te zijn :mrgreen: ).
Afbeelding

GDC heeft een stapel met 5 enveloppen vast en geeft die aan de kandidaten
Afbeelding

of beter gezegd, hij geeft de stapel aan één kandidaat, namelijk Pieter
Afbeelding
Gebruikersavatar

Mateo03 mei 2018, 23:57

 870
Ja, dat bedoelde ik uiteraard en dat had ik bij jou ook al lang gezien. Het was meer een retorische vraag. :mrgreen:
Gebruikersavatar

Frolva04 mei 2018, 07:07

 2204
Mateo schreef:Ja, dat bedoelde ik uiteraard en dat had ik bij jou ook al lang gezien. Het was meer een retorische vraag. :mrgreen:
Was dan ook eerder voor james.waker bedoeld. 😉

(valt het op dat ik enorm fier ben op mijn post? :oops: :mrgreen: )
Gebruikersavatar

chicawah.janssen04 mei 2018, 08:36

 8153
Frolva schreef:(valt het op dat ik enorm fier ben op mijn post? :oops: :mrgreen: )
Ja, het valt op 😛
Maar omdat je zinnige dingen vertelt, is het je vergeven 😃

Als er 1 persoon is die kon maken dat hij de envelop met de 1 kreeg, dan is het Pieter.
Of ben ik MIS? 😉
Gebruikersavatar

Cedric05 mei 2018, 00:13

 2834  Uma
pieter-jan.jorissen schreef:Opvallend? Bij de kist met de kakkerlakken zegt Baha iets als "Niet bewegen beestje" (ipv beestjeS). Omdat hij de teddybear vastpakt?
YES! Die was mij ook meteen opgevallen.
Bij diezelfde proef, waar iedereen dus met zijn handen in een doos met kakkerlakken wordt verondersteld te zitten, zegt Baha trouwens niet alleen "Komaan beestje, blijf staan", maar iets later ook nog "oké, Baha, nie verschieten hé".
Als het een doos met kakkerlakken was, dan kan geen van beide uitspraken daaraan gelinkt worden, want dan zou het gaan om beestjes (meervoud) én zou Baha bij de eerste seconden al verschoten hebben..
nyckelpiga schreef:Op de muur achter Lloyd kan je duidelijk het licht zien van het filmpje van Un chien Andalou (veel meer geflikker en licht) + het feit dat hij echt rood wordt als hij de peper eet, heeft hem voor mij afgeschreven als mol. Dan zie je ook bij de stinkbom wie wel en niet zijn neusvleugels beweegt door de stinklucht, enkel bij Pascale ademt ze gewoon normaal in en uit. Bij Joke en Pieter zie je duidelijk hun neusvleugels bewegen, en idem bij Bahador. Daarom denk ik nu eerder dat het Pascale is. Ze blijft op de achtergrond en heeft toch ook wel al veel vreemde zaken gedaan. Bahador kan ook maar dan is het wel heel gemakkelijk dit jaar. Ik gok dat Lloyd nu Pascale en Bahador verdenkt, en als Bahador niet de mol is hij Pascale als mol heeft, en Pieter nog twijfelt maar zeker Lloyd als een van zijn mollen heeft. Joke had denk ik eerder Bahador of Pieter als mol. Net zoals Jeffrey ook Pieter verdacht. Mijn gok is finale tussen Bahador, Pascale en bij de andere twee hangt het nog af van op wie...
De neusvleugels had ik ook op gelet bij Joke en Pieter, maar niet bij Bahador. Dat moet ik dus nog eens herbekijken.

Over Pascale... Ik denk dat die haar militaire training gebruikt heeft. Zowel bij het "horrorfilmpje" (un chien andalou) als bij de stinkbom als bij het kietelen blijft ze stoïcijns kalm, verstard voor zich uit starend. Ik denk echt dat die erop getraind is bepaalde zintuigen uit te schakelen of zo. Misschien iets wat geleerd wordt wanneer je leert mijnen ontmantelen? Ik denk niet dat je over een mijn gebogen wil zitten om een draadje te kiezen om door te knippen en dan afgeleid te worden door een kriebel, een geur, iets wat in het gezichtsveld springt of nog wat anders. Die volledige focus leek mij daaraan te wijten.
Of dat is dan wat ik er als verklaring voor bedenk omdat ik Bahador als Mol verdenk en dus voor Pascale een reden moet vinden waarom ze het niet is...
ex-molinator schreef:Over die pepers trouwens: de jalapeno die ze voorgeschoteld krijgen is absoluut niet een van de pikantste. De echt pikantste zijn trouwens niet zomaar te eten tenzij je echt een pepervreter bent en zelfs dan kan je echte verschijnselen van brandwonden vertonen.
Misschien waren het ook gewoon totaal geen pikante pepers hé.. Misschien werd dat aan alle kandidaten wijs gemaakt om hen het idee te geven dat die pepers pikant waren en er zo voor te zorgen dat ze niet echt zouden durven de pepers proeven (zoals Joke die afhaakte nog voor ze begon).
Gebruikersavatar

Cedric05 mei 2018, 00:19

 2834  Uma
Wat ik er verder zelf nog aan wil toevoegen...

Dit waren de mogelijke beproevingen:
1 minuut hoge pieptoon (100€)
1 minuut grappige fragmenten bekijken (200€): bedoeling niet te lachen
Binnen 10 seconden een glas mescal leegdrinken, met worm (300€)

1 minuut gekieteld worden zonder lachen (400€) => GEKOZEN DOOR BAHA
2 minuten lang stinkbom doorstaan (500€) => GEKOZEN DOOR LLOYD
1 minuut lang naar verschrikkelijke beelden uit de film ‘un chien andalou’ kijken (600€) => GEKOZEN DOOR JOKE
1 minuut beide handen in de Mystery Box (700€) => GEKOZEN DOOR PASCALE
Een van de heetste pepers opeten (1000€) => GEKOZEN DOOR PIETER
Een minuut lang je hand steken in een doos waar een slang in zit (2000€)


Als deelnemer zou ik waarschijnlijk net zoals Joke gehandeld hebben, want beelden zoals die uit 'un chien andalou' zou ik zelf niet kunnen bekijken.
Maar tegelijk, vanuit mijn tunnelvisie, vraag ik me af waarom niemand omgekeerde psychologie heeft toegepast en voor het minst erge is gegaan... Waarom is niemand gegaan voor die 1 minuut van grappige fragmenten waarbij men niet mag lachen?? Ik kan me echt niet inbeelden dat Bahador hier niet door de mand zou vallen? Baha lacht met ALLES.

En voor diegenen die in de Pietertunnel zitten: Als hij de Mol is, dan kiest hij toch nooit voor een van de 2-3 hoogste inzetten? Als Mol wil je net zelf bij die hoge bedragen acteren toch, om je onverdacht te maken?
Gebruikersavatar

Jay-Lo05 mei 2018, 00:33

 1690  Sven
Cedric schreef:Wat ik er verder zelf nog aan wil toevoegen...

Dit waren de mogelijke beproevingen:
1 minuut hoge pieptoon (100€)
1 minuut grappige fragmenten bekijken (200€): bedoeling niet te lachen
Binnen 10 seconden een glas mescal leegdrinken, met worm (300€)

1 minuut gekieteld worden zonder lachen (400€) => GEKOZEN DOOR BAHA
2 minuten lang stinkbom doorstaan (500€) => GEKOZEN DOOR LLOYD
1 minuut lang naar verschrikkelijke beelden uit de film ‘un chien andalou’ kijken (600€) => GEKOZEN DOOR JOKE
1 minuut beide handen in de Mystery Box (700€) => GEKOZEN DOOR PASCALE
Een van de heetste pepers opeten (1000€) => GEKOZEN DOOR PIETER
Een minuut lang je hand steken in een doos waar een slang in zit (2000€)


Als deelnemer zou ik waarschijnlijk net zoals Joke gehandeld hebbe...
Ik vind het grappig, en meteen denk ik "ach ja, natuurlijk".
Baha lacht met alles. Als hij de mol was, zouden ze dan net dat filmpje niet een hoger bedrag hebben toegekend? Zodanig dat iemand dat wel zou kiezen?
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 18