Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

pieter-jan.jorissen29 apr 2018, 22:41

 182
Davy schreef:Afl 6 - Opdracht 2: De beproevingen
Het stukje met Pieter in de controlekamer vind ik het het interessantst. Pieter is even geshockeerd doordat Joke geen kick geeft bij de peper. Je ziet hem denken "Hoe kan Joke nu de mol zijn??". Als hij van GDC hoort dat Joke de peper niet in haar mond heeft gestoken, wordt hij weer rustig. Hij zat dus niet op Joke, maar je ziet hieraan dat hij ook niet zeker van zijn stuk is.

Ik geloof dat Pieter zonder de vrijstelling toch wel eens had kunnen afvallen. Volgens mij verdenkt hij als enige Lloyd (zoals we Pieter voor de eliminatie horen zeggen) en zitten Lloyd en Pascale al op de juiste mol (Baha).

Dat betekent dat Pieter snel van gedacht moet veranderen of dat hij anders de volgende afvaller zal zijn. Mijn finale: Baha, Lloyd, Pascale.

Theorie B als Pieter niet afvalt: hij is de mol, want Lloyd kan het niet zijn. 😃
Gebruikersavatar

eric.dethaey30 apr 2018, 01:52

 20
Betreft 2e opdracht in aflevering 6, wanneer de mol moet faken. Op moment dat GDC zegt "Voor de mol, als die niet in de controlekamer zit, is het buisje niet aangesloten". Op dat moment wordt Pascale in beeld gebracht, maar ik zie geen aangesloten buisje. Bij de andere kandidaten is het expliciet te zien. Later komt Pascale duidelijker in beeld, maar geen buisje te bespeuren.
Gebruikersavatar

Laleia30 apr 2018, 09:11

 306
Mij valt het op dat Lloyd knalrood uitslaat na het eten van de peper. Dat lijkt me een lichamelijke reactie die je moeilijk kunt faken.
Gebruikersavatar

tom.claessens30 apr 2018, 09:16

 5
Kleintje schreef:PS: Hoe kan Lloyd weten dat er (25) kakkerlakken in die mystery box zaten? 😉
Deze vond ik ook enorm verdacht.
Gebruikersavatar

annick.neskens30 apr 2018, 09:22

 128
pieter-jan.jorissen schreef:Het stukje met Pieter in de controlekamer vind ik het het interessantst. Pieter is even geshockeerd doordat Joke geen kick geeft bij de peper. Je ziet hem denken "Hoe kan Joke nu de mol zijn??". Als hij van GDC hoort dat Joke de peper niet in haar mond heeft gestoken, wordt hij weer rustig. Hij zat dus niet op Joke, maar je ziet hieraan dat hij ook niet zeker van zijn stuk is.

Ik geloof dat Pieter zonder de vrijstelling toch wel eens had kunnen afvallen. Volgens mij verdenkt hij als enige Lloyd (zoals we Pieter voor de eliminatie horen zeggen) en zitten Lloyd en Pascale al op de juiste mol (Baha).

Dat betekent dat Pieter snel van gedacht moet veranderen of dat hij anders de volgende afvaller zal zijn. Mijn finale: Baha, Lloyd, Pascale.

Theorie B als Pieter niet afvalt: hij is de mol, want Lloyd kan het niet zijn. 😃
En waarom zou Lloyd de mol niet kunnen zijn? Volgens mij wel ... en is Pascale de volgende ...
Gebruikersavatar

pieter-jan.jorissen30 apr 2018, 09:37

 182
annick.neskens schreef:En waarom zou Lloyd de mol niet kunnen zijn? Volgens mij wel ... en is Pascale de volgende ...
Als Lloyd de mol is, dan zou hij volgens mij niet in de finale van gracht van fortuin hebben gezeten. Of er zou op zijn minst protest zijn gekomen op het voorstel van Baha... Dit toont voor mij aan dat de resterende kandidaten Lloyd niet verdenken en daarom is hij niet de mol.
Gebruikersavatar

Frolva30 apr 2018, 09:39

 2204
Pascale wordt toch altijd duidelijk in beeld gebracht met de buisjes in de neus?
Het enig verschil is dat Pascale het 'aanvoerbuisje' achter zich door laat lopen; de drie anderen doen dat langs voor.

Hier zie je het buisje achter Pascale's rug lopen 😉
Afbeelding
Gebruikersavatar

arthur.vanobost30 apr 2018, 09:39

 29
Je ziet toch duidelijk het buisje? :roll:

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar

Laleia30 apr 2018, 09:42

 306
pieter-jan.jorissen schreef:Als Lloyd de mol is, dan zou hij volgens mij niet in de finale van gracht van fortuin hebben gezeten. Of er zou op zijn minst protest zijn gekomen op het voorstel van Baha... Dit toont voor mij aan dat de resterende kandidaten Lloyd niet verdenken en daarom is hij niet de mol.
Vanuit die redenering zou je ook kunnen stellen dat de mensen die Lloyd naar voor schuiven hem niet als mol zien, maar ook dat ze de iemand selecteren bij wie dit kans van slagen heeft. De mol wil niet dat dit lukt, dus waarom voor iemand kiezen bij wie de kans bestaat dat het lukt als mol. Dan zijn Baha en Pascale ook niet de mol.
Blijft alleen Pieter over... en laat dat nu degene zijn die ik al een paar weken verdenk. 😉
Gebruikersavatar

Torremolinos30 apr 2018, 09:43

 264
Het interessantste fragment voor mij is de ‘verschrikkelijke beelden’ bekijken, zeker omdat we nu weten dat de mol meekijkt naar die beelden.
De mol kijkt naar een fragment van Bambi op het ijs, beelden met veel beweging, waar opeens rechts het konijn (Stampertje) in beeld komt. Dat wetende, lijk ik te zien dat Pieters ogen wat weg en weer gaan en op een bepaald moment ineens naar rechts kijken.
Alle anderen zijn zeer gefixeerd op 1 punt, hun ogen bewegen niet. Het beeld met het oog dat wordt gesneden is ook een behoorlijk statisch beeld.
Gebruikersavatar

james.waker30 apr 2018, 09:52

 417
denk dat dit een proef is waar wel iets uit te halen is,maar moet het allemaal eens rustig herbekijken... alvast bedankt voor de informatie
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 18