Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

chicawah.janssen30 apr 2018, 11:08

 8153
Laleia schreef:Mij valt het op dat Lloyd knalrood uitslaat na het eten van de peper. Dat lijkt me een lichamelijke reactie die je moeilijk kunt faken.
Had ik ook gezien.
Rond kerstdag zag ik een filmpje van een mannenkoor dat kerstliederen zong. Midden in een lied stopten ze, toverden ze allemaal een chilipepertje tevoorschijn, aten dat volledig op en zongen daarna verder. Velen werden knalrood en/of begonnen te hoesten en/of de tranen liepen over hun wangen. Bij enkelen was het zo erg dat ze nauwelijks nog verder konden zingen.
Gebruikersavatar

pieter-jan.jorissen30 apr 2018, 11:09

 182
james.waker schreef:ofwel wouden ze hun mol nog eens testen ... :mrgreen: ofwel is hij zeer goed bezig als mol :mrgreen:
Zou jij in deze fase van het spel je mol testen als er 2000 euro mee gemoeid is?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen30 apr 2018, 11:11

 8153
pieter-jan.jorissen schreef:Als Lloyd de mol is, dan zou hij volgens mij niet in de finale van gracht van fortuin hebben gezeten. Of er zou op zijn minst protest zijn gekomen op het voorstel van Baha... Dit toont voor mij aan dat de resterende kandidaten Lloyd niet verdenken en daarom is hij niet de mol.
Ik heb nog niet opnieuw kunnen kijken.
Heeft Pascale daar ook niet expliciet gezegd dat ze Lloyd vertrouwde?
Gebruikersavatar

james.waker30 apr 2018, 11:17

 417
pieter-jan.jorissen schreef:Zou jij in deze fase van het spel je mol testen als er 2000 euro mee gemoeid is?
persoonlijk wel ja, het geld is leuk meegenomen, maar ik denk dat je aan de mol meedoet om het spel te winnen en al de rest is bijzaak. tenzij je 100% zeker bent natuurlijk, dan ga je voluit voor de pot, al is dat ook niet tactisch sterk, beter is het om je verdacht te blijven maken

dit gezegd zijnde, de kans is groter dan ze lloyd vertrouwen... wellicht omdat hij op de luchthaven geen enkele pasvraag kocht, maar of dat terecht is zal later moeten blijken
Gebruikersavatar

Jansen30 apr 2018, 11:19

 3423  Yens
chicawah schreef:Ik heb nog niet opnieuw kunnen kijken.
Heeft Pascale daar ook niet expliciet gezegd dat ze Lloyd vertrouwde?
Ja, klopt. Baha gaf eerst aan van Lloyd te laten spelen maar Pascale ging hier onmiddellijk in mee door te zeggen dat ze Lloyd vertrouwde om het spel te spelen.
Gebruikersavatar

Kobe30 apr 2018, 11:22

 429
Zou de mol kiezen voor een hoog bedrag als beproeving of net een laag? Ik vind zelf hoog, omdat je weet dat er meer kans is dat er zullen zijn die dit niet doen (zie chilipeper met Pieter). Ik zou die zelf ook niet opeten, hoor! Als mol wil je deze ook echt niet hebben, hoe kan je dat nu faken? 😲
Gebruikersavatar

chicawah.janssen30 apr 2018, 11:24

 8153
pieter-jan.jorissen schreef:Ik geloof dat Pieter zonder de vrijstelling toch wel eens had kunnen afvallen. Volgens mij verdenkt hij als enige Lloyd (zoals we Pieter voor de eliminatie horen zeggen) en zitten Lloyd en Pascale al op de juiste mol (Baha).
Ik denk dat Pieter al enkele keren door de mazen van het net geglipt is. Bij de gate kon hij zich redden met zijn pasvragen, nu had hij het geluk dat zijn geit de gouden tortilla opat.
Ofwel is hij de mol (en dat zou schitterend zijn).
Ofwel hebben veel afvallers hem als mol aangeduid waardoor ze slechter scoorden dan hij.
Maar nu ze maar met 4 meer zijn, gaat het erom op de juiste mol te zitten én over die mol het meeste te weten.

Ik zou Pieter een schitterende mol vinden, maar ook een schitterende winnaar.
En eigenlijk vind ik hetzelfde van de 3 anderen.
Gebruikersavatar

rolhad30 apr 2018, 11:30

 434
pieter-jan.jorissen schreef:Opvallend? Bij de kist met de kakkerlakken zegt Baha iets als "Niet bewegen beestje" (ipv beestjeS). Omdat hij de teddybear vastpakt?
Hij zegt:"komaan, beestje, blijven staan".

Weten de kandidaten wat de mol krijgt in de box bijvoorbeeld?

Edit: waarschijnlijk dus niet..
Laatst gewijzigd door rolhad op 30 apr 2018, 11:38, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

pieter-jan.jorissen30 apr 2018, 11:30

 182
eveline.vanhemel schreef:Ja, klopt. Baha gaf eerst aan van Lloyd te laten spelen maar Pascale ging hier onmiddellijk in mee door te zeggen dat ze Lloyd vertrouwde om het spel te spelen.
Ik wil mijn bahaspoor even doortrekken naar de volgende opdracht. Baha was nooit de grote held in snelheid of het winnen van proeven. Bij de geiten gaat het hem plots goed af, de mol wil volgens mij zoveel mogelijk geiten om ze allemaal in te zetten op de vrijstelling.

Dat Pieter wint, vind ik dan weer minder verdacht. Hij bevestigt voor mij zijn enthousiasme van de kandidaat in deze proef. Hij wurgt zijn geit bijna (omdat hij zag hoe vlug Baha het kon). Joke, Pascale en Lloyd bakten er echt niks van. 😃

Conclusie: Pieter wat mij betreft weer iets minder verdacht dan Baha en Lloyd en Pascale wederom niet verdacht voor mij.
Gebruikersavatar

pieter-jan.jorissen30 apr 2018, 11:33

 182
Kobe schreef: Als mol wil je deze ook echt niet hebben, hoe kan je dat nu faken? 😲
Kijk naar Baha 😂
Gebruikersavatar

Laleia30 apr 2018, 13:01

 306
rolhad schreef:Hij zegt:"komaan, beestje, blijven staan".

Weten de kandidaten wat de mol krijgt in de box bijvoorbeeld?

Edit: waarschijnlijk dus niet..
Misschien weten ze zelf ook niet waar ze hun handen insteken. Ze horen misschien iets ritselen...
Misschien denkt Baha dat er 1 dier in de doos zit en is hij het beestje aan het aanmoedigen aan de andere kant van de doos te blijven, weg van zijn handen.
Gebruikersavatar

alexander.hof30 apr 2018, 14:19

 7
Laleia schreef:Mij valt het op dat Lloyd knalrood uitslaat na het eten van de peper. Dat lijkt me een lichamelijke reactie die je moeilijk kunt faken.
Ik had de indruk dat Lloyd vooral zijn adem aan het inhouden was. Daarvan kan je ook rood uitslaan 😉
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 18