Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

james.waker05 mei 2018, 09:07

 417
Cedric schreef:En voor diegenen die in de Pietertunnel zitten: Als hij de Mol is, dan kiest hij toch nooit voor een van de 2-3 hoogste inzetten? Als Mol wil je net zelf bij die hoge bedragen acteren toch, om je onverdacht te maken?
we kunnen met zekerheid zeggen dat in deze proef de mol niet gemold heeft, ttz geen bedroeving heeft doen mislukken. er is maar één beproeving niet gelukt en dat kwam door Joke.

Pieter heeft wel gezegd dat hij de beproeving met de slang zéker niet zou doen, dus was die gekozen geweest dan was dat geld wellicht niet verdiend geweest... merk ook op Lloyd Baha probeert te adviseren voor de slang te gaan terwijl hij zelf eerder kokhalzingen wou zien bij de stinkbom, in feite wou hij de proef met de stinkbom ook zien mislukken en geen geld opleveren
Gebruikersavatar

Frolva05 mei 2018, 09:29

 2204
Cedric schreef:En voor diegenen die in de Pietertunnel zitten: Als hij de Mol is, dan kiest hij toch nooit voor een van de 2-3 hoogste inzetten? Als Mol wil je net zelf bij die hoge bedragen acteren toch, om je onverdacht te maken?
Pieter (als mol) kiest voor het eten van de hete pepers, omdat dit het moeilijkste is om te acteren.
Het zegt ook al op voorhand dat hij zijn handen niet bij een slang zou steken. Zo kon hij 'totaal onverdacht' de hoogste inzet laten verloren gaan (als iemand die koos).

En hij heeft zich tot slot onverdacht gemaakt, door alles te acteren.
Gebruikersavatar

Mola Lisa05 mei 2018, 10:44

 328  Uma
Frolva schreef:Pieter (als mol) kiest voor het eten van de hete pepers, omdat dit het moeilijkste is om te acteren.
Het zegt ook al op voorhand dat hij zijn handen niet bij een slang zou steken. Zo kon hij 'totaal onverdacht' de hoogste inzet laten verloren gaan (als iemand die koos).

En hij heeft zich tot slot onverdacht gemaakt, door alles te acteren.
Het acteren zal nog meevallen maar het "neutraal" kijken, wat toch aangewezen lijkt voor gewone kandidaten, is veel moeilijker met een hete peper in de mond denk ik dan. Kijk maar naar Lloyd die rood uitsloeg. Kan me ook voorstellen dat je van pepers tranen in de ogen krijgt bijvoorbeeld. Maar ook hier kan je met de redenering twee kanten op. Ofwel is Pieter de mol en wil hij niet dat een kandidaat die deze opdracht kiest, andere kandidaten kan uitschakelen omwille van een lichamelijke reactie die je niet onder controle hebt. Ofwel is Pieter een kandidaat en weet hij van zichzelf dat hij door de mand zal vallen als hij een peper moet opeten. Zitten we in het spel De Mol of zitten we in het spel De Mol ?
Gebruikersavatar

Klaartje05 mei 2018, 10:55

 2245  Uma
Frolva schreef:Pieter (als mol) kiest voor het eten van de hete pepers, omdat dit het moeilijkste is om te acteren.
Het zegt ook al op voorhand dat hij zijn handen niet bij een slang zou steken. Zo kon hij 'totaal onverdacht' de hoogste inzet laten verloren gaan (als iemand die koos).

En hij heeft zich tot slot onverdacht gemaakt, door alles te acteren.
Pieter heeft in elk geval veel gevoel voor drama. Hij kan goed acteren, maar dan wel in het genre comedy: overdrijven, onder het motto "het is er zo ver over dat het er terug op is!"

Om dat te illustreren moet je eens kijken naar de diverse filmpjes die hij op YouTube heeft staan. Je lacht je kapot bij sommigen. Pieter heeft een groot komisch talent, dat spreekt uit die filmpjes.

Maar misschien beheerst hij ook het "serieuzere" werk. Als hij de Mol is, dan heeft hij dat stukje aan de luchthavengate met zijn koffertje fantastisch geacteerd: echt geweldig hoe daar de angst en de vertwijfeling van zijn gezicht afspatten, hoe hij met dichtgeknepen keel als het ware nog net kon uitbrengen "twee", op de vraag hoeveel pasvragen hij zou kopen. Zijn stem brak er bijna bij. Ook in deze beproevingen heeft hij, als hij de Mol is, heel sterk geacteerd: heel naturel alle beproevingen ondergaan en bij GDC heel verrast reageren als Gilles zegt dat Joke haar peper niet heeft opgegeten. Dat "verschieten" is echt wel heel goed gedaan, als het geacteerd is. Ik heb hem ook al dikwijls die blijkbaar voor hem typische beweging, waarbij hij over zijn ultrakortgeknipt haar wrijft zien doen, wanneer er een kleine adrenalinestoot door hem gaat (bij verrassing, stress e.d.).
Anderzijds, misschien reageert Pieter gewoon zoals hij is en is alles wat we zien gewoon naturel, omdat hij niet hoeft te acteren.
U ziet, het item "wat is goed acteren?" is weer aangesneden. :mrgreen:
Gebruikersavatar

Cedric05 mei 2018, 15:02

 2834  Uma
Exact. Het lijkt me té oprecht om geacteerd te zijn. Als het geacteerd is, petje af, grote bewondering. Maar ik geloof niet dat het een act is.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen05 mei 2018, 15:34

 8153
Cedric schreef:Exact. Het lijkt me té oprecht om geacteerd te zijn. Als het geacteerd is, petje af, grote bewondering. Maar ik geloof niet dat het een act is.
Blijf je Baha trouw?
Gebruikersavatar

Cedric05 mei 2018, 16:21

 2834  Uma
chicawah schreef:Blijf je Baha trouw?
Ja hoor. Ik hoop vanavond in "mijn" topic eindelijk mijn update te kunnen plaatsen, maar ik blijf op Baha inzetten.
Gebruikersavatar

Heinz05 mei 2018, 17:15

Forum veteraan  427  Uma
Cedric schreef:Exact. Het lijkt me té oprecht om geacteerd te zijn. Als het geacteerd is, petje af, grote bewondering. Maar ik geloof niet dat het een act is.
Grappig, voor mij was het pasvragenmoment het moment dat ik zeker werd van Pieter als Mol, voor zover je zeker kunt zijn dan. Ik vind het juist erg slecht geacteerd (te overdreven) overkomen.
Gebruikersavatar

sandra.govers05 mei 2018, 18:00

 45
Kleintje schreef:Hetgeen mij hier het meest opviel was dat Bahador het meeste emotie toonde, terwijl de rest neutraal bleef - dat toont voor mij aan dat hij té hard zijn best wou doen om te faken alsof hij de echte prikkels kreeg.

De rest kreeg echte prikkels en sloot zich daarom af.

Hij en Joke komen hier het meest verdacht uit. Joke, die de peperproef niet wilt doen omdat ze vindt het hier het moeilijkste is om te doen alsof (ze het niet pikant vindt). Ik vind dat ze het hier op zn minst kon proberen. Mocht het mislukken dan ging er niets verdiend worden, maar door op voorhand al te zeggen dat je het niet doet hou je sowieso geld uit de pot. Dat doe je enkel als je weet dat je als mol door de mand zou kunnen vallen...
Inderdaad ja. Ik vond hem ook wel verdacht over acteren.
Noot: de kandidaten weten ook niet wie hen die proeven voorschotelen.
Ik denk dat het voor Bahador de uitgelezen kans was om zich verdacht te maken.
( Kandidaten spelen ook een mol spel hé, zeker wanneer ze redelijk zeker zijn van hun mol.)
Gebruikersavatar

sandra.govers05 mei 2018, 18:08

 45
Wat ik wel raar vond is dat niemand eraan gedacht heeft om de mysterie box te nemen behalve Pascale.
Als ik kandidaat was, zou ik voor de mysterie box gaan, of zou de mol op de hoogte zijn van wat er in die box zit????
Als dat niet zo was, was het heel slim van Pascale om die zelf te gebruiken. Zo kon ze niet door de mand vallen....
Gebruikersavatar

james.waker05 mei 2018, 18:28

 417
nyckelpiga schreef:Op de muur achter Lloyd kan je duidelijk het licht zien van het filmpje van Un chien Andalou (veel meer geflikker en licht)
je ziet dezelfde lichtflitsen ook bij andere beproevingen van lloyd, dus dit kan ik makkelijk ontkrachten, die flitsen komen niet van zijn tv scherm
het feit dat hij echt rood wordt als hij de peper eet, heeft hem voor mij afgeschreven als mol.
deze is lastiger te ontkrachten ...in bijlage enkele foto's , eerst voor de proef, hij ziet er eerste gezond bruin uit, op de laatste foto lijkt hij toch wel wat rode kaken te hebben. op bepaald moment zit hij ook wel eens aan zijn neus te prutsen. laat ons zeggen dat dit voor wat twijfel zorgt, want lijkt me moeilijk om te faken... kan natuurlijk zijn dat de makers er hem wat roder laten uitzien om wat twijfel te zaaien
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar

Klaartje05 mei 2018, 19:42

 2245  Uma
james.waker schreef:je ziet dezelfde lichtflitsen ook bij andere beproevingen van lloyd, dus dit kan ik makkelijk ontkrachten, die flitsen komen niet van zijn tv scherm
Ik denk dat je hierin gelijk hebt, James. Ik had me eerst ook laten vangen aan die flitsen van licht, die leken te komen van het scherm waarop het filmpje speelde. Maar ik had nog eens terug gekeken en toen zag ik ook dezelfde lichteffecten toen die film niet draaide.

Volgens mij zijn die lichteffecten te wijten aan het feit dat daar een soort van plastieken, licht glanzend zeildoek hangt achter de kandidaten en bij Lloyd lijkt dat doek een beetje te bewegen. Doordat er een lamp op schijnt, krijg je die lichteffecten als dat zeildoek beweegt en lijkt het alsof er een tv scherm staat te flikkeren. Achter de andere kandidaten hangt ook zo'n doek en daar zie je ook het licht van de lamp in weerkaatst, maar bij hen beweegt het doek niet.

Waarom dat doek achter Lloyd beweegt en bij de andere kandidaten niet, is niet duidelijk. Misschien stond er een tochtje omdat de deur open stond of misschien raakte Lloyd zelf dat doek ergens aan en bewoog het daardoor.
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18