Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

chicawah.janssen14 mei 2018, 07:34

 8153
Klaartje schreef:De Mol heeft zich dus weer verraden door een onbewuste oogbeweging! Pieter die onbewust naar rechts kijkt, waar Stampertje plots in beeld verschijnt...

Net als Gilles twee jaar geleden in de spiegel keek in de proef Spreken met de Mol.

We hadden het kunnen weten! Maar blijkbaar geloofden we opnieuw onze ogen niet. :oops:
Dat plus het gedoe met de enveloppen. En in aflevering 7 weer snel "zijn" envelop pakken.
Maar toch: ik vond al die religieuze toestanden er teveel over en ik heb mij ook in de luren laten leggen door zijn gedrag bij de gate.
Van de gate gesproken: waarom heeft Baha daar voor een nulkoffer gekozen? Ik vrees dat we dat nooit te weten zullen komen :(
Gebruikersavatar

jos.jansen14 mei 2018, 08:50

 328  Uma
chicawah schreef: Van de gate gesproken: waarom heeft Baha daar voor een nulkoffer gekozen? Ik vrees dat we dat nooit te weten zullen komen :(
dat is ook de vraag waar ik mee zit, had ik de kans gehad dan had ik het hem gevraagt
Gebruikersavatar

Holmes14 mei 2018, 09:01

 395
chicawah schreef:Van de gate gesproken: waarom heeft Baha daar voor een nulkoffer gekozen? Ik vrees dat we dat nooit te weten zullen komen :(
Misschien om de anderen op een dwaalspoor te brengen (als mol de nulkoffer uit roulatie halen) of om Pieter (als verdachte) een hak te zetten ?
Gebruikersavatar

Klaartje14 mei 2018, 09:07

 2245  Uma
chicawah schreef:Dat plus het gedoe met de enveloppen. En in aflevering 7 weer snel "zijn" envelop pakken.
Maar toch: ik vond al die religieuze toestanden er teveel over en ik heb mij ook in de luren laten leggen door zijn gedrag bij de gate.
Van de gate gesproken: waarom heeft Baha daar voor een nulkoffer gekozen? Ik vrees dat we dat nooit te weten zullen komen :(
Tja, waarom koos Baha voor de tweede nulkoffer? Nu kunnen we redeneren: dat was speltaktisch misschien wel dom te noemen, want hij wist niet wie de oorspronkelijke afvaller was. Als hijzelf neen had geantwoord op de vraag "Heeft de mol kinderen?", dan was dat vanuit Baha's standpunt bekeken zelfs heel dom om voor die tweede nulkoffer te gaan. Want dan had hij er ook nog kunnen uitliggen.

Anderzijds, dat was aflevering 3, dus het zou kunnen dat Bahador toen al redelijk zeker was dat Pieter de Mol was en voelde hij zich zeker van zijn stuk. Daarom offerde hij zich op voor de groep ("One for the group", zei hij nog tegen Jeffrey). Misschien kreeg Baha nogmaals een bevestiging dat hij op het goede spoor zat, toen hij vernam dat Pieter twee pasvragen had gekocht met de koffer van 3000 euro die hij aan Pieter had uitgedeeld.

Volgende week gaan we hopelijk veel meer te weten komen over die koffertjesproef: wie de afvaller was, hoe Pieter wist wie dat was en de manier waarop GDC het hem duidelijk maakte.
Gebruikersavatar

Jansen14 mei 2018, 09:08

 3423  Yens
Holmes schreef:...of om Pieter (als verdachte) een hak te zetten ?
Hmm, interessante piste, dit zou wel eens kunnen en zou blijk geven van "good thinking": de mol in een rol forceren om als kandidaat te kunnen zien wat hij met dat gegeven doet. Het zou ook de gedragsverandering in Pieter kunnen verklaren: de proef verliep niet zoals hij gehoopt had 😃.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen14 mei 2018, 09:15

 8153
Holmes schreef:Misschien om de anderen op een dwaalspoor te brengen (als mol de nulkoffer uit roulatie halen) of om Pieter (als verdachte) een hak te zetten ?
Wie weet.
Zullen we het ooit echt weten?
Ik wil het weten!

Eigenlijk zou er een soort Café De Mol georganiseerd moeten worden waarbij alleen forumleden uitgenodigd worden en ze al hun vragen mogen afvuren op het aanwezige tiental.
Gebruikersavatar

Laleia14 mei 2018, 10:26

 306
chicawah schreef: Van de gate gesproken: waarom heeft Baha daar voor een nulkoffer gekozen? Ik vrees dat we dat nooit te weten zullen komen :(
Jezelf verdacht maken is nooit slecht bij de mol. Plus eerlijk gezegd denk ik dat hij het beu was en een doorbraak wou forceren. Al van bij het begin van de opdracht zie je bij hem ergernis en ongeduld. Hij zit duidelijk op zijn ongemakken. Misschien nemen de emoties over en wil hij gewoon dat dit psychologisch spelletje over is.
Gebruikersavatar

Jansen14 mei 2018, 10:36

 3423  Yens
eveline.vanhemel schreef:Hmm, interessante piste, dit zou wel eens kunnen en zou blijk geven van "good thinking": de mol in een rol forceren om als kandidaat te kunnen zien wat hij met dat gegeven doet. Het zou ook de gedragsverandering in Pieter kunnen verklaren: de proef verliep niet zoals hij gehoopt had 😃.
Ik moest nu ineens ook denken aan Lloyd en de rode ballen in de baseball proef. Eigenlijk een gelijkaardige tactiek. Dus... eigenlijk niet zo abnormaal dat deze twee in de finale zaten: allebei slimme gasten volgens mij hoor 😃.
Gebruikersavatar

Holmes14 mei 2018, 12:26

 395
Klaartje schreef:Misschien kreeg Baha nogmaals een bevestiging dat hij op het goede spoor zat, toen hij vernam dat Pieter twee pasvragen had gekocht met de koffer van 3000 euro die hij aan Pieter had uitgedeeld.
Baha kreeg eigenlijk al een bevestiging zodra Jeffrey koos voor de nulkoffer :
Pieter was immers de eerste die dat geen goed idee vond. Pascale steunde Pieter even, de anderen zwegen allemaal (want vonden dat wellicht super dat iemand anders zich opofferde) maar uiteindelijk was het enkel Pieter die tegenpruttelde (maar geen valabele argumenten vond... "ja maar ja") en toen zag Baha zijn kans... direct die andere nulkoffer kiezen én direct gaan halen.
Schaakmat !

Dan de mol nog eens uit zijn kot proberen lokken : zouden we evt niet wisselen ? Pieter hapt niet toe.
En als kers op de taart, de mol daarna nog eens testen door hem de duurste koffer te geven die Baha nog kon geven : 3000 EUR. Als hij geen pasvragen kocht dan zat Baha verkeerd. Maar Pieter kocht, logischerwijs, pasvragen... wel niet voor het volledig bedrag. Dus misschien nog wat twijfel.

(het zijn natuurlijk maar gissingen)
Gebruikersavatar

Jansen14 mei 2018, 12:39

 3423  Yens
Holmes schreef:Baha kreeg eigenlijk al een bevestiging zodra Jeffrey koos voor de nulkoffer :
Pieter was immers de eerste die dat geen goed idee vond. Pascale steunde Pieter even, de anderen zwegen allemaal (want vonden dat wellicht super dat iemand anders zich opofferde) maar uiteindelijk was het enkel Pieter die tegenpruttelde (maar geen valabele argumenten vond... "ja maar ja") en toen zag Baha zijn kans... direct die andere nulkoffer kiezen én direct gaan halen.
Schaakmat !

Dan de mol nog eens uit zijn kot proberen lokken : zouden we evt niet wisselen ? Pieter hapt niet toe.
En als kers op de taart, de mol daarna nog eens testen door hem de duurste koffer te geven die Baha nog kon geven : 3000 EUR. Als hij geen pasvragen kocht dan zat Baha verkeerd. Maar Pieter kocht, logischerwijs, pasvragen... wel niet voor het volledig bedrag. Dus misschien nog wat twijfel.

(het zijn natuurlijk maar gissingen)
Ik denk dat je "gissingen" de waarheid zijn 😉.
Gebruikersavatar

Holmes21 mei 2018, 10:09

 395
eveline.vanhemel schreef:Ik denk dat je "gissingen" de waarheid zijn 😉.
Inderdaad, mijn "gissingen" bleken overeen te stemmen met het meesterlijk bedacht scenario van Baha.
Vandaar ook dat hij terecht in de finale zat...
Gebruikersavatar

Jansen21 mei 2018, 10:13

 3423  Yens
Holmes schreef:Inderdaad, mijn "gissingen" bleken overeen te stemmen met het meesterlijk bedacht scenario van Baha.
Vandaar ook dat hij terecht in de finale zat...
Baha en Lloyd waren allebei meesterlijke finalisten en dat samen met een geniale mol. Ik vrees dat het in de toekomst moeilijk zal zijn om nog zo'n drietal samen te krijgen 🙂.
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18