Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

astridm05 mei 2018, 20:24

 287
Cedric schreef:luchthavenkoffertjespasvragen (what a word)
Zullen we galgje spelen? 😃
Gebruikersavatar

chicawah.janssen05 mei 2018, 21:34

 8153
joachim.morrens schreef:Enkele dingen die jij aanhaalt zijn ook vragen die ook wel echt door mijn hoofd spoken. Waarom gaat Pieter zo hard voor de vrijstelling? Ofwel is hij de mol, ofwel past het bij het beeld dat hij --sinds die koffertjesopdracht -- echt ineens een harde, competitieve speler is geworden. Is dat omdat hij misschien daar het licht heeft gezien? (dat hij er toen eigenlijk uitlag, uit zijn tunnel is geslagen, en dat dan zijn open zijn opengegaan?)..Geen idee
Van Bahador vond ik het ook ontzettend raar dat hij zo hard voor die vrijstelling wou gaan ... Hij ging inderdaad gewoon voor een 0 koffertje... Is het misschien zo dat hij al een tijdje op de juiste mol zit (als hij de mol zelf niet is tenminste 😉) en dat hij voelt dat er in deze fase van het spel misschien te veel mensen op de juiste mol zitten (en dus gewoon "juist" zitten niet meer genoeg is)?
Tussen de geldkoffers en de geitjes had je nog de Mexican standoff...
Pieter gebruikte 1/3 van het geld van zijn koffer voor pasvragen. Hij koos bij de standoff voor geld voor de kindjes en ruilde dat niet in voor pasvragen. Nu zette hij al zijn geitjes in de tortillaweide.
Baha nam een nulkoffer, koos voor de kindjes en ruilde die niet in voor pasvragen, maar zette nu wel al zijn geitjes in de tortillaweide.
Gebruikersavatar

Jansen06 mei 2018, 10:58

 3423  Yens
Als ik me niet vergis wisten de kandidaten niet van mekaar welke keuze ze gemaakt hadden bij de geitjes? Is het dan niet zo dat je de acties van Lloyd, Baha en Pieter ook kan uitleggen als normaal gedrag van kandidaten? Ik denk dat er velen op dit moment denken dat de meeste andere kandidaten ook een goed idee hebben wie de mol is en dat het al dan niet afvallen enkel afhankelijk is van het correct beantwoorden van de vragen en de tijd die ze er over doen om de vragen op te lossen bij de eliminatieproef? Ze hebben het afvallen dan minder in de hand dan ervoor. Dus alles op de vrijstelling zetten kan dan perfect normaal zijn...

Vanzelfsprekend heeft de mol er ook baat bij om hetzelfde te doen: voor de vrijstelling gaan, wordt dan geen geld voor de pot.

Ik kan me zelfs voorstellen dat Pascale met haar verdeling de mol kan zijn: vooral omdat ze niet weten van mekaar wat ze gedaan hebben. Ze kan gedacht hebben: OK, ik zet 1 geitje in de geldweide dan levert die nog een klein bedrag op, maar uiteindelijk heeft ze wel op voorhand al haar proeven slecht uitgevoerd zodat er al om te beginnen weinig geitjes waren om geld op te brengen.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen06 mei 2018, 11:41

 8153
eveline.vanhemel schreef:Als ik me niet vergis wisten de kandidaten niet van mekaar welke keuze ze gemaakt hadden bij de geitjes? Is het dan niet zo dat je de acties van Lloyd, Baha en Pieter ook kan uitleggen als normaal gedrag van kandidaten? Ik denk dat er velen op dit moment denken dat de meeste andere kandidaten ook een goed idee hebben wie de mol is en dat het al dan niet afvallen enkel afhankelijk is van het correct beantwoorden van de vragen en de tijd die ze er over doen om de vragen op te lossen bij de eliminatieproef? Ze hebben het afvallen dan minder in de hand dan ervoor. Dus alles op de vrijstelling zetten kan dan perfect normaal zijn...

Vanzelfsprekend heeft de mol er ook baat bij om hetzelfde te doen: voor de vrijstelling gaan, wordt dan geen geld voor de pot.

Ik kan me zelfs voorstellen dat Pascale met haar verdeling de mol kan zijn: vooral omdat ze niet weten van mekaar wat ze gedaan hebben. Ze kan gedacht hebben: OK, ik zet 1 geitje in de geldweide dan levert die nog een klein bedrag op, m...
Ze moesten een voor een bij Gilles, dus ze wisten inderdaad niet wat de anderen kozen.
Ik denk ook dat in deze fase van het spel een vrijstelling heel belangrijk is, dus vind ik het van Pieter, Lloyd en Baha heel normaal om al hun geitjes bij de tortilla te zetten. Ik begreep niet waarom Joke niet voor de pasvragen koos, maar te oordelen aan haar reactie achteraf vond ze het gewoon eerlijker dat wie meer wist dan zij doorging.
Pascales actie vond ik nogal eigenaardig.
Van de mol zou ik verwachten dat hij niet voor het geld gaat, want dat is zijn taak.

In ieder geval ben ik razend benieuwd naar vanavond.
Gebruikersavatar

Van Zwam06 mei 2018, 11:46

 20
eveline.vanhemel schreef:Ik kan me zelfs voorstellen dat Pascale met haar verdeling de mol kan zijn: vooral omdat ze niet weten van mekaar wat ze gedaan hebben. Ze kan gedacht hebben: OK, ik zet 1 geitje in de geldweide dan levert die nog een klein bedrag op, m...
Stel dat zij de mol was, dan kan ze ook een vermoeden gehad hebben, of misschien zelfs geweten hebben, dat Lloyd één geit zou inzetten. Door hetzelfde te doen als hem geeft ze eventuele Lloyd-verdenkers dan een juist antwoord bij de eliminatie (ze kregen de vraag hoeveel geiten de mol in de tortillawei zette). Het zou een soort, ietwat vergezocht, dwaalspoor kunnen zijn.

Als kandidaat zou het kunnen dat zij, niet wetende wat Joke deed, zich toch minstens even veel kans wou geven als Lloyd (als kandidaat) om niet als enige helemaal kansloos te zijn, of dat ze het gedrag van Lloyd (als mol) wou spiegelen à la Cathy & Gilles. Al zie ik zelf eerder zo'n imitatie tussen Pascale & Pieter (geldkoffers, toren).

N.B.: Ik vind zelf Pascale al een paar weken de minst verdachte, en Pieter topverdachte, dus het kan aan mij liggen. 😃
Gebruikersavatar

Jansen06 mei 2018, 11:56

 3423  Yens
Van Zwam schreef:Stel dat zij de mol was, dan kan ze ook een vermoeden gehad hebben, of misschien zelfs geweten hebben, dat Lloyd één geit zou inzetten. Door hetzelfde te doen als hem geeft ze eventuele Lloyd-verdenkers dan een juist antwoord bij de eliminatie (ze kregen de vraag hoeveel geiten de mol in de tortillawei zette). Het zou een soort, ietwat vergezocht, dwaalspoor kunnen zijn.

Als kandidaat zou het kunnen dat zij, niet wetende wat Joke deed, zich toch minstens even veel kans wou geven als Lloyd (als kandidaat) om niet als enige helemaal kansloos te zijn, of dat ze het gedrag van Lloyd (als mol) wou spiegelen à la Cathy & Gilles. Al zie ik zelf eerder zo'n imitatie tussen Pascale & Pieter (geldkoffers, toren).

N.B.: Ik vind zelf Pascale al een paar weken de minst verdachte, en Pieter topverdachte, dus het kan aan mij liggen. 😃
Ik weet het echt niet meer... ze kunnen voor mij alle vier de mol zijn... maar de Pieter tunnel is bij mij ook stevig aan het opdoemen. Ik ga tegen mijn gewoonte in geen verdachtenlijst posten voor de aflevering van vandaag, op ik zou een verdachtenlijst moeten maken met drie personen in het rood en eentje in het oranje... De persoon in het oranje is voor mij Lloyd, ik denk niet dat hij de mol is maar helemaal zeker ben ik er ook niet van.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen06 mei 2018, 11:59

 8153
eveline.vanhemel schreef:Ik weet het echt niet meer... ze kunnen voor mij alle vier de mol zijn... maar de Pieter tunnel is bij mij ook stevig aan het opdoemen. Ik ga tegen mijn gewoonte in geen verdachtenlijst posten voor de aflevering van vandaag, op ik zou een verdachtenlijst moeten maken met drie personen in het rood en eentje in het oranje... De persoon in het oranje is voor mij Lloyd, ik denk niet dat hij de mol is maar helemaal zeker ben ik er ook niet van.
Idem hier. Ik durf niemand meer in het groen zetten.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7