Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

billie.holiday30 apr 2018, 18:36

 462  Bert
Toen ik link hoorde , dacht ik aan een zelda game. Wie van de andere drie niet-mollen gingen het woord ‘koning Filip’ raden. Ik in ieder geval niet.
Gebruikersavatar

JKpowned30 apr 2018, 18:37

 259
billie.holiday schreef:Toen ik link hoorde , dacht ik aan een zelda game. Wie van de andere drie niet-mollen gingen het woord ‘koning Filip’ raden. Ik in ieder geval niet.
Ik ook maar dat paste niet echt met de lengte van het woord. 😃
Gebruikersavatar

chicawah.janssen30 apr 2018, 18:38

 8153
Kobe schreef:Ja, maar stel nu dat Joke het snelste was. Dan stonden er wel 5 op de geldweide! Of Pascale, dan stonden er ook een tweetal meer op de geldweide! Dat kan 1000 euro verschil opleveren he
Niet zeker. Ze konden hun geiten spreiden.
Gebruikersavatar

pieter-jan.jorissen30 apr 2018, 19:18

 182
Kobe schreef:Ja, maar stel nu dat Joke het snelste was. Dan stonden er wel 5 op de geldweide! Of Pascale, dan stonden er ook een tweetal meer op de geldweide! Dat kan 1000 euro verschil opleveren he
Denk dat de mol er alles aan zal doen om zoveel mogelijk geiten te hebben. Om op die manier zo veel mogelijk geiten op de vrijstelling te kunnen zetten.
Gebruikersavatar

pieter-jan.jorissen30 apr 2018, 19:22

 182
JKpowned schreef:Dat is gewoon puur het geld besparingselement bij vier. Ze zaten in slechte papieren tot nu Telenet alles kwam overnemen misschien gaat het volgend jaar dan beter zijn of misschien ook niet als Telenet er veel geld wil uitslaan. Het is bijna altijd alles of niets kom dat een beetje beu. Pieter heeft al zoveel kansen gehad puur door dit. Vind het dit jaar dan ook maar een magere editie toffe kandidaten dat wel maar de opdrachten en de vrijstelling zijn pover en maken het programma kapot.
Ik denk dat vier dit jaar ook wel wat geld van de kerk opstrijkt.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen30 apr 2018, 20:12

 8153
pieter-jan.jorissen schreef:Denk dat de mol er alles aan zal doen om zoveel mogelijk geiten te hebben. Om op die manier zo veel mogelijk geiten op de vrijstelling te kunnen zetten.
Maar die geiten zijn wel een heel onvoorspelbare factor: ze kunnen weglopen, tegenwerken bij het hindernissenparcours... En als je extra geiten moet krijgen door met een slecht geweer op blikken dozen te schieten... En de mol had hier geen enkel voordeel t.o.v. de anderen.
Gebruikersavatar

Frolva30 apr 2018, 20:16

 2204
chicawah schreef:En als je extra geiten moet krijgen door met een slecht geweer op blikken dozen te schieten... En de mol had hier geen enkel voordeel t.o.v. de anderen.

Dat weten we dus niet. Misschien wist de mol wel dat je op het blikje rechts boven het blikje dat je wil raken moest mikken (ofzoiets). :mrgreen:
Gebruikersavatar

Klaartje30 apr 2018, 21:10

 2245  Uma
Dat schieten op die blikken verliep ook eigenaardig, vind ik.

Stel dat je wel een beetje zou kunnen mikken met dat geweer en een blik afschieten van jouw keuze, dan vraag ik me af waarom Pieter een blauw blik afschiet en zo Baha een geitje cadeau doet en waarom Baha vervolgens een rood blik afschiet, precies om Pieter een pleziertje terug te doen.

Als kandidaat hebben zowel Bahador als Pieter er toch alle voordeel bij om zoveel mogelijk geitjes van hun eigen kleur te hebben? De diertjes waren 200 euro per stuk waard, dus daar speel je toch voor als kandidaat. Een kandidaat gaat volgens mij toch uit van "hoe meer geitjes ik heb, hoe beter". Ook als achteraf blijkt dat ze die geitjes kunnen inzetten om kans te maken op een vrijstelling (maar dat wisten de kandidaten op het moment van schieten nog niet).

Bahador krijgt dus een voordeel van 1 geitje in de schoot geworpen door Pieter. Why does he return the favour?

Een andere bedenking die bij me op kwam is: als ik als kandidaat zou zien dat er iemand is met maar één geit op het moment dat we aankomen bij de schietstand (zoals Lloyd), dan zou ik toch proberen om een kleur blik omver te schieten, die mij zou toelaten om bij iemand een geit weg te nemen. Als het me zou lukken om de juiste kleur blik te treffen (ik weet niet meer welke kleur het juist was, zwart?), dan zou ik die ene kandidaat met zijn ene geit zijn beest afpakken. Zeker als die persoon mijn geviseerde mol zou zijn: je kan hem niet beter buitenspel zetten dan op die manier.
Gebruikersavatar

pieter-jan.jorissen30 apr 2018, 21:13

 182
chicawah schreef:Maar die geiten zijn wel een heel onvoorspelbare factor: ze kunnen weglopen, tegenwerken bij het hindernissenparcours... En als je extra geiten moet krijgen door met een slecht geweer op blikken dozen te schieten... En de mol had hier geen enkel voordeel t.o.v. de anderen.
Maar het aantal geiten wordt toch hoofdzakelijk bepaald door de snelheid waarmee de kandidaat het parcours met de geit aflegt. Zie daar alleen Baha en Pieter er voor gaan.
Gebruikersavatar

Jansen30 apr 2018, 22:18

 3423  Yens
Verbeter me als ik hier iets verkeerd neerpen maar ik begrijp niet goed waarom het een meerwaarde zou zijn om zelf geitjes van dezelfde kleur te hebben? Ik begrijp deze proef als volgt:
Op het ogenblik van de schietproef weet niemand, behalve de mol, dat er op het einde nog een mogelijkheid is om een vrijstelling te verdienen. Dus is de tactiek op dat ogenblik: ik moet geiten verzamelen zodat ik meer geld verzamel voor de groepspot. Als Pieter dan per ongeluk een blik van Baha omver schiet en Baha daarna hetzelfde doet met een blik van Pieter, lijkt me dat totaal niet abnormaal. Het gaat toch immers om zoveel als mogelijk geitjes verzamelen? Of die nu door Pieter of Baha worden binnen gebracht of niet, doet er toch niet toe, met de informatie die ze op dat ogenblik hadden? Of mis ik hier iets?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen30 apr 2018, 22:27

 8153
pieter-jan.jorissen schreef:Maar het aantal geiten wordt toch hoofdzakelijk bepaald door de snelheid waarmee de kandidaat het parcours met de geit aflegt. Zie daar alleen Baha en Pieter er voor gaan.
Ze moesten wel het parcours juist afleggen. Als zo'n geit het aanvankelijk vertikt om over die loopplank te gaan, verlies je flink wat tijd.
Pieter gaf zijn geit de kans niet tegen te stribbelen: hij sleepte ze gewoon mee. Het arme beestje was bijna gewurgd! :roll:
Gebruikersavatar

chicawah.janssen30 apr 2018, 22:30

 8153
eveline.vanhemel schreef:Verbeter me als ik hier iets verkeerd neerpen maar ik begrijp niet goed waarom het een meerwaarde zou zijn om zelf geitjes van dezelfde kleur te hebben? Ik begrijp deze proef als volgt:
Op het ogenblik van de schietproef weet niemand, behalve de mol, dat er op het einde nog een mogelijkheid is om een vrijstelling te verdienen. Dus is de tactiek op dat ogenblik: ik moet geiten verzamelen zodat ik meer geld verzamel voor de groepspot. Als Pieter dan per ongeluk een blik van Baha omver schiet en Baha daarna hetzelfde doet met een blik van Pieter, lijkt me dat totaal niet abnormaal. Het gaat toch immers om zoveel als mogelijk geitjes verzamelen? Of die nu door Pieter of Baha worden binnen gebracht of niet, doet er toch niet toe, met de informatie die ze op dat ogenblik hadden? Of mis ik hier iets?
Ik weet niet meer hoe het precies verwoord werd, maar als ik het mij goed herinner werd toch gesuggereerd dat het in je eigen voordeel zou zijn met veel geiten te arriveren.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7