Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Davy29 apr 2018, 21:54

Site Admin  1167  Uma
Afbeelding
In het prachtige landschap nabij de Popocatépetl-vulkaan, mag iedere kandidaat één geitje kiezen. Ze moeten samen de dieren hoeden over een bepaalde afstand. De geitjes mogen maximum twintig meter van elkaar verwijderd zijn. Het doel is dus om ze zoveel mogelijk samen te houden. Onderweg komt de groep ook twee stops tegen waar ze extra geitjes kunnen verdienen door het vervullen van opdrachten. Op de eerste halte dient elke deelnemer met zijn of haar geit een hindernisparcours afleggen. Terwijl ze op de tweede stop met een karabijn twee keer op een rek met gekleurde blikjes moeten schieten. Net voor het eindpunt komen ze ook voorbij drie charro's (Mexicaanse cowboys), die hun best zullen doen om geitjes buit te maken.
Elk dier dat de eindbestemming haalt levert 200 euro op. Maar de kandidaten krijgen nog een keuze: ze kunnen hun geitjes op de rechterweide steken en zo effectief geld verdienen of ze kunnen hun geitjes op de linkerweide zetten. Daar wordt een tortilla gelegd. De deelnemer wiens geit de tortilla opeet, wint dan een vrijstelling.

https://www.wieisdemol.be/afleveringen/6.php
Gebruikersavatar

jos.jansen29 apr 2018, 22:11

 328  Uma
Grootste schok van het seizoen Joke kiest voor geld ipv eigen gewin. Spijtig voor haar betaald ze direct de prijs ervoor
Gebruikersavatar

Sam29 apr 2018, 22:43

 35
Prachtige opdracht, ik heb me ziek gelachen. Er moet toch altijd iemand eens tegen de grond gaan in de mol 😉

Voor de rest zou ik nog eens moeten opnieuw kijken om iets nuttig toe te voegen.
Gebruikersavatar

JKpowned29 apr 2018, 22:47

 259
Een militair die niet kan schieten. Het Belgisch leger is van een hoog niveau...
Gebruikersavatar

Yvo29 apr 2018, 22:50

 1111  Uma
Ik vond Pieter weer verdacht overkomen halverwege de proef. Toen Joke de geiten goed aan het begeleiden was en alles in goede banen leidde, was Pieter even kort met Joke aan het discussiëren over de aanpak.
jos.jansen schreef:Grootste schok van het seizoen Joke kiest voor geld ipv eigen gewin. Spijtig voor haar betaald ze direct de prijs ervoor
Ik wilde ook iets in die aard posten. Ze koos deze keer wèl voor de groep. Als het goed is, mag het ook gezegd worden. Haar actie doet me ook een heel klein beetje aan Jeffrey denken.
Gebruikersavatar

Klaartje29 apr 2018, 22:51

 2245  Uma
Hoe is het in godsnaam mogelijk dat een militair als Pascale, die jaarlijks haar schietoefeningen moet doen, er niet in slaagt om vanaf een meter of 10 met een karabijn een blik om ver te schieten! Bizar!
Gebruikersavatar

JKpowned29 apr 2018, 22:55

 259
Klaartje schreef:Hoe is het in godsnaam mogelijk dat een militair als Pascale, die jaarlijks haar schietoefeningen moet doen, er niet in slaagt om vanaf een meter of 10 met een karabijn een blik om ver te schieten! Bizar!
Het grappige is dat het schieten moest het slagen enkel in haar voordeel zou zijn dus echt en molstreek is het niet tenzij ze zichzelf molt. Wat dan weer wel opviel is dat Gilles zei dat de Mol goed kan acteren en dat wijst dan weer wel naar haar 😛
Gebruikersavatar

jos.jansen29 apr 2018, 22:56

 328  Uma
Klaartje schreef:Hoe is het in godsnaam mogelijk dat een militair als Pascale, die jaarlijks haar schietoefeningen moet doen, er niet in slaagt om vanaf een meter of 10 met een karabijn een blik om ver te schieten! Bizar!
op basis van mijn zeer beperkte ervaring (op de kermis en 1 indoor karabijn schieten).

Elk geweer schiet net iets anders (lichte afwijkingen door fabricage fouten of gebruik) en het is volgens mij zeer moeilijk om binnen de 2 schoten een geweer te "kennen". Natuurlijk was er dan ook nog de hoeveelheid wind die zeer bepalend kan zijn.
Gebruikersavatar

JKpowned29 apr 2018, 22:57

 259
jos.jansen schreef:op basis van mijn zeer beperkte ervaring (op de kermis en 1 indoor karabijn schieten).

Elk geweer schiet net iets anders (lichte afwijkingen door fabricage fouten of gebruik) en het is volgens mij zeer moeilijk om binnen de 2 schoten een geweer te "kennen". Natuurlijk was er dan ook nog de hoeveelheid wind die zeer bepalend kan zijn.
Vreemd dat de goed heilige priester dan wel kan schieten en Bahador :mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar

Jay-Lo29 apr 2018, 22:58

 1690  Sven
Joke geeft mee dat er wel een reden zal zijn om veel geiten te verzamelen.
Weer een opdracht met een vrijstelling, vlak voor de finale is het zeker dat een aantal mensen hier op ingaan.
Klaartje schreef:Hoe is het in godsnaam mogelijk dat een militair als Pascale, die jaarlijks haar schietoefeningen moet doen, er niet in slaagt om vanaf een meter of 10 met een karabijn een blik om ver te schieten! Bizar!
Vond ik ook; tijdens Rabid Joke zegt ze wel, ik doe elk jaar mijn schietoefeningen. Wordt ze nu extra verdacht gemaakt om volgende week af te vallen?
Gebruikersavatar

jos.jansen29 apr 2018, 22:59

 328  Uma
JKpowned schreef:Vreemd dat de goed heilige priester dan wel kan schieten en Bahador :mrgreen: :mrgreen:
het grote verschil voor Pieter is dat hij feedback heeft na zijn eerste schot. Hij ziet waar hij raakt en kan dus aanpassen (als je mist dan weet je niet 100% waar het schot vloog). Baha kan gwn veel geluk gehad hebben
Gebruikersavatar

ex-molinator29 apr 2018, 23:02

 3483  Uma
jos.jansen schreef:het grote verschil voor Pieter is dat hij feedback heeft na zijn eerste schot. Hij ziet waar hij raakt en kan dus aanpassen (als je mist dan weet je niet 100% waar het schot vloog). Baha kan gwn veel geluk gehad hebben
Scherp geschoten, euh ... opgemerkt 😎
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7