Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Kobe30 apr 2018, 11:15

 429
james.waker schreef:volgens mij maakt het allemaal weinig uit wat in deze proef gebeurde, aan het eind gaat bijna iedereen voor de vrijstelling (en dat zal de mol wel vermoed hebben). of ge nu 1 of 5 geiten op de tortillaweide zet maakt mijn inziens niet uit, de mol is niet geinteresseerd in vrijstelling
Ja, maar stel nu dat Joke het snelste was. Dan stonden er wel 5 op de geldweide! Of Pascale, dan stonden er ook een tweetal meer op de geldweide! Dat kan 1000 euro verschil opleveren he
Gebruikersavatar

james.waker30 apr 2018, 11:22

 417
Kobe schreef:Ja, maar stel nu dat Joke het snelste was. Dan stonden er wel 5 op de geldweide! Of Pascale, dan stonden er ook een tweetal meer op de geldweide! Dat kan 1000 euro verschil opleveren he
hier heb ge een punt... gesnapt 💡
Gebruikersavatar

Kobe30 apr 2018, 11:27

 429
Als ik het goed begrepen heb, is het totaal aantal mogelijke geiten=25 (5+10+10). Dat komt overeen met 5000 euro! Hoeveel winnen ze werkelijk?->800 euro!
Gebruikersavatar

Jansen30 apr 2018, 11:35

 3423  Yens
Kobe schreef:Als ik het goed begrepen heb, is het totaal aantal mogelijke geiten=25 (5+10+10). Dat komt overeen met 5000 euro! Hoeveel winnen ze werkelijk?->800 euro!
Ik vind dat dit jaar er heel wat kandidaten zijn die niet echt belang hechten aan het te winnen geld. Bij verschillende kandidaten overheerst het gevoel om zo lang als mogelijk mee te spelen, vandaar ook dat er zo gretig voor pasvragen en vrijstellingen gespeeld wordt. Dat is voor mij ook de belangrijkste reden waarom het zo moeilijk is om de mol te vinden dit jaar. Hij of zij is dit jaar echt niet de enige die geld uit de pot houdt 🙂.
Gebruikersavatar

Kobe30 apr 2018, 11:41

 429
eveline.vanhemel schreef:Ik vind dat dit jaar er heel wat kandidaten zijn die niet echt belang hechten aan het te winnen geld. Bij verschillende kandidaten overheerst het gevoel om zo lang als mogelijk mee te spelen, vandaar ook dat er zo gretig voor pasvragen en vrijstellingen gespeeld wordt. Dat is voor mij ook de belangrijkste reden waarom het zo moeilijk is om de mol te vinden dit jaar. Hij of zij is dit jaar echt niet de enige die geld uit de pot houdt 🙂.
Groot gelijk! Misschien een tip voor de makers? Wat meer geldwolven in het programma steken 😂
Gebruikersavatar

marc.roose30 apr 2018, 12:08

 193  Sven
ik wil ff terugkomen op het geweerschieten ..

het is duidelijk dat het geweer zodanig gemanipuleerd is, dat het onmogelijk is om er raak mee te schieten.
iemand die daarmee een blik kan omverschieten heeft massa's h**re-chance
- het vizier van een geweer bestaat uit een "keep" en een "korrel" . de korrel (simpel voorgesteld als een "stokje") bevind zich normaal vooraan de loop. hier zien we dat de korrel vooraan weggenomen is,en dat er achteraan een stokje is die zogezegd als korrel word gebruikt. de "keep" (blokje met inkeping ongeveer halverwege de loop ) staat veel te hoog afgesteld, waardoor je een afwijking naar beneden krijgt. met zo'n vizier is het onmogelijk om juist te mikken.
- een fout van 1 millimeter op het vizier ,geeft op een afstand van 15 meter een afwijking van 10 centimeter op het doel
- de munitie die op het tafeltje ligt zijn "blanks" m.a.w. losse flodders .(worden gebruikt in alarmpistool) dus uit de loop komt hoogstens een propje karton of plastiek.
we zien op het ogenblik dat Pieter het blik raakt, het blik niet doorboord wordt maar dat het propje er op afketst.(zelfs een "loodje" uit een luchtbuks kan een blik doorboren )

ik denk dat ze hierdoor willen - vermijden dat er extra geiten worden gewonnen
- Pascale proberen verdacht te maken
Ik ben geen "scherpschutter " ,maar dit is wat ik er van denk ...
Gebruikersavatar

chicawah.janssen30 apr 2018, 12:42

 8153
eveline.vanhemel schreef:Ik vind dat dit jaar er heel wat kandidaten zijn die niet echt belang hechten aan het te winnen geld. Bij verschillende kandidaten overheerst het gevoel om zo lang als mogelijk mee te spelen, vandaar ook dat er zo gretig voor pasvragen en vrijstellingen gespeeld wordt. Dat is voor mij ook de belangrijkste reden waarom het zo moeilijk is om de mol te vinden dit jaar. Hij of zij is dit jaar echt niet de enige die geld uit de pot houdt 🙂.
Volgens mij was dat in de vorige reeksen niet anders hoor.
Gebruikersavatar

Jansen30 apr 2018, 12:50

 3423  Yens
chicawah schreef:Volgens mij was dat in de vorige reeksen niet anders hoor.
Ik vind het dit jaar toch precies iets extremer, maar er zijn dit jaar dan ook meer vrijstellingen en pasvragen te winnen, denk ik 🙂.
Gebruikersavatar

rolhad30 apr 2018, 12:59

 434
eveline.vanhemel schreef:maar er zijn dit jaar dan ook meer vrijstellingen en pasvragen te winnen, denk ik 🙂.
Amai nog niet..
Gebruikersavatar

JKpowned30 apr 2018, 13:29

 259
Dat is gewoon puur het geld besparingselement bij vier. Ze zaten in slechte papieren tot nu Telenet alles kwam overnemen misschien gaat het volgend jaar dan beter zijn of misschien ook niet als Telenet er veel geld wil uitslaan. Het is bijna altijd alles of niets kom dat een beetje beu. Pieter heeft al zoveel kansen gehad puur door dit. Vind het dit jaar dan ook maar een magere editie toffe kandidaten dat wel maar de opdrachten en de vrijstelling zijn pover en maken het programma kapot.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen30 apr 2018, 13:47

 8153
JKpowned schreef:Dat is gewoon puur het geld besparingselement bij vier. Ze zaten in slechte papieren tot nu Telenet alles kwam overnemen misschien gaat het volgend jaar dan beter zijn of misschien ook niet als Telenet er veel geld wil uitslaan. Het is bijna altijd alles of niets kom dat een beetje beu. Pieter heeft al zoveel kansen gehad puur door dit. Vind het dit jaar dan ook maar een magere editie toffe kandidaten dat wel maar de opdrachten en de vrijstelling zijn pover en maken het programma kapot.
Ik vind het een supergroep, maar vind de proeven ook minder dan de vorige edities. Ook de vele vrijstellingen en pasvragen vind ik overdreven, net als de alles of niets. Bij de gracht van fortuin hadden ze bv. kunnen kiezen voor bedrag verdubbeld bij juist, gehalveerd (i.p.v. niets) bij verkeerd.
Ik hoop dat de makers voor de volgende reeks een beetje rekening houden met deze kritiek die al door verschillende forumleden geuit is.
Gebruikersavatar

Social30 apr 2018, 14:04

 353  Uma
Het alles of niets principe is idd wel heel extreem dit jaar. Het is erg moeilijk om geld te verdienen, en er lijkt altijd een twist bovenop een twist aan het einde waarmee ze toch alles verliezen. Elk genomen risico straffen ze meteen af door een erg moeilijke extra opdracht.

15 seconden om koning filip te raden met een vage hint... Good luck.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7