Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Jansen30 apr 2018, 22:35

 3423  Yens
chicawah schreef:Ik weet niet meer hoe het precies verwoord werd, maar als ik het mij goed herinner werd toch gesuggereerd dat het in je eigen voordeel zou zijn met veel geiten te arriveren.
Ah OK, ik zal die proef toch nog eens moeten herbekijken... is me blijkbaar ontgaan. 't Was hier gisterenavond de moeite. Volop onweer dat hier over trok, dus bezig geweest met mijn beestjes te kalmeren 😲
Gebruikersavatar

chicawah.janssen30 apr 2018, 22:41

 8153
eveline.vanhemel schreef:Ah OK, ik zal die proef toch nog eens moeten herbekijken... is me blijkbaar ontgaan. 't Was hier gisterenavond de moeite. Volop onweer dat hier over trok, dus bezig geweest met mijn beestjes te kalmeren 😲
Onweer? Welk onweer? Ik heb geen onweer gezien of gehoord!
Gebruikersavatar

Jansen30 apr 2018, 22:50

 3423  Yens
chicawah schreef:Onweer? Welk onweer? Ik heb geen onweer gezien of gehoord!
Jullie zijn er weer aan ontsnapt 😉. Limburg en de provincies Luik en Luxemburg niet 😉.
Gebruikersavatar

Mateo30 apr 2018, 22:52

 870
Hier waren het ook donderslagen en bliksems als duizend bommen en granaten.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen01 mei 2018, 11:17

 8153
Hier houden onze bergen alles tegen, zodat het er allemaal uitvalt in Wallonië. En als het uit Frankrijk komt, krijgt West-Vlaanderen de volle laag zodat er voor ons alleen wat regen overblijft.

Maar foei, we gaan weer off-topic!
Terug naar de geitjes dus!
Gebruikersavatar

Klaartje01 mei 2018, 12:21

 2245  Uma
eveline.vanhemel schreef:Verbeter me als ik hier iets verkeerd neerpen maar ik begrijp niet goed waarom het een meerwaarde zou zijn om zelf geitjes van dezelfde kleur te hebben? Ik begrijp deze proef als volgt:
Op het ogenblik van de schietproef weet niemand, behalve de mol, dat er op het einde nog een mogelijkheid is om een vrijstelling te verdienen. Dus is de tactiek op dat ogenblik: ik moet geiten verzamelen zodat ik meer geld verzamel voor de groepspot. Als Pieter dan per ongeluk een blik van Baha omver schiet en Baha daarna hetzelfde doet met een blik van Pieter, lijkt me dat totaal niet abnormaal. Het gaat toch immers om zoveel als mogelijk geitjes verzamelen? Of die nu door Pieter of Baha worden binnen gebracht of niet, doet er toch niet toe, met de informatie die ze op dat ogenblik hadden? Of mis ik hier iets?
Er was wel aan de kandidaten uitgelegd dat elke geit 200 euro waard was en dat het de bedoeling was om geen geiten te verliezen onderweg door ze verder dan 20 meter van de kudde te laten weglopen. Op het moment van het schieten wisten ze inderdaad nog niet dat ze de dieren achteraf konden inzetten om die vrijstelling te bemachtigen.

Pieter en Baha lijken elkaar een geitje cadeau te doen, waarom weet ik ook niet. Maar dat beide heren allebei toevallig een blik omver schieten van de kleur van de andere, dat lijkt me teveel toeval. Was dat wel "per ongeluk"? Is het een spielerei tussen de Mol en diegene die hem overduidelijk verdenkt? Ik weet het niet.

Het enige dat ik constateer is het feit dat Pieter eerst een geit schiet met de kleur van die van Baha en dat Baha direct erna hetzelfde doet voor Pieter. Dat vind ik gewoon bizar: Baha returns the favour, why?
Gebruikersavatar

Jansen01 mei 2018, 12:26

 3423  Yens
Klaartje schreef:Het enige dat ik constateer is het feit dat Pieter eerst een geit schiet met de kleur van die van Baha en dat Baha direct erna hetzelfde doet voor Pieter. Dat vind ik gewoon bizar: Baha returns the favour, why?
Zeker, is vreemd, en Chicawah heeft ondertussen laten weten dat er bij de aanvang van de proef iets gezegd is geweest dat er op het einde nog een "beloning" zou zijn en dat het de moeite waard was om zelf zoveel als mogelijk geitjes te verzamelen. Mij was dat compleet ontgaan omdat mijn arme beestjes schrik hadden van het onweer dat toen boven onze hoofden losbarstte 😃.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen01 mei 2018, 12:48

 8153
Klaartje schreef:Het enige dat ik constateer is het feit dat Pieter eerst een geit schiet met de kleur van die van Baha en dat Baha direct erna hetzelfde doet voor Pieter. Dat vind ik gewoon bizar: Baha returns the favour, why?
Volgens mij was dat een bok schieten en geen geit. Met dat geweer was elk raak schot gewoon een toevalstreffer :mrgreen:
Gebruikersavatar

chicawah.janssen01 mei 2018, 12:49

 8153
eveline.vanhemel schreef:Zeker, is vreemd, en Chicawah heeft ondertussen laten weten dat er bij de aanvang van de proef iets gezegd is geweest dat er op het einde nog een "beloning" zou zijn en dat het de moeite waard was om zelf zoveel als mogelijk geitjes te verzamelen. Mij was dat compleet ontgaan omdat mijn arme beestjes schrik hadden van het onweer dat toen boven onze hoofden losbarstte 😃.
Gilles zei iets als "het zou wel eens heel belangrijk kunnen zijn om met zoveel mogelijk geitjes de aankomst te bereiken".
Gebruikersavatar

marc.roose01 mei 2018, 12:56

 193  Sven
chicawah schreef:Volgens mij was dat een bok schieten en geen geit. Met dat geweer was elk raak schot gewoon een toevalstreffer :mrgreen:
helemaal akkoord ... met dat geweer kon men onmogelijk raak schieten ... komt nog bij dat Baha tijdens het mikken zijn verkeerd oog dichthoud
Gebruikersavatar

chicawah.janssen01 mei 2018, 13:27

 8153
marc.roose schreef:komt nog bij dat Baha tijdens het mikken zijn verkeerd oog dichthoud
Echt? Daar heb ik niet op gelet.
Gebruikersavatar

ex-molinator01 mei 2018, 13:54

 3483  Uma
marc.roose schreef:helemaal akkoord ... met dat geweer kon men onmogelijk raak schieten ... komt nog bij dat Baha tijdens het mikken zijn verkeerd oog dichthoud
Net noodzakelijk.
Het dominant oog is niet noodzakelijk het zelfde als je schietoog (of richtoog).
Verschillende factoren spelen een rol: ben je linkshandig of rechtshandig? (en gebruik je een linksgeweer of een rechtsgeweer), welk oog ziet het scherpst of mikafstand?
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7