Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

mollig1807 mei 2018, 16:14

 229  Bert
maar waarom moet dat omgekeerd worden.
ik zie daar echt op geen enkele manier het nut van in. Het resultaat biljft hetzelfde.
De opdracht kwam nu op hetvolgende neer:

Pascale krijgt 3 situaties en moet voor ze beelden ziet zeggen wat ze denkt dat er gaat gebeuren
de 3 kandidaten/mol krijgen diezelfde situaties op voorhand en weten dat Pascale hen gaat inschatten en moeten dan kiezen wat ze gaan doen.
In sé is het in de opdracht hier al beslist of ze geslaagd is of niet. De filmpjes zelf doen er dan al niet meer toe en al zeker niet of ze het omgekeerde moeten doen of net wat pascale inschat.
Die filmpjes hadden geen enkele "meerwaarde" bij het al dan niet slagen van de proef. Tenzij er iets meer in zit voor het spel kwa hints etc
Gebruikersavatar

Jansen07 mei 2018, 16:31

 3423  Yens
mollig18 schreef:maar waarom moet dat omgekeerd worden.
ik zie daar echt op geen enkele manier het nut van in. Het resultaat biljft hetzelfde.
De opdracht kwam nu op hetvolgende neer:

Pascale krijgt 3 situaties en moet voor ze beelden ziet zeggen wat ze denkt dat er gaat gebeuren
de 3 kandidaten/mol krijgen diezelfde situaties op voorhand en weten dat Pascale hen gaat inschatten en moeten dan kiezen wat ze gaan doen.
In sé is het in de opdracht hier al beslist of ze geslaagd is of niet. De filmpjes zelf doen er dan al niet meer toe en al zeker niet of ze het omgekeerde moeten doen of net wat pascale inschat.
Die filmpjes hadden geen enkele "meerwaarde" bij het al dan niet slagen van de proef. Tenzij er iets meer in zit voor het spel kwa hints etc
Jouw plaat blijft ook wel hangen he...
Voor mij is de reden van het omdraaien gewoon om "betere televisie" te maken... Ik denk dat de helft van de molkijkers ongeveer uit zijn zetel gerold is toen Pieter zonder blikken of blozen "zijn" telefoonnummer aan dat meisje gaf. :roll:
Laatst gewijzigd door Jansen op 07 mei 2018, 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

jos.jansen07 mei 2018, 16:32

 328  Uma
mollig18 schreef:maar waarom moet dat omgekeerd worden.
ik zie daar echt op geen enkele manier het nut van in. Het resultaat biljft hetzelfde.
De opdracht kwam nu op hetvolgende neer:

Pascale krijgt 3 situaties en moet voor ze beelden ziet zeggen wat ze denkt dat er gaat gebeuren
de 3 kandidaten/mol krijgen diezelfde situaties op voorhand en weten dat Pascale hen gaat inschatten en moeten dan kiezen wat ze gaan doen.
In sé is het in de opdracht hier al beslist of ze geslaagd is of niet. De filmpjes zelf doen er dan al niet meer toe en al zeker niet of ze het omgekeerde moeten doen of net wat pascale inschat.
Die filmpjes hadden geen enkele "meerwaarde" bij het al dan niet slagen van de proef. Tenzij er iets meer in zit voor het spel kwa hints etc
Bedoel je met de filmpjes nu wat ze aan Pascale tonen? Want zonder die is er toch niets om te tonen van de proef.

Het is ook nodig om ons (en Pascale) het moment te geven van niets is wat het lijkt. Als je niet tegen de kandidaten zegt wat er gebeurt dan is deze proef nog nuttelozer dan ze nu is en nu krijg je tenminste nog beelden van Pascale die zwaar aan zichzelf en haar mensenkennis twijfeld. Zelfs het feit dat ze 2 opdrachten totaal verkeerd inschat had ervoor kunnen zorgen dat ze twijfelde en bij de 3e opdracht zo hard twijfelde dat ze het gwn niet meer weet en fout antwoord (natuurlijk was het niet echt goed van de productie om het filmpje van Pieter als laatste te hebben want iedereen wist wat hij ging doen)
Gebruikersavatar

mollig1807 mei 2018, 16:37

 229  Bert
Ik wou alleen zeggen dat er volgens mij gewoon iets moet achter zitten.

en dat dat telefoonnummer net bij pieter terecht kwam, lijkt mij misschien niet toevallig
Laatst gewijzigd door mollig18 op 07 mei 2018, 16:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

Cedric07 mei 2018, 16:40

 2834  Uma
eveline.vanhemel schreef:Ik denk dat de helft van de molkijkers ongeveer uit zijn zetel gerold is toen Pieter zonder blikken of blozen "zijn" telefoonnummer aan dat meisje gaf. :roll:
Ik dacht vooral dat Bahador in een colère ging schieten en de racismekaart spelen tegenover het koppel dat zijn plaats innam. Ik voelde oprecht medelijden tegenover Bahador eigenlijk op dat moment, want stel dat hij niet op voorhand op de hoogte was van wat ging komen, dan zou het als racisme hebben kunnen overkomen en dat is verre van plezant uiteraard.

Wanneer Baha echter zo rustig bleef én Pieter dan dat telefoonnummer gaf, had ik echter moeten doorhebben dat er iets niet klopte. Bahador en Pieter handelden het tegenovergestelde van wat zou worden verwacht, dus ik volgde Pascale hier wel in haar keuzes en was evenzeer verbaasd.

Lloyd vond ik een ander verhaal.. Ik vond dit voor Pascale veruit de moeilijkst in te schatten situatie van de drie. Pascale verwachtte dat Lloyd binnen de 2 minuten zou opstaan en weggaan, wat niet onbegrijpelijk is in de hedendaagse maatschappij, maar anderzijds is Lloyd wel outgoing genoeg om toch gewoon mee nacho's te eten met die Mexicanen. Anderzijds heeft Lloyd ook weer perfect door wat Pascale zou antwoorden op de vraag.

Als ik de drie situaties hier bekijk vind ik Lloyds situatie de makkelijkste om te Mollen omdat bij hem beide scenario's erg plausibel zijn en niemand er zou van op kijken als hij zou weggaan maar dus ook niet als hij blijft zitten. Het feit dat hij níet molt is voor mij extra bewijs dat Lloyd niet de Mol is.
Gebruikersavatar

BeaVer07 mei 2018, 16:58

 1293  Uma
mollig18 schreef:maar waarom moet dat omgekeerd worden.
ik zie daar echt op geen enkele manier het nut van in. Het resultaat biljft hetzelfde.
De opdracht kwam nu op hetvolgende neer:
Indien het niet omgekeerd was, dan wou dat zeggen dat Baha, Lloyd en Pieter niet wisten dat ze in een verborgen camera situatie zaten. Dan konden ze ook geen invloed hebben op het resultaat en was het enkel Pascale die kon zorgen voor winst of verlies.
Nu had elke kandidaat , mol of niet, de kans om zijn stuk te doen (mis)lukken, aangezien ze ook moesten nadenken over wat Pascale zou antwoorden.
Gebruikersavatar

ex-molinator07 mei 2018, 17:11

 3483  Uma
eveline.vanhemel schreef:...
Voor mij is de reden van het omdraaien gewoon om "betere televisie" te maken... Ik denk dat de helft van de molkijkers ongeveer uit zijn zetel gerold is toen Pieter zonder blikken of blozen "zijn" telefoonnummer aan dat meisje gaf. :roll:
Toch denk ik dat "betere televisie" niet de enige reden is. De meest verrassende scene is uiteraard Pieter die zijn telefoonnr geeft maar gezien een GSMnr later een belangrijke rol speelt, vraag ik me toch af of dat muisje volgende zondag niet nog een staartje krijgt.
Gebruikersavatar

Jansen07 mei 2018, 17:20

 3423  Yens
ex-molinator schreef:Toch denk ik dat "betere televisie" niet de enige reden is. De meest verrassende scene is uiteraard Pieter die zijn telefoonnr geeft maar gezien een GSMnr later een belangrijke rol speelt, vraag ik me toch af of dat muisje volgende zondag niet nog een staartje krijgt.
Kan hoor, ik wilde maar gewoon aantonen dat er genoeg redenen zijn waarom die opdracht werd omgedraaid... In tegenstelling tot wat andere mensen denken 😉 .
Gebruikersavatar

chicawah.janssen07 mei 2018, 18:33

 8153
Ik vind Beates uitleg heel doordacht en aannemelijk.
Gebruikersavatar

Jay-Lo07 mei 2018, 18:39

 1690  Sven
beate.verheyde schreef:Indien het niet omgekeerd was, dan wou dat zeggen dat Baha, Lloyd en Pieter niet wisten dat ze in een verborgen camera situatie zaten. Dan konden ze ook geen invloed hebben op het resultaat en was het enkel Pascale die kon zorgen voor winst of verlies.
Nu had elke kandidaat , mol of niet, de kans om zijn stuk te doen (mis)lukken, aangezien ze ook moesten nadenken over wat Pascale zou antwoorden.
Juist, en ik vind hierin Pieter in de slechtste positie om te mollen, no way dat Pascale gaat gedacht hebben: "die Pieter, ja natuurlijk geeft hij zijn nr". Tenzij er een link is met het latere telefoonnummer.
Gebruikersavatar

sandra.govers07 mei 2018, 19:04

 45
In elk geval bij deze proef hebben alle kandidaten bewezen dat ze wel toneel kunnen spelen....
Gebruikersavatar

ex-molinator07 mei 2018, 19:16

 3483  Uma
Jay-Lo schreef:Juist, en ik vind hierin Pieter in de slechtste positie om te mollen, no way dat Pascale gaat gedacht hebben: "die Pieter, ja natuurlijk geeft hij zijn nr". Tenzij er een link is met het latere telefoonnummer.
Exactly my thoughts.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 9