Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

chicawah.janssen07 mei 2018, 20:04

 8153
sandra.govers schreef:In elk geval bij deze proef hebben alle kandidaten bewezen dat ze wel toneel kunnen spelen....
Ik weet niet... Ik vond het eigenlijk niet zo bijzonder goed geacteerd. Bij Baha en Lloyd zag je dat ze zich bewust waren van de camera (vind ik). Ze zijn het intussen gewoon dat er voortdurend camera's op hen gericht zijn en gedragen zich daarbij altijd veel natuurlijker.
Pieter voelde zich duidelijk nogal ongemakkelijk met opdringerige Jackie. Zij acteerde echt vreselijk slecht. Zelfs als hij niets wist van het opgezet spel zou bij hem waarschijnlijk toch een belletje gaan rinkelen zijn.
Gebruikersavatar

Klaartje07 mei 2018, 22:16

 2245  Uma
annelies-a.-a..vanbelle schreef:Wat mij hier opviel, en daarom vond ik het wel een informatieve proef, was de ongeloofwaardige acteerprestatie van Baha. Voor mij droop het er vanaf dat hij 'speelde'. Dus als hij de mol is, is hij wel heel slecht gecast dan.

Pieter vond ik ook niet zo denderend maar nog acceptabel qua geloofwaardigheid.

Lloyd deed het naar mijn gevoel top. Ik twijfelde niet aan zijn gedrag in de sauna, dus die snoodaard had me wel te pakken!

Conclusie??!!
Baha, Pieter en Lloyd moesten toch niet acteren in deze opdracht. De enige acteurs hier waren die dame aan de bar, het koppel aan het zwembad en de twee Mexicanen in de sauna.

De molkandidaten moesten niet acteren, gewoon het omgekeerde doen wat Pascale dacht dat ze zouden doen. Dan heeft de kwaliteit van wat ze brengen in hun verborgen camerafilmpje toch helemaal geen belang?
Gebruikersavatar

ex-molinator07 mei 2018, 22:21

 3483  Uma
annelies-a.-a..vanbelle schreef:Wat mij hier opviel, en daarom vond ik het wel een informatieve proef, was de ongeloofwaardige acteerprestatie van Baha. Voor mij droop het er vanaf dat hij 'speelde'. Dus als hij de mol is, is hij wel heel slecht gecast dan.
Ewel, bij mij kwam het wel geloofwaardig over. Ik vond zijn gezichtsuitdrukking en trage wandel zeer overtuigend. OOk Lloyd trouwens. Och, en Pieter ook wel, heel mooi opgelost.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen07 mei 2018, 22:46

 8153
Klaartje schreef:De molkandidaten moesten niet acteren, gewoon het omgekeerde doen wat Pascale dacht dat ze zouden doen.
Dan moesten ze toch net wel acteren?
Als ze moesten doen wat Pascale dacht dat ze zouden doen, moesten ze gewoon zichzelf zijn, want Pascale kent hen intussen goed genoeg om hen te kunnen inschatten. Maar ze moesten datgene doen waarvan Pascale niet zou denken dat ze zouden doen, dus mochten ze niet zichzelf zijn maar moesten ze acteren.

Wat ik een beetje flauw vond, is dat hen op voorhand de volledige proef uitgelegd werd. Dat was in mijn ogen nadelig voor een "natuurlijke" prestatie. Was hen gezegd dat ze moesten doen wat Pascale niet verwachtte dat ze zouden doen, maar niet wat hen precies te wachten stond in de sauna, het zwembad en de bar, dan hadden ze veel beter geacteerd.
Volgens mij he.
Laatst gewijzigd door chicawah.janssen op 07 mei 2018, 22:53, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen07 mei 2018, 22:50

 8153
ex-molinator schreef:Ewel, bij mij kwam het wel geloofwaardig over. Ik vond zijn gezichtsuitdrukking en trage wandel zeer overtuigend. OOk Lloyd trouwens. Och, en Pieter ook wel, heel mooi opgelost.
Ik weet niet zenne.
Hij ging in dat ploeterbadje zitten, toen kwamen die mensen, hij keek eens vies en vuil naar die mensen, kwam uit zijn ploeterbadje en trapte het af.
Ik zou toch begonnen zijn met enkele baantjes trekken i.p.v. in dat ploeterbadje zitten wachten tot die mensen komen.
Gebruikersavatar

ex-molinator07 mei 2018, 22:57

 3483  Uma
chicawah schreef:..., toen kwamen die mensen, hij keek eens vies en vuil naar die mensen, kwam uit zijn ploeterbadje en trapte het af.
Ik zou toch begonnen zijn met enkele baantjes trekken i.p.v. in dat ploeterbadje zitten wachten tot die mensen komen.
In een voor mij bekende situatie zou ik misschien zelf de confrontatie aangaan, maar in de situatie van Baha: een vreemd land, alleen, de gebruiken niet kennend ... ik zou ze ook proberen te doden met een doordringende blik eerder dan de wraak van Huitzilopochtli te trotseren.(enne, BTW dit wordt NIET uitgesproken als "hutsepot")
Gebruikersavatar

chicawah.janssen07 mei 2018, 23:19

 8153
ex-molinator schreef:In een voor mij bekende situatie zou ik misschien zelf de confrontatie aangaan, maar in de situatie van Baha: een vreemd land, alleen, de gebruiken niet kennend ... ik zou ze ook proberen te doden met een doordringende blik eerder dan de wraak van Huitzilopochtli te trotseren.(enne, BTW dit wordt NIET uitgesproken als "hutsepot")
Ja OK, ik begrijp gerust dat niemand de wraak van de H. Drievuldigheid Chicawatl, Chicapetl en Chicacotl wil riskeren (die is nochtans zeer zoet), maar welke volwassen mens stapt nu in een zwembad om alleen wat in een ploeterbadje te gaan zitten zitten? Ik vond dat zo raar. Het leek of hij gewoon ging zitten wachten...
Gebruikersavatar

Frolva08 mei 2018, 09:03

 2204
Klaartje schreef:De molkandidaten moesten niet acteren, gewoon het omgekeerde doen wat Pascale dacht dat ze zouden doen. Dan heeft de kwaliteit van wat ze brengen in hun verborgen camerafilmpje toch helemaal geen belang?
chicawah schreef:Dan moesten ze toch net wel acteren?
Als ze moesten doen wat Pascale dacht dat ze zouden doen, moesten ze gewoon zichzelf zijn, want Pascale kent hen intussen goed genoeg om hen te kunnen inschatten. Maar ze moesten datgene doen waarvan Pascale niet zou denken dat ze zouden doen, dus mochten ze niet zichzelf zijn maar moesten ze acteren.
*nota aan mezelf: niet met Klaartje in een discussie verwikkeld geraken over wat (goed/slecht) acteren is* :mrgreen:


Aan de kandidaten werd natuurlijk gevraagd om het omgekeerde te 'acteren' van wat ze (op voorhand dachten) normaal te zullen doen.
Indien niet dan had Lloyd in de sauna inderdaad gewoon kunnen zeggen: "normaal zou ik opstappen, maar omdat ik het omgekeerde moet doen van wat ik dacht te zullen doen ga ik toch blijven zitten".
Maar dan had Pascale waarschijnlijk (en de kijker) wel al door gehad dat er iets aan de hand was met de proef. En dat leek mij niet de bedoeling. 😉


*nota aan mezelf: niet met Klaartje in een discussie verwikkeld geraken over wat kandidaten wel/niet mogen doen om een opdracht te doen slagen* :mrgreen:
Gebruikersavatar

Laleia08 mei 2018, 09:19

 306
chicawah schreef:Welke volwassen mens stapt nu in een zwembad om alleen wat in een ploeterbadje te gaan zitten zitten? Ik vond dat zo raar. Het leek of hij gewoon ging zitten wachten...
Dat is geen ploeterbadje voor kinderen hee, maar een soort bubbelbad en dat dient mijn inziens inderdaad om in te gaan zitten.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen08 mei 2018, 09:39

 8153
Laleia schreef:Dat is geen ploeterbadje voor kinderen hee, maar een soort bubbelbad en dat dient mijn inziens inderdaad om in te gaan zitten.
Ah, bubbels. OK, dan heb ik niet goed gekeken.
Gebruikersavatar

Klaartje08 mei 2018, 09:40

 2245  Uma
chicawah schreef:Dan moesten ze toch net wel acteren?
Als ze moesten doen wat Pascale dacht dat ze zouden doen, moesten ze gewoon zichzelf zijn, want Pascale kent hen intussen goed genoeg om hen te kunnen inschatten. Maar ze moesten datgene doen waarvan Pascale niet zou denken dat ze zouden doen, dus mochten ze niet zichzelf zijn maar moesten ze acteren.

Wat ik een beetje flauw vond, is dat hen op voorhand de volledige proef uitgelegd werd. Dat was in mijn ogen nadelig voor een "natuurlijke" prestatie. Was hen gezegd dat ze moesten doen wat Pascale niet verwachtte dat ze zouden doen, maar niet wat hen precies te wachten stond in de sauna, het zwembad en de bar, dan hadden ze veel beter geacteerd.
Volgens mij he.
Ja, sorry, mijn hersenen waren blijkbaar een beetje oververhit toen ik dat schreef. Ik bedoelde eigenlijk dat de kandidaten niet moesten improviseren wat ze gingen doen, omdat ze op voorhand wisten wat ze gingen doen en wat die Mexicaanse acteurs gingen doen.

De enigen die moesten improviseren waren eigenlijk dus die Mexicaanse acteurs, want zij wisten niet wat de kandidaten zouden gaan doen. En inderdaad, niet echt een superprestatie van de dame aan de bar, het koppel aan het zwembad had ook een rol met weinig tekst, de beste twee acteurs vond ik nog die 2 bij Lloyd in de sauna.
Gebruikersavatar

ex-molinator08 mei 2018, 09:40

 3483  Uma
noot aan Frolva:
niet met Klaartje in een discussie verwikkeld geraken ...
meer hoeft daar niet bij 😉
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9