Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

arne.vanheck07 mei 2018, 22:05

 13
Klaartje schreef:Was me ook opgevallen. Hij deed het wel lekker stiekem, volgens mij kon hij vroeger op school ook goed afkijken bij zijn buur. 🙂 Redelijk on-mols inderdaad, zo op het eerste gezicht. Het zou ook kunnen dat Baha gewoon geïnteresseerd was in wat Lloyd over hem in zijn boekje aan het schrijven was. Een mol mag ook nieuwsgierig zijn.

Wat ik dan daarna wel weer helemaal on-kandidaats vind van Bahador, is dat hij de sfeer in de auto wat probeert op te krikken met een muziekje en een grapje. Terwijl de andere drie daar stil in hun eigen hoekje wegduiken en niet in zijn voor een conversatie, is Baha blijkbaar kort na de opdracht en het verdwijnen van 4000 euro uit de pot, opnieuw weer vrolijk en ontspannen. Pascale voelt zich een beetje schuldig omdat ze door het spel te winnen zoveel geld heeft opgeofferd, maar Baha "vergeeft" haar dat met de glimlach. Pieter is daarover minder goed gestemd en die zit wat te mokken en wil niet weten van Baha's grapje over "zijn buik die ...
Hier heb ik ook al een tijd over liggen nadenken. Ik vind dat het Baha al een tijd niet meer kan schelen wat er gebeurd met de opdrachten, daardoor ook met de groepspot en met de andere kandidaten. Ik verwacht dit eerder van Pieter, de neutrale priester die volgens het stereotype van een pastoor die dit soort zaken kan relativeren en er eens goed om kan lachen, maar neen, hij sluit zich af, is kwaad, en zadelt anderen op die manier met een schuldgevoel op. Het doet me allemaal denken aan twee jaar geleden met Gilles die zich kwaad maakt in de opdracht waar er onderling pasvragen worden verdeeld. Tot slot hoort het volgende misschien thuis in een andere topic, maar Lloyd en Baha lijken wel sterk op weg om de Eline en Davey van dit seizoen te worden. :mrgreen:
Gebruikersavatar

chicawah.janssen07 mei 2018, 22:06

 8153
Ik zou zelfs meer zeggen: Baha neemt het, zoals alles, met een schaterlach.
"Optimist van in zijn kist": geen fuck, wat is dees, ik word hier levend begraven, hoe kom ik hieruit... maar lachend "het is hier Baha, Bahador" 😃
Mol? Of doodgewoon een heerlijk spontane, positieve mens?

PS. De ene mogelijkheid sluit de andere niet uit.
Laatst gewijzigd door chicawah.janssen op 07 mei 2018, 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

michiel.dewitte07 mei 2018, 22:07

 53  Sven
Klaartje schreef:Was me ook opgevallen. Hij deed het wel lekker stiekem, volgens mij kon hij vroeger op school ook goed afkijken bij zijn buur. 🙂 Redelijk on-mols inderdaad, zo op het eerste gezicht. Het zou ook kunnen dat Baha gewoon geïnteresseerd was in wat Lloyd over hem in zijn boekje aan het schrijven was. Een mol mag ook nieuwsgierig zijn.

Wat ik dan daarna wel weer helemaal on-kandidaats vind van Bahador, is dat hij de sfeer in de auto wat probeert op te krikken met een muziekje en een grapje. Terwijl de andere drie daar stil in hun eigen hoekje wegduiken en niet in zijn voor een conversatie, is Baha blijkbaar kort na de opdracht en het verdwijnen van 4000 euro uit de pot, opnieuw weer vrolijk en ontspannen. Pascale voelt zich een beetje schuldig omdat ze door het spel te winnen zoveel geld heeft opgeofferd, maar Baha "vergeeft" haar dat met de glimlach. Pieter is daarover minder goed gestemd en die zit wat te mokken en wil niet weten van Baha's grapje over "zijn buik die ...
Ik wil beginnen met zeggen da ik in de Lloyd tunnel zit en dat mijn kijk beïnvloed op de zaken. 😛

Uit mijn tunnel lijkt het alsof baha eerder rustiger is omdat hij, zoals ik al lang denk, zoveel bij lloyd zit dat omdat hij ook lloyd verdenkt en dan uit interesse even wilt spieken wat lloyd nu in da boekje ga zetten. Ik denk sowieso sinds aflevering 3 ofzo dat 1 van die 2 de mol is en de andere het weet.
Verder blijf ik ook dat fluiten toch aan lloyd linken, niet omdat ik blokfluit hoor maar omdat ik nog niemand anders heb horen fluiten in de afleveringen...
Ook vind ik nog altijd dat de mol in mijn ogen bij de kaarsjes proef zou willen en moeten zitten om daar het meeste geld te laten weg tikken en lloyd blijft maar tijd rekken en kijken hoeveel er al weggetikt is naar mijn mening.
Ook zoals eerder is aangehaald is de proef met die blokjes moeilijk te beïnvloeden en het memorie spel wel want dat kan je op voorhand memoriseren. Als mol wil je de spelletjes zolang mogelijk laten doorgaan lijkt me toch...

Achja mijn tunnelvisie is natuurlijk een hindernis heeeeeeelp!!
Gebruikersavatar

chicawah.janssen07 mei 2018, 22:15

 8153
arne.vanheck schreef:Lloyd en Baha lijken wel sterk op weg om de Eline en Davey van dit seizoen te worden. :mrgreen:
Huh? Wat bedoel je daarmee?
De humor van Baha met zijn steekjes naar Pieter kan ik wel rijmen met die van Davey en zijn steekjes naar Robin, maar bedoel je nou dat je een gelijkenis ziet tussen Eline en Lloyd? 😲
Gebruikersavatar

ex-molinator07 mei 2018, 22:17

 3483  Uma
Klaartje schreef: ...
het zou Baha zorgen moeten baren, maar hij neemt het, zoals bijna alles, met de glimlach.
My kind of guy. 😎
Gebruikersavatar

arne.vanheck07 mei 2018, 22:20

 13
chicawah schreef:Huh? Wat bedoel je daarmee?
De humor van Baha met zijn steekjes naar Pieter kan ik wel rijmen met die van Davey en zijn steekjes naar Robin, maar bedoel je nou dat je een gelijkenis ziet tussen Eline en Lloyd? 😲
Neen ik heb het verkeerd geformuleerd, ik vergelijk Baha met Eline en Lloyd met Davey. 😉
Gebruikersavatar

chicawah.janssen07 mei 2018, 22:24

 8153
arne.vanheck schreef:Neen ik heb het verkeerd geformuleerd, ik vergelijk Baha met Eline en Lloyd met Davey. 😉
Baha vergelijken met Eline???? 😲
Neem me niet kwalijk, maar ik vind dat toch een affront voor Baha.

Volgens mij is Baha Baha, haha haha :mrgreen:
Gebruikersavatar

arne.vanheck07 mei 2018, 22:34

 13
chicawah schreef:Baha vergelijken met Eline???? 😲
Neem me niet kwalijk, maar ik vind dat toch een affront voor Baha.

Volgens mij is Baha Baha, haha haha :mrgreen:
Ik kijk hier natuurlijk naar type mol. :mrgreen: (als Baha de mol al is)
Maar vooral de chemie tussen Lloyd en Baha, ik heb de laatste aflevering van vorig seizoen onlangs herbekeken en ik vind hier gelijkenissen terug met de "chemie" tussen Davey en Eline. Ach ja, je ziet wat je wil zien vanaf je iemand verdenkt.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen07 mei 2018, 23:03

 8153
arne.vanheck schreef:Ik kijk hier natuurlijk naar type mol. :mrgreen: (als Baha de mol al is)
Maar vooral de chemie tussen Lloyd en Baha, ik heb de laatste aflevering van vorig seizoen onlangs herbekeken en ik vind hier gelijkenissen terug met de "chemie" tussen Davey en Eline. Ach ja, je ziet wat je wil zien vanaf je iemand verdenkt.
Ik begrijp wat je bedoelt, maar ik heb nooit chemie gezien tussen Eline en Davey (ik heb gewoonweg nooit chemie gezien tussen Eline en iemand anders).
Maar wie ben ik... Alles is zo persoonlijk.
Dit jaar krijg ik mijn droomfinale, waarbij voor mij iedereen de mol mag zijn, iedereen mag winnen maar niemand mag verliezen.
Vorig jaar vond ik het vreselijk dat Sam de finale niet haalde en was een finale met Davey als mijn enige overgebleven "chouchou" een afknapper, zeker omdat Robin er ook niet meer bij was.
Gebruikersavatar

arne.vanheck07 mei 2018, 23:20

 13
chicawah schreef:Ik begrijp wat je bedoelt, maar ik heb nooit chemie gezien tussen Eline en Davey (ik heb gewoonweg nooit chemie gezien tussen Eline en iemand anders).
Maar wie ben ik... Alles is zo persoonlijk.
Dit jaar krijg ik mijn droomfinale, waarbij voor mij iedereen de mol mag zijn, iedereen mag winnen maar niemand mag verliezen.
Vorig jaar vond ik het vreselijk dat Sam de finale niet haalde en was een finale met Davey als mijn enige overgebleven "chouchou" een afknapper, zeker omdat Robin er ook niet meer bij was.
Mijn twee hoofdverdachten van dit seizoen spelen de finale dus ik ben ook content, maar zoals Lloyd het eerder verwoordde: "Die kers op de taart...".
Gebruikersavatar

chicawah.janssen07 mei 2018, 23:22

 8153
arne.vanheck schreef:Mijn twee hoofdverdachten van dit seizoen spelen de finale dus ik ben ook content, maar zoals Lloyd het eerder verwoordde: "Die kers op de taart...".
Die kers op de taart is voor Lloyd als het van mij afhangt. Die heeft hij dubbel en dik verdiend 🙂
Gebruikersavatar

joachim.morrens08 mei 2018, 00:45

 200  Yens
chicawah schreef:Ik zou zelfs meer zeggen: Baha neemt het, zoals alles, met een schaterlach.
"Optimist van in zijn kist": geen fuck, wat is dees, ik word hier levend begraven, hoe kom ik hieruit... maar lachend "het is hier Baha, Bahador" 😃
Mol? Of doodgewoon een heerlijk spontane, positieve mens?

PS. De ene mogelijkheid sluit de andere niet uit.
Ja onzen Baha. Zou die eigenlijk überhaupt wel zo een lang fluitmelodietje aankunnen zonder in de lach te schieten? :mrgreen:
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 13