Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

djennix07 mei 2018, 08:34

 51
Tenzij er een geheime tip zit in het gsm nummer, kleur v.d. moldboekjes, de kamer op zich, of andere ...is het echt niet af te leiden wie je hoort fluiten.

Probeer het zelf maar eens, het nummer staat nog actief en het fluitdeuntje kan je eerstehands ontdekken 😃

0474/900424
Gebruikersavatar

Klaartje07 mei 2018, 08:53

 2245  Uma
Ik heb de hulp nodig van mensen met een goed kleurenzicht, want voor mij is het beoordelen van de kleurenvolgorde van de molboekjes zoals ze opgesteld staan in de kamer waar Pascale het telefoonnummer te zien krijgt, moeilijk, zeker als het duister is. De volgorde komt dus overeen met het gekende gsm-nr. 0474 900 424

Wat ik zeker weet is: het lichtblauwe boekje van Baha stond als 2de in de rij (cijfer telefoonnr. = 4), het witte boekje van Steve stond 3de (cijfer 7), het zwarte boekje van Lloyd stond 6de (cijfer 0), groen (Katrien) 7de (cijfer 0), geel (Pascale) (cijfer 4) en Pieter (rood, cijfer 2)

Ik zie niet goed welke kleuren er staan op posities 1, 4, 5 en 10.
Jokes boekje zou donkerblauw moeten zijn, maar welk is dat in die rij? Het vijfde of het tiende?
Kelly's boekje was roze,maar dat zie ik niet staan.

Dus help mij en post hier de juiste kleurenvolgorde van de tien boekjes. Dat zou kunnen helpen om de identiteit van de mol te bepalen.

Bij voorbaat dank.
Gebruikersavatar

brecht.driesschaert07 mei 2018, 09:17

 26
1. 0 = roze (Kelly)
2. 4 = lichtblauw (Baha)
3. 7 = wit (Steve)
4. 4 = oranje (Channy)
5. 9 = donkerblauw (Joke)
6. 0 = zwart (Lloyd)
7. 0 = groen (Katrien)
8. 4 = geel (Pascale)
9. 2 = rood (Pieter)
10. 4 = paars (Jeffrey)

Ik heb trouwens al zitten denken om deze cijfers te linken aan de volgorde en kleuren van de graven, maar ik kom er voorlopig niet echt verder mee...
Gebruikersavatar

chicawah.janssen07 mei 2018, 10:03

 8153
brecht.driesschaert schreef:Ik heb trouwens al zitten denken om deze cijfers te linken aan de volgorde en kleuren van de graven, maar ik kom er voorlopig niet echt verder mee...
Ik durf wedden dat onze clevere Klaartje er wel iets uit zal halen 🙂
Gebruikersavatar

james.waker07 mei 2018, 10:34

 417
sarah.vanreet schreef:Ik vond Baha juist wel verdacht in deze opdracht. Als mol zal je waarschijnlijk de symbolen al wel eerder te zien gekregen hebben, en Baha zegt telkens heel vlot een symbool, terwijl Lloyd altijd even moet nadenken.
begrijp je niet hoor, vlot een symbool zeggen is hier toch ONmols... hoe meer tijd men hier verspeelt des te meer geld er uit de pot verdwijnt. Lloyd wist de symobolen maar neemt altijd zijn tijd, time is immers money weg uit de Pot.... Baha gaat redelijk snel in de fout, van de Mol (Lloyd) had hij het nog wat langer mogen volhouden denk ik...
Gebruikersavatar

james.waker07 mei 2018, 10:41

 417
brecht.driesschaert schreef:1. 0 = roze (Kelly)
2. 4 = lichtblauw (Baha)
3. 7 = wit (Steve)
4. 4 = oranje (Channy)
5. 9 = donkerblauw (Joke)
6. 0 = zwart (Lloyd)
7. 0 = groen (Katrien)
8. 4 = geel (Pascale)
9. 2 = rood (Pieter)
10. 4 = paars (Jeffrey)

Ik heb trouwens al zitten denken om deze cijfers te linken aan de volgorde en kleuren van de graven, maar ik kom er voorlopig niet echt verder mee...
dank voor het lijstje, Lloyd op zes als zesde mol, meer kan ik er voorlopig niet uithalen

met de graven in proef 1 zie ik ook niet meteen een link
Gebruikersavatar

Taupe07707 mei 2018, 10:51

 767  Yens
Ben ik de enige die wat teleurgesteld was na deze opdracht?
Misschien doordat hier op het forum het nummer al gevonden was, kan zijn.
Maar lijkt me, als Lloyd de mol zou zijn, een zeer gemakkelijke oplossing om de "follow de money" theorie volledig te doen mislopen.
Daar waar je in verleden op die manier relatief gemakkelijk een idee had wie wellicht de mol was, gaat nu een kandidaat volop voor het geld, laat opdrachten dikwijls slagen en lijkt onverdacht en dan voorlaatste aflevering laat hij enorm veel geld verloren gaan en gaat van hoogste bedrag plots naar laagste bedrag ...

Ik zeg hier dus NIET dat dit gebeurd is maar het zou zomaar kunnen en dat zou ik zeer spijtig gevonden hebben, mochten ze zo'n kunstgreep gebruikt hebben!
Gebruikersavatar

joachim.morrens07 mei 2018, 10:54

 200  Yens
Taupe077 schreef:Ben ik de enige die wat teleurgesteld was na deze opdracht?
Misschien doordat hier op het forum het nummer al gevonden was, kan zijn.
Maar lijkt me, als Lloyd de mol zou zijn, een zeer gemakkelijke oplossing om de "follow de money" theorie volledig te doen mislopen.
Daar waar je in verleden op die manier relatief gemakkelijk een idee had wie wellicht de mol was, gaat nu een kandidaat volop voor het geld, laat opdrachten dikwijls slagen en lijkt onverdacht en dan voorlaatste aflevering laat hij enorm veel geld verloren gaan en gaat van hoogste bedrag plots naar laagste bedrag ...

Ik zeg hier dus NIET dat dit gebeurd is maar het zou zomaar kunnen en dat zou ik zeer spijtig gevonden hebben, mochten ze zo'n kunstgreep gebruikt hebben!
Ik denk niet dat dat het geval is (de enige tunnel die mij actief is, is dat Lloyd de mol niet is 😉).
Het zou ook niet eerlijk zijn tov de kandidaten die er vroeg uitgaan. Want dan hebben zij totaal geen eerlijke kans om de mol te ontmaskeren... Omdat de mol in het begin eigenlijk niet echt zich als mol gedraagt.
Gebruikersavatar

david.vierstraete07 mei 2018, 10:57

 73  Yens
Wat ik vreemd vind : vorige week kregen we een trailer te zien voor deze zondag. Daarin zei Gilles toch dat de kandidaten al gans de reis een geheim met zich meedragen? Hier vond ik gisteren niets van terug. Of had hij het over het telefoonnummer?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen07 mei 2018, 10:59

 8153
david.vierstraete schreef:Wat ik vreemd vind : vorige week kregen we een trailer te zien voor deze zondag. Daarin zei Gilles toch dat de kandidaten al gans de reis een geheim met zich meedragen? Hier vond ik gisteren niets van terug. Of had hij het over het telefoonnummer?
:roll:
Op elk boekje staat een cijfer dat slechts zichtbaar wordt onder blacklight.
En al die boekjes op een rij vormen het telefoonnummer...
Gebruikersavatar

mollig1807 mei 2018, 11:35

 229  Bert
waarom keek Pascale niet in de boekjes?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 13