Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

alexander.hof07 mei 2018, 16:00

 7
Voor mij komt Lloyd als grote verdachte uit deze opdracht.

Als mol wil en moet je toch in de laatste ronde zitten. Hier kan je zorgen dat er veel geld verloren wordt.

Om in de laatste ronde te komen wil je als mol ook het memory-spel spelen, want hier heb je zelf invloed op. Jenga blijft vooral toch wat geluk en handigheid. De mol had van te voren al alle 50 afbeeldingen kunnen krijgen en deze onthouden, om zo rustig dit spelletje uit te spelen en al veel geld te verliezen. Het feit dat Baha zo snel al een fout maakt, maakt hem volgens mij al minder verdacht (klok stopt snel en niet naar laatste ronde). Ook meneer pastoor is hierdoor minder verdacht door zo dat blokje te laten vallen. Als mol probeer je toch al veel geld te verliezen, en de indruk te geven dat je ook naar de laatste ronde wilt gaan, waarom dan snel snel doen en zo een fout maken?

In de laatste ronde viel het me op dat Lloyd eerder probeerde tijd te verdoen dan zelf naar de kamer met boekjes te gaan. Geen enkele keer hoorde je hem voorstellen om naar de kamer te gaan en de info te delen (of het is zo gemonteerd).
Het enige wat Lloyd deed was een beetje zeggen van 'oei ik weet het niet' en tegelijk de klok in de gaten houden om er voor te zorgen dat het geld dat (vooral dankzij hem) gewonnen was in de opdracht op het strand, sowieso weer weg was.
Gebruikersavatar

Frolva07 mei 2018, 18:20

 2204
alexander.hof schreef:Om in de laatste ronde te komen wil je als mol ook het memory-spel spelen, want hier heb je zelf invloed op.
En dat kon ook gestuurd worden, net zoals het feit dat hij zijn tegenstander mocht kiezen.

Lloyd vond als eerste de oplossing voor het raadsel. Mogelijk kende hij op voorhand het antwoord ...
Gebruikersavatar

chicawah.janssen07 mei 2018, 18:36

 8153
alexander.hof schreef:Voor mij komt Lloyd als grote verdachte uit deze opdracht.

Als mol wil en moet je toch in de laatste ronde zitten. Hier kan je zorgen dat er veel geld verloren wordt.

Om in de laatste ronde te komen wil je als mol ook het memory-spel spelen, want hier heb je zelf invloed op. Jenga blijft vooral toch wat geluk en handigheid. De mol had van te voren al alle 50 afbeeldingen kunnen krijgen en deze onthouden, om zo rustig dit spelletje uit te spelen en al veel geld te verliezen. Het feit dat Baha zo snel al een fout maakt, maakt hem volgens mij al minder verdacht (klok stopt snel en niet naar laatste ronde). Ook meneer pastoor is hierdoor minder verdacht door zo dat blokje te laten vallen. Als mol probeer je toch al veel geld te verliezen, en de indruk te geven dat je ook naar de laatste ronde wilt gaan, waarom dan snel snel doen en zo een fout maken?

In de laatste ronde viel het me op dat Lloyd eerder probeerde tijd te verdoen dan zelf naar de kamer met boekjes te gaan. Geen enkele kee...
En intussen herhaaldelijk benadrukken dat het geld er aan een recordtempo doorgejaagd werd :mrgreen:
Gebruikersavatar

chicawah.janssen07 mei 2018, 18:38

 8153
Frolva schreef:En dat kon ook gestuurd worden, net zoals het feit dat hij zijn tegenstander mocht kiezen.

Lloyd vond als eerste de oplossing voor het raadsel. Mogelijk kende hij op voorhand het antwoord ...
Toen Gilles met Stijn dat raadsel met de pijlen moest spelen, wist hij ook van tevoren hoe het in elkaar zat. Stijn was bij voorbaat al kansloos.
Gebruikersavatar

billie.holiday07 mei 2018, 18:57

 462  Bert
Dit is misschien allemaal Mols genoeg om lloyd te verdenken, maar zou een mol met een koffertje van 6000 nu echt geen enkele pasvraag kopen ? Dit jaar is alles zo dubbel , dat je het op den duur niet meer weet.
Gebruikersavatar

rolhad07 mei 2018, 20:12

 434
tsjoep schreef:Wat mij verbaast is dat er nog niemand een poging ondernomen heeft om een verborgen hint te zoeken in de 50 symbolen die Lloyd en Baha moesten memoriseren. Veel van die symbolen zijn te linken aan proeven. De 10 symbolen in de rechterbovenhoek worden 4 keer vrij duidelijk in beeld gebracht maar ik kan er geen hint in vinden :(
Vroeg ik me ook af. Zelfs de rode telefoon steekt erin.
Gebruikersavatar

Holmes07 mei 2018, 20:21

 395
Na de proef was Baha stiekem wel heel erg geïnteresseerd in wat Lloyd in zijn boekje schreef.... niet echt iets voor een mol ?

Afbeelding
Gebruikersavatar

chicawah.janssen07 mei 2018, 20:24

 8153
brian.jason schreef:Onbegrijpelijk dat Lloyd noch Pascale niet meteen vanaf het begin het voorstel doet om d.m.v. blad-steen-schaar te bepalen wie zijn kaars uitblaast (Desnoods in een "best of 3"). Eerlijker kan het niet zijn, en je voelt je niet slecht wanneer je nadien geen info doorspeelt aan de rest. En bovenal: Een minimum aan geld verdwijnt uit de pot aangezien dit zeer snel beslist is dan.
Een andere mogelijkheid, maar ik weet niet of dat mocht: tegelijk elkaars kaars uitblazen. Ze konden allebei hun kaars opheffen zodat die boven dat plakkaat uitkwam, samen tot 3 tellen en dan elkaars kaars uitblazen. Maar dat alles na de afspraak dat ze alle info gingen delen.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen07 mei 2018, 20:25

 8153
Holmes schreef:Na de proef was Baha stiekem wel heel erg geïnteresseerd in wat Lloyd in zijn boekje schreef.... niet echt iets voor een mol ?

Afbeelding
Misschien niet typisch voor een mol, maar wel voor schalkse Baha, die als enige (binnen)pret leek te hebben.
Gebruikersavatar

arne.vanheck07 mei 2018, 21:07

 13
Holmes schreef:Na de proef was Baha stiekem wel heel erg geïnteresseerd in wat Lloyd in zijn boekje schreef.... niet echt iets voor een mol ?

Afbeelding
Ik zou als mol toch wel geïnteresseerd zijn in wat de kandidaten over mij neerpennen, en ik zou er zeker ook mee moeten lachen. 😃
Gebruikersavatar

chicawah.janssen07 mei 2018, 21:15

 8153
arne.vanheck schreef:Ik zou als mol toch wel geïnteresseerd zijn in wat de kandidaten over mij neerpennen, en ik zou er zeker ook mee moeten lachen. 😃
You got me 😉
Gebruikersavatar

Klaartje07 mei 2018, 21:38

 2245  Uma
Holmes schreef:Na de proef was Baha stiekem wel heel erg geïnteresseerd in wat Lloyd in zijn boekje schreef.... niet echt iets voor een mol ?

Afbeelding
Was me ook opgevallen. Hij deed het wel lekker stiekem, volgens mij kon hij vroeger op school ook goed afkijken bij zijn buur. 🙂 Redelijk on-mols inderdaad, zo op het eerste gezicht. Het zou ook kunnen dat Baha gewoon geïnteresseerd was in wat Lloyd over hem in zijn boekje aan het schrijven was. Een mol mag ook nieuwsgierig zijn.

Wat ik dan daarna wel weer helemaal on-kandidaats vind van Bahador, is dat hij de sfeer in de auto wat probeert op te krikken met een muziekje en een grapje. Terwijl de andere drie daar stil in hun eigen hoekje wegduiken en niet in zijn voor een conversatie, is Baha blijkbaar kort na de opdracht en het verdwijnen van 4000 euro uit de pot, opnieuw weer vrolijk en ontspannen. Pascale voelt zich een beetje schuldig omdat ze door het spel te winnen zoveel geld heeft opgeofferd, maar Baha "vergeeft" haar dat met de glimlach. Pieter is daarover minder goed gestemd en die zit wat te mokken en wil niet weten van Baha's grapje over "zijn buik die in de weg zat bij het blokjesspel". Baha is erg ontspannen, terwijl hij zich, als hij een kandidaat was, toch lichtjes zorgen zou mogen maken over het voordeel dat Pascale heeft verworven door "dicht bij de mol te komen" en dat ze zo misschien cruciale info heeft kunnen verwerven. Een kandidaat-concurrent voor een plaats in de finale, die een persoonlijk voordeel heeft behaald, maar daarvoor wel een pak geld uit de groepspot heeft opgesoupeerd, het zou Baha zorgen moeten baren, maar hij neemt het, zoals bijna alles, met de glimlach.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 13