Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

rolhad13 mei 2018, 11:07

 434
chicawah schreef:Maar wanneer zou hij dat dan gedaan hebben? Toen zijn boekje samen met dat van Baha bij het memorybord stond, had het nog geen streepjes.
Ik snap het ook niet. Alsook konden de makers het makkelijk niet weergeven. We kunnen het nu enkel zien omdat Lloyd zijn boekje vooraan ligt. Moest zijne nu anders hebben gelegen hadden we een andere voorkant gezien.

Raar.. :?
Gebruikersavatar

Holmes13 mei 2018, 11:28

 395
chicawah schreef:Maar wanneer zou hij dat dan gedaan hebben? Toen zijn boekje samen met dat van Baha bij het memorybord stond, had het nog geen streepjes.
Vlak na het memoryspel kreeg hij zijn eigen boekje en dat van Baha in handen. Hij had mogelijks nog de balpen van de openingsvraag in zijn broekzak zitten...
Terwijl Pascale en Pieter het ander spel spelen, had hij dus de gelegenheid om streepjes te zetten.

Vraag is : was het een molhint (6=6e mol) of een instinker van Lloyd voor Pascale (waar de makers handig gebruik van maakten om het in beeld te brengen en waar Pascale ingetrapt is) ?
Feit is immers dat het nadien ook zichtbaar was voor de andere 2 kandidaten. Dus geen uniek voordeel meer voor Pascale....
Gebruikersavatar

lucu13 mei 2018, 11:37

 551  Sven
Holmes schreef:Vlak na het memoryspel kreeg hij zijn eigen boekje en dat van Baha in handen. Hij had mogelijks nog de balpen van de openingsvraag in zijn broekzak zitten...
Terwijl Pascale en Pieter het ander spel spelen, had hij dus de gelegenheid om streepjes te zetten.

Vraag is : was het een molhint (6=6e mol) of een instinker van Lloyd voor Pascale (waar de makers handig gebruik van maakten om het in beeld te brengen en waar Pascale ingetrapt is) ?
Feit is immers dat het nadien ook zichtbaar was voor de andere 2 kandidaten. Dus geen uniek voordeel meer voor Pascale....
In de montage volgen de duels elkaar inderdaad erg snel op.

In werkelijkheid kan er best wel wat tijd tussen de duels gezeten hebben.

Na het duel tussen Lloyd en Bahador (memorybord) zegt GDC letterlijk tegen Lloyd (00:42:09):

“Ik zie je straks in het laatste duel.”

We weten niet precies wat die ‘straks’ inhoudt, hoeveel tijd er werkelijk zit tussen het memorybord en de finale tussen Lloyd en Pascale, wanneer de molboekjes van de vier kandidaten weer in beeld komen.

Blijkbaar heeft Lloyd die streepjes er dus op gezet in die onbepaalde tussentijd.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen13 mei 2018, 12:20

 8153
Ik dacht ook al dat het niet anders kon dan in die tussentijd, maar waar was iedereen toen? Hij kan het toch alleen maar gedaan hebben op een moment dat niemand het hem zag doen.
Gebruikersavatar

lucu13 mei 2018, 12:28

 551  Sven
chicawah schreef:Ik dacht ook al dat het niet anders kon dan in die tussentijd, maar waar was iedereen toen? Hij kan het toch alleen maar gedaan hebben op een moment dat niemand het hem zag doen.
Die beelden krijgen we misschien te zien in de allerlaatste aflevering volgende week?
Gebruikersavatar

rolhad13 mei 2018, 13:24

 434
Holmes schreef:een instinker van Lloyd voor Pascale (waar de makers handig gebruik van maakten om het in beeld te brengen en waar Pascale ingetrapt is) ?
Als blijkt dat Lloyd niet de mol is, mag hij alleen al van dit de mol winnen.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen13 mei 2018, 14:14

 8153
rolhad schreef:Als blijkt dat Lloyd niet de mol is, mag hij alleen al van dit de mol winnen.
Vind ik ook!
Gebruikersavatar

astridm13 mei 2018, 18:27

 287
chicawah schreef:Maar wanneer zou hij dat dan gedaan hebben? Toen zijn boekje samen met dat van Baha bij het memorybord stond, had het nog geen streepjes.
Hier ben ik nog steeds niet van overtuigd. De foto's die ik ervan gezien heb zijn te vaag en bovendien staat het onderste deel van het zwarte boekje in de schaduw. De belichting is ook zodanig dat de snee wit lijkt, terwijl het op de foto's bij de eindproef duidelijk oranje is. Maar bij het uitdelen van de molboekjes in aflevering 1 zijn ze allemaal wit, dus waar komt dat 'oranje' dan ineens vandaan?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen13 mei 2018, 18:38

 8153
Stel dat Lloyd de mol is. Hij kent het antwoord op het raadsel en heeft de memory ingestudeerd. Hij kiest Baha als tegenstander. Baha heeft dan niet alleen geen eerlijke kans gekregen om het duel met de kaars te kunnen spelen, de mol heeft dan ook kunnen kiezen wie hij benadeelde.
Dat gaat er bij mij niet in.
Ofwel was het de bedoeling de memory te verliezen, maar is dat mislukt. Maar in dat geval zou Baha bevoordeeld geweest zijn tegenover de 2 anderen.
Dat gaat er bij mij ook niet in.
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13