Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

chicawah.janssen08 mei 2018, 07:40

 8153
joachim.morrens schreef:Ja onzen Baha. Zou die eigenlijk überhaupt wel zo een lang fluitmelodietje aankunnen zonder in de lach te schieten? :mrgreen:
Daar zeg je zowat! Tussen de voorlaatste en de laatste nooit zit nogal veel tijd - misschien had hij die nodig om zijn opborrelende lach te bedwingen 😉
Gebruikersavatar

lorenzo.dejongh08 mei 2018, 07:54

 344  Sven
joachim.morrens schreef:Ja onzen Baha. Zou die eigenlijk überhaupt wel zo een lang fluitmelodietje aankunnen zonder in de lach te schieten? :mrgreen:
Wie zegt dat het live is? Wie weet hoort Pascale wel een opgenomen iets? En is het netjes aan elkaar geplakt.
Zou toch opvallen als de andere kandidaten met zijn 3en zijn en eentje zegt, hee ik moet even weg, tot straks.
Tuurlijk kan je naar de 'wc' gaan maar toch denk ik dat dit van te voren al opgenomen is.
Gebruikersavatar

Jansen08 mei 2018, 07:57

 3423  Yens
lorenzo.dejongh schreef:Wie zegt dat het live is? Wie weet hoort Pascale wel een opgenomen iets? En is het netjes aan elkaar geplakt.
Zou toch opvallen als de andere kandidaten met zijn 3en zijn en eentje zegt, hee ik moet even weg, tot straks.
Tuurlijk kan je naar de 'wc' gaan maar toch denk ik dat dit van te voren al opgenomen is.
Het is niet "ik denk dat het opgenomen is" maar "het is zeker opgenomen". Wat je hoort is eigenlijk het voicemail bericht als je naar het nummer belt, je hoort het dus pas als er niemand opneemt. Dus per definitie opgenomen 🙂 .
Gebruikersavatar

lorenzo.dejongh08 mei 2018, 08:08

 344  Sven
eveline.vanhemel schreef:Het is niet "ik denk dat het opgenomen is" maar "het is zeker opgenomen". Wat je hoort is eigenlijk het voicemail bericht als je naar het nummer belt, je hoort het dus pas als er niemand opneemt. Dus per definitie opgenomen 🙂 .
Daar heb je een punt. Maar ook dan kunnen ze een opname afdraaien, maar as usual, time will tell, haha. Ik moet het sowieso nog eens terug kijken, tijdens een werkweekend met andere mensen (die het niet kijken) op je telefoon de aflevering kijken in een ander land is niet heel ideaal voor hints en dingen, merk ik.
Gebruikersavatar

david.vierstraete08 mei 2018, 08:08

 73  Yens
eveline.vanhemel schreef:Het is niet "ik denk dat het opgenomen is" maar "het is zeker opgenomen". Wat je hoort is eigenlijk het voicemail bericht als je naar het nummer belt, je hoort het dus pas als er niemand opneemt. Dus per definitie opgenomen 🙂 .
Maar wat een verrassing. Ik dacht nu echt dat de mol telkens er iemand belde naar de voicemail live aan het fluiten was en dat al een week aan een stuk 😉 😉 😉
Gebruikersavatar

Jansen08 mei 2018, 08:15

 3423  Yens
david.vierstraete schreef:Maar wat een verrassing. Ik dacht nu echt dat de mol telkens er iemand belde naar de voicemail live aan het fluiten was en dat al een week aan een stuk 😉 😉 😉
How, ik heb dit zelf geen seconde gedacht hoor, maar blijkbaar waren er andere mensen die hierover twijfelden. Ofwel heb ik de post verkeerd begrepen.
Gebruikersavatar

billie.holiday08 mei 2018, 13:58

 462  Bert
joachim.morrens schreef:Ja, komaan Baha. Take 33... Fluiten maar! En ni lachen deze keer e :mrgreen:
Stel je voor.... 😂 Hopelijk bestaat er een take van dat fluiten .
Gebruikersavatar

joachim.morrens08 mei 2018, 14:02

 200  Yens
billie.holiday schreef:Stel je voor.... 😂 Hopelijk bestaat er een take van dat fluiten .
Da's een mooie voor de reveal aflevering 😉
Gebruikersavatar

Cedric08 mei 2018, 22:43

 2834  Uma
Even heel letterlijk.

Dit is wat Gilles De Coster zegt:
"Beste vrienden, jullie zijn al bijzonder ver geraakt in deze reis, maar wat jullie niet weten is dat jullie al de hele reis een geheim meedragen. Molboekjes. De Mol heeft op alle boekjes een spoor nagelaten en als je die allemaal samen legt, kom je heel dicht bij zijn of haar ware identiteit. Dat spoor zal zichtbaar worden voor de winnaar van vandaag. We spelen drie duels. De uiteindelijke winnaar mag straks een kamer binnen gaan waar het spoor van de Mol zichtbaar zal zijn. We gaan eerst en vooral bepalen wie van jullie vier een strategisch voordeel krijgt."

En dan vooral die onderlijnde zin.
Ik blijf er toch bij dat de echte tip in die kamer NIET de fluittoon was, maar WEL het telefoonnummer an sich.

Ik geloof dat Klaartje (niet zeker, kan iemand anders zijn) al uitlegde dat 0424 90 04 24 kan verwijzen naar Bahador via die nummering. 90 zijn geboortejaar, 04 zijn kist uit de openingsproef, 24 het nummer van zijn begrafenissong, ... Nu goed, in mijn tunnelvisie is Bahador de Mol en het komt mij dus heel goed uit allemaal, maar toch. Ik denk dat de woorden die Gilles uitspreekt niet zomaar lukraak gekozen zijn. Net zoals bij de luchthavenkoffertjes toen hij een boodschap over bracht naar de Mol.

Als Gilles het zo formuleerde, dan zit daar volgens mij iets achter. Hij zei bijvoorbeeld niet "de Mol heeft een code achter gelaten waarmee je iets kan te weten komen over hem/haar", maar dus wel eerder dat "de boekjes samenleggen je een code geeft die je meer info geeft over de Mol". Dus niet "gebruik die code om het te achterhalen", maar wel "de code is de tip".

Of zo begrijp ik het toch..
Gebruikersavatar

chicawah.janssen09 mei 2018, 07:19

 8153
Cedric schreef:Even heel letterlijk.

Dit is wat Gilles De Coster zegt:
"Beste vrienden, jullie zijn al bijzonder ver geraakt in deze reis, maar wat jullie niet weten is dat jullie al de hele reis een geheim meedragen. Molboekjes. De Mol heeft op alle boekjes een spoor nagelaten en als je die allemaal samen legt, kom je heel dicht bij zijn of haar ware identiteit. Dat spoor zal zichtbaar worden voor de winnaar van vandaag. We spelen drie duels. De uiteindelijke winnaar mag straks een kamer binnen gaan waar het spoor van de Mol zichtbaar zal zijn. We gaan eerst en vooral bepalen wie van jullie vier een strategisch voordeel krijgt."

En dan vooral die onderlijnde zin.
Ik blijf er toch bij dat de echte tip in die kamer NIET de fluittoon was, maar WEL het telefoonnummer an sich.

Ik geloof dat Klaartje (niet zeker, kan iemand anders zijn) al uitlegde dat 0424 90 04 24 kan verwijzen naar Bahador via die nummering. 90 zijn geboortejaar, 04 zijn kist uit de openingsproef, 24 het numm...
Opvallend in beeld gebracht voor de kijkers en dus wellicht een echte hint: een deel van het telefoonnummer: 9004.
Gebruikersavatar

commisaris Witse09 mei 2018, 08:11

 260
Het verbaast me dat het nog niet vermeld is, maar de 4 op het molboekje van Baha is anders dan de andere 4en van het telefoonnummer.

Afbeelding
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 13