Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

marc.roose09 mei 2018, 10:41

 193  Sven
chicawah schreef:Aaaaaahhhhh! Goed opgemerkt!
Het boekje staat op de 6de plaats en heeft 6 streepjes... dat is alleszins een visuele hint! Naar de 6de mol? 🙂
en dit

Afbeelding
Gebruikersavatar

Klaartje09 mei 2018, 12:15

 2245  Uma
chicawah schreef:Toen Gilles met Stijn dat raadsel met de pijlen moest spelen, wist hij ook van tevoren hoe het in elkaar zat. Stijn was bij voorbaat al kansloos.
Daaraan moest ik ook denken, toen Lloyd naar mijn aanvoelen wel heel snel de oplossing van dat raadsel vond (althans zo leek het op de beelden, die natuurlijk geknipt kunnen zijn).

Ik heb dat raadsel eerst toch drie keer moeten lezen vooraleer ik een mogelijke oplossing had.

Ook vreemd dat niemand van de anderen voor Lloyd een poging heeft gedaan, die fout was. Blijkbaar hadden ze daarvoor de tijd niet, dus Lloyd heeft dat raadsel wel degelijk verdacht snel opgelost.

Na de caféraadsels die hij naar mijn gevoel al veel te snel allemaal oploste, nu dit weer. Terwijl, als het erop aankomt om iets op te lossen wat geld oplevert, hij falikant de mist ingaat, zoals in de superronde bij Rad van Fortuin.

Het kan natuurlijk zijn dat Lloyd heel goed is in raadseltjes en als student al die caféraadsels kende. Hij is tenslotte een jongeman die geneeskunde studeert en in het middelbaar onderwijs Latijn-wiskunde heeft gedaan, een intelligente mens dus.

Maar ik blijf het verdacht vinden.
Gebruikersavatar

lotte.bracke09 mei 2018, 13:01

 11
Ik had het raadsel ook tegelijk met Lloyd opgelost. Maar als ik zag dat iemand iets aan het opschrijven was zou ik wel gegokt hebben om dan toch nog een kans te maken (1/7 dat het juist is he).
Gebruikersavatar

david.dreesen09 mei 2018, 21:50

 12
marc.roose schreef:Afbeelding

wie heeft dit gezien ....
Ik had de streepjes op het zwarte molboekje ook gezien. Ik heb net eens terug naar aflevering 1 gekeken en toen zaten de streepjes er nog niet op (na opdracht 1, de volgende ochtend in bed). Het zou natuurlijk perfect kunnen dat Lloyd zich op een moment verveelde of dacht dat zijn pen leeg was waardoor hij streepjes heeft getrokken op de zijkant, al klinkt dat dan weer onlogisch?!?
Gebruikersavatar

marc.roose09 mei 2018, 22:03

 193  Sven
david.dreesen schreef:Ik had de streepjes op het zwarte molboekje ook gezien. Ik heb net eens terug naar aflevering 1 gekeken en toen zaten de streepjes er nog niet op (na opdracht 1, de volgende ochtend in bed). Het zou natuurlijk perfect kunnen dat Lloyd zich op een moment verveelde of dacht dat zijn pen leeg was waardoor hij streepjes heeft getrokken op de zijkant, al klinkt dat dan weer onlogisch?!?

Afbeelding
bij de memorieproef zie ik nog geen streepjes staan ...
Gebruikersavatar

chicawah.janssen09 mei 2018, 22:34

 8153
marc.roose schreef:Afbeelding
bij de memorieproef zie ik nog geen streepjes staan ...
Dus?
Gebruikersavatar

marc.roose09 mei 2018, 22:45

 193  Sven
chicawah schreef:Dus?
dus ... wie heeft die streepjes erop geplaatst.... en wanneer ... en waarom...
Gebruikersavatar

chicawah.janssen09 mei 2018, 22:49

 8153
marc.roose schreef:dus ... wie heeft die streepjes erop geplaatst.... en wanneer ... en waarom...
Wie? Kan bijna alleen iemand van de productie geweest zijn.
Wanneer? Terwijl Pascale en Pieter Jenga spelen?
Waarom? Om duidelijk te maken dat Lloyd de mol is?
Gebruikersavatar

Cedric09 mei 2018, 22:51

 2834  Uma
- Lloyd heeft die erop geplaatst uit verveling.. (is de simpelste verklaring)
- Lloyd heeft die erop geplaatst als hint.. (als hij de 6e Mol is)
- De Heilige Geest is neder gedaald en heeft met asse van de brandende braamstruik 6 lijnen getekend op dat duivels zwarte boekje.
- Iemand van de productie plaatste die lijntjes en nu is Lloyd boos dat zijn boekje verneukt is.

Enfin, ik geef maar wat mogelijkheden.
Gebruikersavatar

Jansen09 mei 2018, 23:01

 3423  Yens
Cedric schreef:- Lloyd heeft die erop geplaatst uit verveling.. (is de simpelste verklaring)
- Lloyd heeft die erop geplaatst als hint.. (als hij de 6e Mol is)
- De Heilige Geest is neder gedaald en heeft met asse van de brandende braamstruik 6 lijnen getekend op dat duivels zwarte boekje.
- Iemand van de productie plaatste die lijntjes en nu is Lloyd boos dat zijn boekje verneukt is.

Enfin, ik geef maar wat mogelijkheden.
Ik ga voor je eerste optie 😉.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen11 mei 2018, 16:09

 8153
De mol kon vooraf de memory studeren, maar wat met de Jenga? Je kan "erop trainen", maar volgens mij heb je zelfs dan nauwelijks meer kans om te winnen dan je tegenstander.
Is het de bedoeling dat de mol bij de kaars belandt? Dan moet die als eerste met de juiste oplossing van het raadsel komen (gemakkelijk), een tegenstander kiezen en de memory winnen (kan gestudeerd worden).
Als de mol niet bij de kaars hoeft te belanden, hoeft hij het raadsel niet als eerste juist te hebben, maar dan weet je niet of hij bij de memory of de Jenga terecht zal komen.
Deze redenering leidt dus naar Lloyd. Toch?
Tenzij het er absoluut niet toe deed waar de mol terechtkwam.
Gebruikersavatar

Mola Lisa11 mei 2018, 16:40

 328  Uma
Baha is mijn mol vanaf aflevering 1 (buikgevoel) maar begin toch sterk te twijfelen. Eerst liet ik Pieter toe in mijn tunnel maar vind nu toch dat hij de laatste afleveringen zijn naturel verliest en gemaakt overkomt. Beseft hij dat hij zich als mol moet manifesteren om kans te maken om het spel te winnen ?
Maar Lloyd (evenals Baha trouwens) blijft zijn eigen coole zelve behouden (Baha zijn schitterende aanstekende lach) doorheen heel het spel.
Nu heb ik nog eens naar de laatste aflevering gekeken en toen Pascale naar buiten ging bij haar overwinning bij de kaars dan valt mij bij Lloyd, terwijl hij opstaat en zich omdraait, een geheimzinnige lach op. Eentje in de aard van “die heb ik goed liggen”. Nog eens in vertraagd afgespeeld, maar dan zie ik het niet. Lloyd dan toch de mol ? Moeten we dan de woorden van GDC letterlijk nemen als hij zegt “Pascale je bent wel dicht bij de mol geweest” ? Maar dat zou kinderlijk (in mijn geval kinds :? ) eenvoudig zijn, dus nope.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 13