Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen

Frolva03 mei 2018, 23:41

2204
Klaartje schreef:Die eerste 7, die hier in dit topic werd afgeleid uit het geluidje dat in afl.1 werd gehoord toen Lloyd het laatste cijfer van het telefoonnuummer naar Joke intikte, zit me ook niet lekker. Misschien is het zoals jij zegt dat de nul nog ergens anders te vinden is in afl.1.

Eerste biepje is blijkbaar bij het intikken (op de gsm door Lloyd) van het cijfer 7. Ik denk niet dat er voordien een 0 en een 4 zijn voorbijgekomen vergezeld van aan biepje.
Maar alle (Belgische) mobiele nummers beginnen met 04, dus die moeten ze niet weggeven? 😉

wim.geuens03 mei 2018, 23:59

57  Uma
Op dit uur nog bellen naar de mol gaat wat laat zijn.
Die ligt al lang te slapen 😉
Good find allemaal ! Ongelofelijk !

Klaartje04 mei 2018, 00:11

2245  Uma
Frolva schreef:Eerste biepje is blijkbaar bij het intikken (op de gsm door Lloyd) van het cijfer 7. Ik denk niet dat er voordien een 0 en een 4 zijn voorbijgekomen vergezeld van aan biepje.
Maar alle (Belgische) mobiele nummers beginnen met 04, dus die moeten ze niet weggeven? 😉
Mja, maar als je automatisch een 04 zet voor alle cijfers die in de afleveringen bij de biepjes horen (7 4 74 900 42 4), dan krijg je een ander nummer, met 12 cijfers ipv de 10, die we hoger gebeld hebben.

Maar dat opent misschien weer andere perspectieven voor andere hypotheses:

Stel dat je het gsm-nummer vormt door die vanzelfsprekende 04 niet voor de 7 te zetten, maar pas voor de 74 (het getal uit de derde aflevering, dat op de auto staat waar Pieter bovenop zit en met Jeffrey aan het stuur), dan krijg je ook het gekende gsm-nummer 0474 900424 en vormen de 7 en de 4 twee andere verwijzingen naar de Mol, namelijk deze:

7 = het aantal letters in de naam van de Mol (Bahador of Pascale hebben zeven letters in hun naam)
4 = het nummer van het graf waarin de Mol lag in de eerste opdracht (ontegensprekelijk Bahador)

Conclusie die zich opdringt bij deze hypothese: Bahador is de Mol.

Interessante bijkomstigheid: het gsm-nummer eindigt op 24, het nummer van het begrafenisliedje van Bahador.

Dan toch Baha? 🙂

tom.vanratingen04 mei 2018, 00:45

50
Goed speurwerk allemaal! Dit is waarschijnlijk dé hint van het seizoen! Maar inderdaad is nu nog de vraag: wat moeten we ermee?

Je kan met zekerheid zeggen dat het moldeuntje, bestaande uit 7 tonen gefloten wordt (duidelijk met de mond), gevolgd door een bijkomstige toon na een korte pauze.

Die bijkomstige toon is toch wel opvallend, zit hier misschien de hint in? Deze toon is duidelijk niet gefloten, ik vermoed ook niet met een blokfluit gespeeld zoals sommigen denken (ik speel zelf ook blokfluit 😃 )

Heeft dit laatste toontje misschien ook de frequentie van een gsm-toets? Ik ben hier zelf niet zo in thuis dus kan iemand me daarmee helpen?

Indien ja, dan is het misschien mogelijk dat de eerste letter van de naam van de mol op deze toets staat? Ik hoor jullie al denken, met Pieter en Pascale zijn er toch 2 P’s? Dat klopt, maar misschien valt één van beiden wel af in de volgende aflevering 🙂

david.vierstraete04 mei 2018, 01:34

73  Yens
Jongens, ik denk dat wij ons echt mispakken aan die 7 tonen!
Ofwel gaat een voicemail zo: het nummer 0474900424 is momenteel niet bereikbaar, gelieve een bericht na te laten na de biep .............. biep.

Ofwel een vrije mededeling, sowieso enkele seconden nadat je de opname stopt volgt dan de standaard Biep.
Dus zijn er maar 6 tonen in de melodie en geen 7! Ik denk dat dit echt doorslaggevend is voor het vervolg. Dat we die 7 moeten vergeten en er van uit gaan dat er maar 6 tonen zijn. Kan iemand dit fragment nog eens knippen zonder die laatste toon.

Die 7de noot is dus zeker de voicemail tune omdat ik gans de voicemail gewacht heb en die sluit ook vanzelf af zonder enig bericht. Zoals een normale voicemail doet waar geen geluid wordt gerecorded.
Dus7 wijst echt niet naar de lengte van de naam, maar 6. En dan komen we wel weer meer bij Pieter uit.

Wat denken jullie. Luister nog eens goed naar dat gefluit. Laatste is echt de voicemail die start.

yevo04 mei 2018, 01:44

281  Uma
Ik heb net nog eens gebeld. Ik kreeg eerst dus de moltune. Dan de tuut alsof er een voicemail begint. En dan na ongeveer 5 seconden krijg ik opname te horen van een vrouwenstem met nog een tuut erachter. Ik denk dat ik dit de eerste keren niet kreeg als ik belde.

Edit: Oké: dus, ik heb nu enkele keren na elkaar gebeld naar het nummer (sorry voor de lijnen bezet te houden). Blijkbaar detecteert het echt of je iets zegt of niet. (dat wist ik niet? Kan een voicemail detecteren of je effectief praat?). Als ik niets inspreek krijg ik dus het bericht zoals hierboven vermeld. Een vrouw die 'opname' zegt.
De 2de keer heb ik Bahador ingesproken (mijn mol). Daarna kreeg ik een keuzemenu om mijn bericht te verzenden. Dit lukte echter niet zonder mijn gsm nummer niet geheim te houden. (Ik had de keuze, #2 was mijn bericht gewoon verzenden, #5 was mijn bericht verzenden zonder mijn gsm-nummer erbij).

Andere keuzes:
#1) opnieuw opnemen
#2) verzenden
#4) bericht opnieuw opsturen
#3) latere leveringsdatum en tijdstip

Ik ben niet echt op de hoogte van hoe voicemail normaal werkt. Dus waarschijnlijk is dit niets?

Edit 2: Ik heb nu toch een bericht kunnen versturen met toets 2. Dus met gsm-nummer. Misschien moeten we het juiste 'codewoord' doorsturen om antwoord te kunnen krijgen. Misschien voor een volgende hint te kunnen krijgen?

david.vierstraete04 mei 2018, 01:59

73  Yens
yevo schreef:Ik heb net nog eens gebeld. Ik kreeg eerst dus de moltune. Dan de tuut alsof er een voicemail begint. En dan na ongeveer 5 seconden krijg ik opname te horen van een vrouwenstem met nog een tuut erachter. Ik denk dat ik dit de eerste keren niet kreeg als ik belde.

Edit: Oké: dus, ik heb nu enkele keren na elkaar gebeld naar het nummer (sorry voor de lijnen bezet te houden). Blijkbaar detecteert het echt of je iets zegt of niet. (dat wist ik niet? Kan een voicemail detecteren of je effectief praat?). Als ik niets inspreek krijg ik dus het bericht zoals hierboven vermeld. Een vrouw die 'opname' zegt.
De 2de keer heb ik Bahador ingesproken (mijn mol). Daarna kreeg ik een keuzemenu om mijn bericht te verzenden. Dit lukte echter niet zonder mijn gsm nummer niet geheim te houden. (Ik had de keuze, #2 was mijn bericht gewoon verzenden, #5 was mijn bericht verzenden zonder mijn gsm-nummer erbij).

Andere keuzes:
#1) opnieuw opnemen
#2) verzenden
#4) bericht opnieuw opsturen
#3) latere leveri...
Nu hoorde ik ook OPNAME door de computer vrouwen stem. Met hetzelfde keuzemenu. Dit had ik daarstraks echt niet! Heel vreemd. Kan niet wachten tot zondag

EDIT: en nu maakte ik geluid na de 7de tune en kreeg ik het niet te horen.

yevo04 mei 2018, 02:03

281  Uma
david.vierstraete schreef:Nu hoorde ik ook OPNAME door de computer vrouwen stem. Met hetzelfde keuzemenu. Dit had ik daarstraks echt niet! Heel vreemd. Kan niet wachten tot zondag

EDIT: en nu maakte ik geluid na de 7de tune en kreeg ik het niet te horen.
Klopt, blijkbaar detecteert het dus als je iets zegt. Ik vraag me af of dit ook bij gewone voicemails zo is. Maar zoals ik zei, ik spreek eigenlijk nooit een voicemail in dus ik weet dit niet...

Edit: Nog even toevoegen. De Mol is op VIER = Telenet = Toegang tot mogelijkheden in telefonische hints?

david.vierstraete04 mei 2018, 02:18

73  Yens
En op whatsapp op 26/04/2018 laatst online om 11:01. Dit lijkt me geen willekeurig tijdstip. Dit nummer is speciaal aangemaakt en volgens mij zit hier dan ook een tip in naar het vervolg toe als we weten waarom net laatst online die dag (een donderdag) om 11u01.

yevo04 mei 2018, 02:57

281  Uma
david.vierstraete schreef:En op whatsapp op 26/04/2018 laatst online om 11:01. Dit lijkt me geen willekeurig tijdstip. Dit nummer is speciaal aangemaakt en volgens mij zit hier dan ook een tip in naar het vervolg toe als we weten waarom net laatst online die dag (een donderdag) om 11u01.
Misschien morgen eens bellen om 11:01? (Al denk ik zelf dat dit niets zal opbrengen)

Frolva04 mei 2018, 06:57

2204
Even recapituleren.

Telefoonnummer van 'de mol' is 0474 900 424.

En daar kom je aan door volgende cijfers die in de afleveringen worden teruggevonden:

AFLEVERING 2: 4
AFLEVERING 3: 74
AFLEVERING 4: 900
AFLEVERING 5: 42
AFLEVERING 6: 4

Maar er is ook nog

AFLEVERING 1: 7

Verschil is dat in afleveringen 2 tot 6 er telkens een cijfer in beeld verschijnt en 'uit het niets' het geluid van telefoontoetsen. In aflevering 1 wordt er enkel '7' gezegd (toch?) en is het een 'logisch' geluid omdat er een nummer wordt ingetoetst.
Zou het kunnen dat in aflevering 1 wordt 'uitgelegd' (gehint :mrgreen: ) dat je op zoek moet gaan naar een telefoonnummer en dat de cijfers worden aangegeven met o.a. biepjes?

En de '0' heb je op zich niet nodig. Als je weet dat het een Belgisch nummer is volstaat ook +32.
Nu ben ik écht wel benieuwd wat Pieter gaat antwoorden op de vraag naar zijn telefoonnummer!

melissa.janssens04 mei 2018, 07:30

18
Het enige wat ik nog aan een 0 of 7 zou kunnen koppelen zijn de foto's uit de levend begraven-proef. 0 is Hugh Hefner (Playboy) en 7 Will Ferdy. Ik zie geen link tussen de twee personen, dus ik denk niet dat het hiermee te maken zal hebben, maar je weet nooit dat iemand anders daar wel iets mee is?
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 57