FlightWolf23949 schreef:Bedoel je niet 'SomeTHING wicked this way comes'?Omg dan and phil profile pic sorry de phan in mij kwam naar boven
FlightWolf23949 schreef:Bedoel je niet 'SomeTHING wicked this way comes'?Omg dan and phil profile pic sorry de phan in mij kwam naar boven
Klaartje schreef:Ja, je fantasie slaat erbij op hol als GDC daar plots afkomt met een stukje Shakespeare.Dit is schitterend Klaartje!
Zijn (geparafraseerd) citaat komt uit Macbeth en wanneer de heks dat zegt, verschijnt Macbeth ten tonele.
Laat er nou net een bijrol weggelegd zijn voor 2 dokters/artsen in dat toneelstuk van Shakespeare! Een Schotse en een Engelse, hun namen worden niet genoemd in het stuk, maar stel dat de Schot Lloyd heet en de Engelsman Steve, het zou zo maar kunnen!
Als je even door fantaseert, dan zou je in Macbeth ook een soort van Mol-verhaal kunnen zien. In feite komt het erop neer dat de heksen Macbeth voorspellen dat hij koning gaat worden en Macbeth doet er alles aan iedereen uit te schakelen om de profetie werkelijkheid te laten worden. Hij schakelt één voor één zijn tegenstanders uit (net als de Mol), op eentje na, namelijk Macduff, die Macbeth doodt door hem te onthoofden . Macduff zou je dus kunnen zien als de winnaar van het spel.
Macbeth maakt één fout: hij gelooft de voorspelling van ...
karl.leenknegt schreef:By the pricking of my thumbs,Wanneer klopt Jeffrey op tafel? ALs ik me niet vergis klopt Steve op zijn kist tijdens de levend begraven-proef (op het moment dat de rest hen aan het zoeken is). Heel vreemd vond ik dat. Lijkt me dat luid schreeuwen meer effect zou hebben...
Something wicked this way comes. [Knocking]
Open locks,
Whoever knocks!
Whoever knocks is wicked.
Toegegeven. De eerste die duidelijk (op tafel) klopt is Jeffrey en die is de mol niet
Maar misschien ziet iemand anders er wel iets in?
Moleskine schreef:Wanneer klopt Jeffrey op tafel? ALs ik me niet vergis klopt Steve op zijn kist tijdens de levend begraven-proef (op het moment dat de rest hen aan het zoeken is). Heel vreemd vond ik dat. Lijkt me dat luid schreeuwen meer effect zou hebben...Als hij hoort dat hij geselecteerd is voor de Mol.
En De Mol, dat was gewoon een leven geworden Agatha Christie-boek. - Gilles
karl.leenknegt schreef:"By The Pricking Of My Thumbs" is ook een boek van Agatha Christie over dokters die niet te vertrouwen zijn in een rusthuis. (bron)Zie je dat we er samen komen!!!
Zou de mol een leven geworden Agatha Christie-boek zijn? De vorige mol denkt van wel!
bron: http://newsmonkey.be/article/63125
De lievelingsboeken van GDC zou je normaal hier vinden, maar de lijst is verwijderd. Het is dan ook van 2011.
Moleskine schreef: -> uitzonderlijk aan dit boek is dat de twee hoofdpersonages (Tommy en Tuppence) itt de andere karakters verouderd zijn doorheen de reeks -> de oudste = SteveDat is niet zo uitzonderlijk bij Agatha Christie hoor. Hercule Poirot bvb verouderd ook doorheen de reeks (sterft zelfs in het laatste boek van deze reeks). Van Miss Marple weet ik het niet.
karl.leenknegt schreef:"By The Pricking Of My Thumbs" is ook een boek van Agatha Christie over dokters die niet te vertrouwen zijn in een rusthuis. (bron)Neen hoor ze staan er nog :
Zou de mol een leven geworden Agatha Christie-boek zijn? De vorige mol denkt van wel!
bron: http://newsmonkey.be/article/63125
De lievelingsboeken van GDC zou je normaal hier vinden, maar de lijst is verwijderd. Het is dan ook van 2011.
karl.leenknegt schreef:"By The Pricking Of My Thumbs" is ook een boek van Agatha Christie over dokters die niet te vertrouwen zijn in een rusthuis. (bron)Leuk gevonden.
Frolva schreef:Leuk gevonden.![]()
Maar waaruit leid je af dat er niet te vertrouwen dokters in het boek voorkomen?
An old woman in a nursing home speaks of a child buried behind the fireplace… When Tommy and Tuppence visited an elderly aunt in her gothic nursing home, they thought nothing of her mistrust of the doctors; after all, Ada was a very difficult old lady. But when Mrs Lockett mentioned a poisoned mushroom stew and Mrs Lancaster talked about ‘something behind the fireplace’, Tommy and Tuppence found themselves caught up in an unexpected adventure involving possible black magic…