AFLEVERING 1: 7 (PQRS)
AFLEVERING 2: 4 (GHI)
AFLEVERING 3: 3 (DEF)
AFLEVERING 4: 8 (TUV)
AFLEVERING 5: 3 (DEF)
AFLEVERING 6: 7 (PQRS)

yevo schreef:Als ik het goed opheb (kan volledig verkeerd zijn hoor) heeft elke toets op een gsm zijn eigen muzieknoot.Ik heb nog een oude Nokia 1650 die zo'n geluiden maakt.
Heeft er iemand nog een gsm die zo'n geluiden maakt? En eventueel de 2 noten die we al hebben probeert in te drukken en het geluid te matchen?
Frolva schreef:Je kan - nu we toch weten wie de mol isIn 1 van de afleveringen was het getal 42 dus kan al niet.- ook omgekeerd te werk gaan, en in de aflevheringen 3 en volgende speuren naar de juiste toetsen, dus:
AFLEVERING 1: 7 (PQRS)
AFLEVERING 2: 4 (GHI)
AFLEVERING 3: 3 (DEF)
AFLEVERING 4: 8 (TUV)
AFLEVERING 5: 3 (DEF)
AFLEVERING 6: 7 (PQRS)i
yevo schreef:Als ik het goed opheb (kan volledig verkeerd zijn hoor) heeft elke toets op een gsm zijn eigen muzieknoot.Volgens mij heeft elke telefoon dat, zowel vast als mobiel. Ook smartphones.
Heeft er iemand nog een gsm die zo'n geluiden maakt? En eventueel de 2 noten die we al hebben probeert in te drukken en het geluid te matchen?
Klaartje schreef:De toetsen hebben per kolom (i.e. van boven naar onder) dezelfde toon:Dat zou niet mogen. Elke toets heeft een eigen geluid.
Frolva schreef:Dat zou niet mogen. Elke toets heeft een eigen geluid.Bij mijn gsm is dat nochtans niet zo. Of ik nu op de 1, de 4 of de 7 druk, ik hoor identiek hetzelfde geluid! Mijn gsm is geen piano!![]()
https://nl.wikipedia.org/wiki/DTMF
masterveecee schreef:Bij smartphones en gsm is die frequentie niet nodig. Dus hebben ze er iets ingestoken à la het origineel.Is dat niet omdat mensen (de niet meer zo jongeren onder ons
Bij oudere telefoons is dat wel nodig