Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen

inneke.vangelder04 mei 2018, 07:42

8
In aflevering 1 wordt er enkel '7' gezegd (in tegenstelling tot de andere cijfers die we telkens zien), maar wie is er op dat moment in beeld? Lloyd!
In het topic over de levend begraven proef werd elke kandidaat aan een nummer van de foto's gekoppeld. Was Lloyd op die manier niet 0?! Toeval?!

james.waker04 mei 2018, 07:55

417
inneke.vangelder schreef:Was Lloyd niet nummer 0 in de eerste aflevering?
als je er vanuit gaat dat alle graven genummerd werden en men begon te tellen vanaf nul dan is het antwoord ja. dit is ook een mogelijke manier hoe de afvaller gecommuniceerd werd in de luchthaven, maar enige bewijs is daar nog niet van

verder was er ook nog een "0" te zien bij de domino opdracht
Afbeelding

Molloot 2.004 mei 2018, 07:57

27
Ik heb net via Whatsapp gebeld maar er werd niet opgenomen.

james.waker04 mei 2018, 08:02

417
Jay-Lo schreef:Waarom niet? In de vorige seizoenen werd er ook een tip gegeven om de mol dan te ontmaskeren. Zie Gilles met de afwijkende duimafdruk, Eline met de QR code, en de vraag "ben jij de mol?", en het gemonteerde "ja" antwoord.
We weten dat dit een tip is, dus moeten ze dat er voor de gewone kijker ook insteken.
elke hint uit het verleden bleef wel voor interpretatie vatbaar mijn inziens ...

maar nu hebben we het nummer van de mol bekomen, als dan zondag pieter dat nummer geeft aan die bevallige dame, dan is het boeken toe . en daar geloof ik dus niet in....

tot nu toe wijst deze hint ook nog altijd het meest naar lloyd... fluiten => blokfluit theorie etc.... misschien dat we zondag iets anders zeggen....

ik denk dat het de makers (telenet) zelfs niet slecht uitkomt dat dit gevonden is (mogelijk hebben ze undercover zelfs beetje geholpen :mrgreen: )... persoonlijk denk dat deze hint ons geen uitsluitsel zal geven over de identiteit van de mol maar dat het één van de vele puzzelstukjes is

mollig1804 mei 2018, 08:10

229  Bert
vorig jaar had je wel die QR code die in combinatie met het letterschema exact de zin "eline is de mol" gaf
velen hadden dat in het letterschema zien staan en anderen hadden door dat er een tip was via qr code maar denk niet dat er veel waren die de twee hadden samengelegd waardoor er 100% uitsluitsel was.
Dit zal ook wel zoiets zijn

Jay-Lo04 mei 2018, 08:21

1690  Sven
james.waker schreef:elke hint uit het verleden bleef wel voor interpretatie vatbaar mijn inziens ...

maar nu hebben we het nummer van de mol bekomen, als dan zondag pieter dat nummer geeft aan die bevallige dame, dan is het boeken toe . en daar geloof ik dus niet in....

tot nu toe wijst deze hint ook nog altijd het meest naar lloyd... fluiten => blokfluit theorie etc.... misschien dat we zondag iets anders zeggen....

ik denk dat het de makers (telenet) zelfs niet slecht uitkomt dat dit gevonden is (mogelijk hebben ze undercover zelfs beetje geholpen :mrgreen: )... persoonlijk denk dat deze hint ons geen uitsluitsel zal geven over de identiteit van de mol maar dat het één van de vele puzzelstukjes is
Die afwijkende duimafdruk was heel duidelijk, je wil het zien of niet.
Er is trouwens geen zekerheid of Pieter dat nummer zal geven, het komt wel in beeld, misschien wordt wel aan elke kandidaat om het nummer gevraagd.
Het fluiten is eerder aan Lloyd te linken. Alles kan nog.

JKpowned04 mei 2018, 08:24

259
Ik denk uiteindelijk toch dat Lloyd/Pascale/Bahador/Pieter de mol is maar ben nog niet zeker.

Nu even serieus iedereen behalve Pascale kan de mol zijn aangezien het over een mannen stem gaat die fluit. Pascale is mijn inziens dan weer wel kanshebber om het te winnen. Pascale was voor mij en vele denk ik toch ook wel een (mede) verdachte.

MannemOL04 mei 2018, 08:29

16
Respect voor Molpaca! Wat een vondst! En teamwork daarna... zodat Klaartje nadien het (finale?) nekschot kon geven! 😃

Beetje doorbomen op het feit dat 'het nummer reageert op geluid': Wachtwoord werd gesuggereerd?
Zou je een combinatie van toetsen moeten vormen (afsluitend met #?)? Dat lijkt me technologisch-gewijs meer plausibel 😂

De lijst is oneindig: Laat me starten (al kan ik zelf wel niet testen) 😃 😃 ... work work work work work work... 😲 😃

1. 14679 (of 02358 de ontbrekende nummers)
2. 468
3. Vluchtnummer
4. 5008 /8005 of het getal dat je kon vormen: 811 ... ?

Go nuts!

PS: Wie vindt ook dat Molpaca & Klaartje uitgenodigd mogen worden als special-guests in Café De Mol als dit dé tip is? 😃

hannes.bossuyt04 mei 2018, 08:35

84  Sven
Ik heb truecaller op mijn gsm staan, en die zegt dat het nummer toebehoort (of toebehoorde) aan Joren Creylman , en dat dit een nummer bij Proximus is (/was).

Jansen04 mei 2018, 08:37

3423  Yens
JKpowned schreef:Nu even serieus iedereen behalve Pascale kan de mol zijn aangezien het over een mannen stem gaat die fluit. Pascale is mijn inziens dan weer wel kanshebber om het te winnen. Pascale was voor mij en vele denk ik toch ook wel een (mede) verdachte.
Als je deze redenering doortrekt dan kan je volgende gevolgtrekkingen maken:
1. Pascale valt er zondag uit --> dan zou je dus door deze stelling de uitslag van de volgende aflevering weggeven.
2. Pascale blijft er in --> dan zou je in de finale al kunnen zeggen: Pascale is niet de mol.

Ik geloof niet dat de productie van De Mol zoiets zou toelaten. Vanzelfsprekend is dit een hint, maar het geslacht van de fluiter heeft er mijns inziens niets mee te maken.

Dit heeft niets te maken met het feit dat ik Pascale als mol heb. Het kan in mijn ogen iedereen zijn. Pascale is op dit ogenblik gewoon mijn keuze omdat ik graag nog eens iemand "van rijpere leeftijd" de mol wil zien zijn.
Laatst gewijzigd door Jansen op 04 mei 2018, 08:40, 1 keer totaal gewijzigd.

james.waker04 mei 2018, 08:37

417
hannes.bossuyt schreef:Ik heb truecaller op mijn gsm staan, en die zegt dat het nummer toebehoort (of toebehoorde) aan Joren Creylman , en dat dit een nummer bij Proximus is (/was).
dat is de regisseur "De Mol" Woestijnvis

Délégee04 mei 2018, 08:40

99
Het kan natuurlijk ook gewoon een gsmnummer zijn van een van de toestellen die bij opdrachten gebruikt zijn ...
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 57