Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen

james.waker05 mei 2018, 20:59

417
Lodewijk schreef:Ik denk dat ik het hier wel al ergens heb zien passeren maar met dat op de laatste 4 pagina's er hier niets over gezegd was en de eerste 0 nog steeds zoek leek, ik heb ze toch gevonden (niet dat het nog zoveel uitmaakt, maar voor de volledigheid):

Aflevering 1 rond 35:39 heb je de 0 van de dominosteentjes en je hoort effectief een biep 😉

Afbeelding
die "0" was hier al gepost , maar het biepje werd nog niet gehoord... en ik hoor het zelf ook niet moet ik zeggen

Lodewijk05 mei 2018, 21:12

146
james.waker schreef:die "0" was hier al gepost , maar het biepje werd nog niet gehoord... en ik hoor het zelf ook niet moet ik zeggen
Het is midden in Gilles zijn zin: “Zij moeten met domino-stenen 2 cirkels zetten, *piep* en die met de gouden…”

chicawah.janssen05 mei 2018, 22:22

8153
Klaartje schreef:Dames en heren, wat ik hieronder schrijf is echt niet om te lachen.

Ik dacht bij mezelf: waarom probeer ik niet eens het nummer 0474 900424 te bellen op mijn gsm.

Guess what? Het is blijkbaar een bestaand gsm-nummer, want ik kreeg verbinding.

En wat hoor ik? Iemand die fluit, 7 tonen. WTF?! 😲 😲
Ik hink nogal achterop en ben heel dit topic opnieuw beginnen lezen van hij het begin.
Ik vind het de max dat je de mol gebeld hebt, maar hoe kwam je erbij om 0474 enz. te bellen en niet 7474 enz?

Frolva05 mei 2018, 22:48

2204
Wel, dat zit zo:
Klaartje schreef:Hola, wacht even. Mijn enige verdienste in deze is dat ik dit topic heb gevolgd en die cijfercombinatie ietwat vond gelijken op een gsm-nummer, om de eenvoudige reden dat mijn nummer ook begint met 0474. Dus dacht ik: laat die eerste 7 weg en zet er een nul voor en bellen maar!
😉

Klaartje05 mei 2018, 22:50

2245  Uma
chicawah schreef:Ik hink nogal achterop en ben heel dit topic opnieuw beginnen lezen van hij het begin.
Ik vind het de max dat je de mol gebeld hebt, maar hoe kwam je erbij om 0474 enz. te bellen en niet 7474 enz?
Nou, hoe kwam ik erbij? Toen op een bepaald moment in de speurtocht naar die geluidjes de 7 4 74 en de 42 4 waren gevonden (op dat moment waren de 900 uit aflevering 4 nog niet ontdekt), merkte ik op dat die 474 combinatie gelijkt op mijn eigen gsm-nummer, dus dacht ik dat het misschien een telefoonnummer was. Toen alle cijfers bekend waren, merkte iemand op dat het nummer 7474900... een telefoonnummer uit Californië zou zijn. Dat bracht me op het idee dat die eerste 7 misschien een vergissing was en dat het misschien een Belgisch nummer was van Proximus (dat is ook mijn gsm-operator). Bovendien telde de cijfercombinatie exact evenveel cijfers als mijn nummer, dus heb ik het gewoon eens gebeld, om te kijken waar ik uitkwam. Het kon in het slechtste geval een niet-bestaand nummer zijn. Maar tot mijn verbazing kreeg ik niet de melding "geen aansluiting op dit nummer", maar hoorde ik dat er opgenomen werd. En toen hoorde ik tot mijn stomme verbazing iemand die tonen fluiten. Het was serieus verschieten! 🙂

Frolva05 mei 2018, 22:54

2204
Lodewijk schreef:Het is midden in Gilles zijn zin: “Zij moeten met domino-stenen 2 cirkels zetten, *piep* en die met de gouden…”
Voor mij geen biep te horen daar.

Klaartje05 mei 2018, 23:07

2245  Uma
Frolva schreef:Voor mij geen biep te horen daar.
Ik hoor daar eigenlijk ook geen biep die de nul zou moeten aanduiden. Maar ik moet er ook wel bij zeggen dat ik de twee biepjes van de twee nullen van de 900 (uit afl.4) eigenlijk ook niet goed hoor (maar dat zou kunnen omdat Baha en Pieter erdoorheen praten en lachen). Misschien heeft de nul een geluidje dat ik minder scherp hoor. Nochtans functioneert mijn gehoor nog optimaal, tenminste dat is wat de dokter beweert. 🙂

Kobe06 mei 2018, 00:35

429
Ik ben hier niet goed van 😲
De vondst van het jaar, ik ben zo trots op iedereen die hier aan meegewerkt heeft 😃
Eerlijk gezegd was dit net één van de weinige topics die ik niet wou lezen, maar toen las ik het op instagram en heb direct de 24 pagina's gelezen en een bericht gestuurd 😛
Ik geloof wel in het feit dat je om 19:26 LOT moet sturen, ben dit van trouwens ook van plan om morgen te doen 😃

Ben Jones06 mei 2018, 00:43

44
Klaartje schreef:Ik hoor daar eigenlijk ook geen biep die de nul zou moeten aanduiden. Maar ik moet er ook wel bij zeggen dat ik de twee biepjes van de twee nullen van de 900 (uit afl.4) eigenlijk ook niet goed hoor (maar dat zou kunnen omdat Baha en Pieter erdoorheen praten en lachen). Misschien heeft de nul een geluidje dat ik minder scherp hoor. Nochtans functioneert mijn gehoor nog optimaal, tenminste dat is wat de dokter beweert. 🙂
De biep is wél te horen, het is echter minder opvallend dan de andere.

chicawah.janssen06 mei 2018, 08:02

8153
Klaartje schreef:Nou, hoe kwam ik erbij? Toen op een bepaald moment in de speurtocht naar die geluidjes de 7 4 74 en de 42 4 waren gevonden (op dat moment waren de 900 uit aflevering 4 nog niet ontdekt), merkte ik op dat die 474 combinatie gelijkt op mijn eigen gsm-nummer, dus dacht ik dat het misschien een telefoonnummer was. Toen alle cijfers bekend waren, merkte iemand op dat het nummer 7474900... een telefoonnummer uit Californië zou zijn. Dat bracht me op het idee dat die eerste 7 misschien een vergissing was en dat het misschien een Belgisch nummer was van Proximus (dat is ook mijn gsm-operator). Bovendien telde de cijfercombinatie exact evenveel cijfers als mijn nummer, dus heb ik het gewoon eens gebeld, om te kijken waar ik uitkwam. Het kon in het slechtste geval een niet-bestaand nummer zijn. Maar tot mijn verbazing kreeg ik niet de melding "geen aansluiting op dit nummer", maar hoorde ik dat er opgenomen werd. En toen hoorde ik tot mijn stomme verbazing iemand die tonen fluiten....
Merci, ik ben weer mee. Uitgerekend de ene avond dat ik nooit thuis ben, ontplofte dit topic. Als je er niet van bij het begin middenin zat en je hebt veel in te halen, lees je soms snel ergens overheen.

JKpowned06 mei 2018, 09:36

259
louis.bruyneel schreef:Misschien is er ook een Mexicaanse telefoonnummer?

https://www.google.be/amp/s/nl.m.wikiho ... en%3famp=1
Zouden ze niet doen want zou veel te veel geld kosten om mensen het te laten doen of enkel maar mensen doen kwaad reageren. Via Whatsapp misschien wel maar ja waarom zouden ze zo'n om toer maken veel makkelijker met een Belgisch nummer.
  • 1
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 57