Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen

Frolva07 mei 2018, 13:43

2204
Ik vraag me af in hoeverre de voice mail boodschap gestuurd is.

Nu was het Pascale die mocht luisteren. Ze hoorde mannen-gefluit, dus de mol kon nog iedereen (van de drie andere kandidaten zijn).

Wat als (niet-mol) Baha, Lloyd of Pieter had mogen luisteren. Zouden zij hetzelfde te horen hebben gekregen (dus zeker wetende - ook voor de kijkers - dat Pascale niet de mol is)?
Of wat als Pascale, Joke en Katrien deze aflevering gehaald zouden hebben samen met de mol. Dan zou de identiteit van de mol zijn 'weggegeven' in de aflevering voor de finale?

Of zou er afhankelijk van wie deze aflevering zou halen en wie mag luisteren een andere tip zijn gegeven?

Cedric07 mei 2018, 13:44

2834  Uma
Gezien wij hier allemaal hetzelfde te horen kregen, vermoed ik dat het altijd sowieso ditzelfde fragment zou zijn geweest, ongeacht de kandidaat die het zou beluisteren.

Frolva07 mei 2018, 14:19

2204
Cedric schreef:Gezien wij hier allemaal hetzelfde te horen kregen, vermoed ik dat het altijd sowieso ditzelfde fragment zou zijn geweest, ongeacht de kandidaat die het zou beluisteren.
Is dat niet wat naïef? :mrgreen:

Volgens mij heeft Pascale niet écht naar een Belgisch gsm-nummer gebeld, maar gewoon een code ingedrukt op de telefoon, waardoor ze het geluid te horen kreeg.
Datzelfde geluid kan dan nadien op de voice mail zijn gezet. 😉

Een beetje zoals in CDM gisteren. Ze lieten Pedro Elias het nummer bellen met zijn gsm om aan te tonen dat het echt het bericht op dat telefoonnummer was. Toen hij vroeg of hij het nog eens kon horen zei GVB dat hij nog eens kon bellen, maar de regie was al begonnen met het geluid nogmaals af te spelen. :mrgreen:

Lodewijk07 mei 2018, 14:24

146
Frolva schreef:Is dat niet wat naïef? :mrgreen:

Volgens mij heeft Pascale niet écht naar een Belgisch gsm-nummer gebeld, maar gewoon een code ingedrukt op de telefoon, waardoor ze het geluid te horen kreeg.
Datzelfde geluid kan dan nadien op de voice mail zijn gezet. 😉

Een beetje zoals in CDM gisteren. Ze lieten Pedro Elias het nummer bellen met zijn gsm om aan te tonen dat het echt het bericht op dat telefoonnummer was. Toen hij vroeg of hij het nog eens kon horen zei GVB dat hij nog eens kon bellen, maar de regie was al begonnen met het geluid nogmaals af te spelen. :mrgreen:
Inderdaad. Want op het moment van CDM was de lijn overbezet. Ik keek wel uit om dat Proximus bericht te horen eigenlijk 😂

Van de aflevering zelf, mocht het een echt telefoontoestel zijn, dan had Pascale nog +32 moeten gebruiken?

Moldedju07 mei 2018, 14:34

507  Yens
Wat mij opviel is dat in de montage Pascale het nummer 0474900424 niet volledig lijkt te draaien.
Tijdens het draaien van het nummer gaat ze met haar vinger in de "4", om haar vinger dan plots terug te trekken en de "4" niet te draaien (in beeld). Vervolgens horen we de beltoon. Het lijkt dus dat ze de mol te horen kreeg vooraleer ze het nummer volledig had gedraaid.

Meer in detail zien we haar de 0 en de 4 draaien, en vervolgens lijkt ze te starten met de 7. Dan verandert het camerastandpunt en draait ze een "0". Vervolgens wil ze dus een "4" draaien maar daar stopt ze plots mee. Omdat ze hoort dat er een beltoon komt?

Vanuit deze beelden zou je dus kunnen concluderen dat ze maar 7 cijfers heeft gedraaid zijnde 0474900 en ze vervolgens al een beltoon hoorde. Daarna hoorde ze de tonen van de mol tune fluiten (door de mol?).

Misschien bevatte het spoor van de mol dus nog een tweede hint. "424" bleef namelijk over en dat kan verwijzen naar aflevering 1 zoals hier al vaak vermeld (Baha in graf 4 en nummer 24 als begrafenisnummer) .

Of is dit gewoon de montage en heeft Pascale daarna gewoon verder gedraaid .... Dat kan natuurlijk ook ....

Jansen07 mei 2018, 14:46

3423  Yens
james.waker schreef:niet veregetne mensen, 't is een hint voor Pascale, dus houdt het simpel
Ik vind jouw opmerkingen met momenten storend en kwetsend. Pascale is een fantastische vrouw en zeker niet dom zoals jij hier impliceert. Iedereen hier heeft zijn mening over het programma, maar niet iedereen probeert zijn mening op andere mensen door te drukken.

chicawah.janssen07 mei 2018, 14:55

8153
eveline.vanhemel schreef:Ik vind jouw opmerkingen met momenten storend en kwetsend. Pascale is een fantastische vrouw en zeker niet dom zoals jij hier impliceert. Iedereen hier heeft zijn mening over het programma, maar niet iedereen probeert zijn mening op andere mensen door te drukken.
Ik treed je volmondig bij Eline.
Idem voor het steeds willen doordrukken van "IK zeg dat het Lloyd is, dus IS het Lloyd, basta. En al wie een andere mening heeft, is een grote dommerik". Er zitten op het forum 2 zo'n types. Daarom alleen al hoop ik dat Lloyd niet de mol is.
Wie de mol is? Ik geef eerlijk toe dat ik het op dit ogenblik totaal niet meer weet. Ik vind dat veel mensen zinnige dingen schrijven over alle potentiële mollen en ik vind dat er naar alle potentiële mollen plausibele hints zijn.

delphine.bossu07 mei 2018, 14:58

1
james.waker schreef:de hint is voor interpretatie vatbaar natuurlijj

in 't gefluit kan je iemand proberen te herkennen, lijkt me lastig (als je in tunnel zit zal je al gauw die persoon herkennen)

of je kan het linken aan iemand die fluit, al of niet met een fluit

persoonlijk link ik het aan Lloyd omdat zijn fluit 2x te zien was... 1 x in de aflevering en 1x in extra filmpke
Afbeelding
---------------------------------------------

Afbeelding Wel opvallend dat Loyd al met drie verschillende blokfluiten in beeld is gekomen (groen, rood en wit). Merk op dat dit ook de drie kleuren zijn van de Mexicaanse vlag. En wie neemt nu ook een blokfluit mee naar een selectiegesprek voor de mol?

Lodewijk07 mei 2018, 15:01

146
delphine.bossu schreef:---------------------------------------------

Afbeelding Wel opvallend dat Loyd al met drie verschillende blokfluiten in beeld is gekomen (groen, rood en wit). Merk op dat dit ook de drie kleuren zijn van de Mexicaanse vlag. En wie neemt nu ook een blokfluit mee naar een selectiegesprek voor de mol?
Om ons te doen geloven dat hij ze effectief ALTIJD bij heeft?

chicawah.janssen07 mei 2018, 15:03

8153
Lodewijk schreef:Om ons te doen geloven dat hij ze effectief ALTIJD bij heeft?
Als dat niet zo zou zijn, dan valt dat toch onmiddellijk op bij al wie hem echt kent?

chicawah.janssen07 mei 2018, 15:04

8153
delphine.bossu schreef:---------------------------------------------

Is op het forum al (redelijk) uitgebreid aan bod gekomen. Wat de fluit betreft die hij mee had bij zijn selectiegesprek: die is soms groen en soms geel, al naargelang in welk/wiens kraam ze moet passen :mrgreen:

Lodewijk07 mei 2018, 15:07

146
chicawah schreef:Als dat niet zo zou zijn, dan valt dat toch onmiddellijk op bij al wie hem echt kent?
Goed punt!
chicawah schreef:Is op het forum al (redelijk) uitgebreid aan bod gekomen. Wat de fluit betreft die hij mee had bij zijn selectiegesprek: die is soms groen en soms geel, al naargelang in welk/wiens kraam ze moet passen :mrgreen:
Gij hebt iets met Lloyd zijn fluit he 😂
  • 1
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 57