Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen

chicawah.janssen09 apr 2018, 21:53

8153
Lodewijk schreef:Ik heb het al in een van de topics vermeld, maar het scherm komt al in beeld voor de kandidaten zijn gaan zitten. Buiten Steve, die heel bewust zijn plek koos, en Baha die misschien bewust als laatste plaats nam, kan er op dat moment niets van het scherm afgelezen worden ivm de positie waar de afvaller zou zitten tov de mol. Wat wél kan is dat de code verwijst naar een specifieke kandidaat, losstaand van de plaats waar hij/zij zit.
Inderdaad. En dat kan heel simpel zijn. Bv. alleen het laatste getal is van belang. En dan kan je iets krijgen als
1: Baha
2: Jeffrey
3: Joke
4: Lloyd
5: Katrien
6: Pascale
7: Pieter
8: Steve

Maar dan nog... Gilles zei toch dat hij de mol op de hoogte gebracht had door wat hij net gezegd had?

Mateo09 apr 2018, 21:55

870
Ja. En daarom denk ik dus ook nog steeds dat het 'm zit in het aantal woorden van de bewuste vraag. En niet in de vraag zelf. Het scherm met het vluchtnummer is dan misschien eerder een afleidingsmanoeuvre.
Laatst gewijzigd door Mateo op 09 apr 2018, 21:56, 1 keer totaal gewijzigd.

chicawah.janssen09 apr 2018, 21:56

8153
Mateo schreef:Maar hoe weet je zo zeker dat de kandidaten/of op zijn minst één daarvan, dat scherm even later niet toch heeft kunnen zien? Ik moet de aflevering nog terugkijken, want dit was (en is) mij niet duidelijk.
Maakt niet uit of ze het konden zien of niet. Het scherm kan alleen geen bepaalde stoel aanduiden omdat niemand op voorhand wist waar de kandidaten zouden gaan zitten.

Mateo09 apr 2018, 21:57

870
Zie mijn eerdere antwoord. 😃
En daarbij zou Gilles zijn vraagstelling (met behulp van zijn laptop) kunnen aanpassen al naar gelang de volgorde van stoelbezetting van de kandidaten. Dus, wanneer de afvaller op stoel nummer 6 (nummers van de stoelen tevoren afgesproken met de mol) plaats zou hebben genomen, zou Gilles een vraag met zes woorden hebben kunnen kiezen.
Bijvoorbeeld: Welke schoenen droeg de mol vandaag? Was natuurlijk wel een vraag geweest die tot minder discussie zou hebben geleid...

kwince.makawee09 apr 2018, 23:00

1
nieuws.gierig schreef:Het vluchtnummer die daarna werd omgeroepen was totaal anders... en op tv was het beter leesbaar dan in de versie op het web. Ik las mol0904... in Amerikaanse datumnotatie 4 september dus sterrenbeeld maagd, enige kandidaat met dit sterrenbeeld is lloyd. 9 april is ram maar geen enkele kandidaat is een ram als ik het goed heb gezien. En past mooi in mijn theorie dat lloyd de mol is 😃
Als het 04/08 is (Amerikaans) kan het ook Steve zijn. Steve is de enigste Leeuw. Bij de piniatas wordt Rammstein gedraaid. Steve heeft dit in zijn lijst, terwijl Rammstein totaal niet bij de rest past. Rammstein wordt nmals enige antwoord niet vermelddoor GDC. Bij het Tequila drinken bij de vraag wie het meeste soortgenoten vermoord. Ook hier verteld GDC het juiste antwoord niet. Het juiste antwoord is Leeuw. Steve zijn sterrenbeeld. Het race circuit heeft ook Leon in de naam zitten. Betekend leeuw. Mss heb ik wel teveel tunnelvisie maar toch. Lloyd was ook eerst mijn verdachte.

JKpowned09 apr 2018, 23:20

259
kwince.makawee schreef:Als het 04/08 is (Amerikaans) kan het ook Steve zijn. Steve is de enigste Leeuw. Bij de piniatas wordt Rammstein gedraaid. Steve heeft dit in zijn lijst, terwijl Rammstein totaal niet bij de rest past. Rammstein wordt nmals enige antwoord niet vermelddoor GDC. Bij het Tequila drinken bij de vraag wie het meeste soortgenoten vermoord. Ook hier verteld GDC het juiste antwoord niet. Het juiste antwoord is Leeuw. Steve zijn sterrenbeeld. Het race circuit heeft ook Leon in de naam zitten. Betekend leeuw. Mss heb ik wel teveel tunnelvisie maar toch. Lloyd was ook eerst mijn verdachte.
in Mexico noemt enorm veel léon zelfs de luchthaven van de provincie. Nuevo léon een andere provincie. Het stadium verwees daar ook naar léon komt er gewoon enorm veel voor. Trouwens Pascale noemt Pascale van leeuwen dusja...

ex-molinator09 apr 2018, 23:21

3483  Uma
kwince.makawee schreef:... Bij het Tequila drinken bij de vraag wie het meeste soortgenoten vermoord. Ook hier verteld GDC het juiste antwoord niet. Het juiste antwoord is Leeuw....
Ik heb zo'n gevoel, correctie: zekerheid, dat het aantal leeuwen het aantal door de mens gedode mensen in de verste verste zelfs niet benadert.

eli.vanbrussel09 apr 2018, 23:33

1
Mooie theorie en ik zou toch willen blijven bij de plaats. Volgens lij is dit echt een hint voor de kijkers en niet voor de mol. Het vermoeden dat er tijdens de montage zaken op het scherm gezet konden worden, konden de makers gebruiken om de plaats van de mol aan te duiden. Nieuwe info:

- het cijfer 6 of 9 wordt vaak aangeduid als links of rechts. 6 staat links (en is ook een belangrijk getal dit seizoen) en 9 rechts. Het zijn ‘angel numbers’. 9 wil dan zeggen dat de mol rechts zou zitten. Van waar gezien? Ik ga ervan uit vanaf het scherm en GDC zijn positie lijkt me meest logisch. Ze kijken ook allen in die richting.

- als je dan naar cijfer 4 kijkt zou de mol daar zitten. Hoe begin je te tellen? In wijzerz betekent dat Katrien, mijn persoonlijke favoriet. Vanaf GDC geteld komen we op Baha, een favoriet van de meesten hier.

Lijkt me een heel effectieve en makkelijk aan te passen hint voor de kijker...

Lodewijk10 apr 2018, 00:51

146
Mateo schreef:Ja. En daarom denk ik dus ook nog steeds dat het 'm zit in het aantal woorden van de bewuste vraag. En niet in de vraag zelf. Het scherm met het vluchtnummer is dan misschien eerder een afleidingsmanoeuvre.
Het zou zeker kunnen! Het enige dat ik mij dan afvraag is hoe ze stoel nr 1 dan zouden aanduiden? Moeilijk om een zin met slechts 1 woord te vormen :p
Mateo schreef:Maar hoe weet je zo zeker dat de kandidaten/of op zijn minst één daarvan, dat scherm even later niet toch heeft kunnen zien? Ik moet de aflevering nog terugkijken, want dit was (en is) mij niet duidelijk.
Wel, Baha kijkt op (rond 45:22 dacht ik), maar voor ons als kijker komt het scherm nooit meer in beeld...

Jansen10 apr 2018, 07:24

3423  Yens
Zijn jullie zeker dat dit soort technieken nodig waren om de mol te laten weten wie de afvaller was? De eliminatieproef is toch doorgegaan op hun vorige locatie? Ik heb ooit ergens gelezen dat na elke eliminatieronde er met elke kandidaat een gesprek gevoerd wordt. Een soort van "debriefing". Dat moment wordt dan ook gebruikt om met de mol de tactiek voor de volgende proeven te bespreken. Misschien zoeken we het dus te ver?

chicawah.janssen10 apr 2018, 09:31

8153
JKpowned schreef:in Mexico noemt enorm veel léon zelfs de luchthaven van de provincie. Nuevo léon een andere provincie. Het stadium verwees daar ook naar léon komt er gewoon enorm veel voor. Trouwens Pascale noemt Pascale van leeuwen dusja...
In Mexico heet inderdaad enorm veel león, zelfs het zoontje van mijn Mexicaanse lerares Spaans.

chicawah.janssen10 apr 2018, 09:43

8153
eli.vanbrussel schreef:Mooie theorie en ik zou toch willen blijven bij de plaats. Volgens lij is dit echt een hint voor de kijkers en niet voor de mol. Het vermoeden dat er tijdens de montage zaken op het scherm gezet konden worden, konden de makers gebruiken om de plaats van de mol aan te duiden. Nieuwe info:

- het cijfer 6 of 9 wordt vaak aangeduid als links of rechts. 6 staat links (en is ook een belangrijk getal dit seizoen) en 9 rechts. Het zijn ‘angel numbers’. 9 wil dan zeggen dat de mol rechts zou zitten. Van waar gezien? Ik ga ervan uit vanaf het scherm en GDC zijn positie lijkt me meest logisch. Ze kijken ook allen in die richting.

- als je dan naar cijfer 4 kijkt zou de mol daar zitten. Hoe begin je te tellen? In wijzerz betekent dat Katrien, mijn persoonlijke favoriet. Vanaf GDC geteld komen we op Baha, een favoriet van de meesten hier.

Lijkt me een heel effectieve en makkelijk aan te passen hint voor de kijker...
Zo had ik het nog niet bekeken. Interessant, maar inderdaad alleen voor de kijkers. Wel frappant dat het "angel" numbers zijn.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7