Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen

Moldedju08 mei 2018, 02:03

507  Yens
Kon het niet laten om aflevering 7 toch nog eens te doorlopen op zoek naar een "toetsgeluid".

Eentje gevonden op 26:50 als Pieter de deur van zijn kamer opendoet. Ben er niet zeker van want het lijkt meer op het geluid als je de deur met de badge opendoet dan op een gsm geluid. Anderzijds, als Loyd op 35:30 Loyd zijn deur opendoet gebeurt dat zonder geluid ...

Daarnaast viel mij iets anders op. Pieter ligt op de vierde verdieping. En vooral de manier waarop is toch opvallend. Als je de opnames bekijkt vanaf ongeveer 26:00 zie je dat hij zich onmiddellijk vooraan zet als ze binnenkomen en zijn hand zo snel mogelijk bij de kaart van de vierde verdieping legt. Het lijkt wel of hij die kaart toch wel wilde hebben. Op 26:19 slaat hij toe. (dat nummer kennen we ook ergens van). Als hij later de kamer binnenkomt zie je ook dat hij echt blij is.
Daarna staat er niet op zijn kaart dat Pascale de opdracht uitvoert, maar toch weet hij het (zoals ook al besproken).

Is "vier" de tip naar de mol?
- verandering van het logo van Vier naar zwart
- als Pascale naar het nummer van de mol belt is het laatste beeld dat te zien krijgen dat ze de vier wil draaien maar dat dan niet doet.

Wat denken jullie?

james.waker08 mei 2018, 03:53

417
Moldedju schreef: Daarna staat er niet op zijn kaart dat Pascale de opdracht uitvoert, maar toch weet hij het (zoals ook al besproken).
tien seconden voor hij dat zegt hoor je in voice over "we vertellen de jongens dat pascale degene is die hen moet inschatten"

lorenzo.dejongh08 mei 2018, 07:49

344  Sven
Mij viel op dat het geheim van de boekjes naar een telefoonnummer en telefoon toe leiden. Pieter geeft in deze aflevering (ik weet niet meer of het ervoor of erna is) zijn telefoonnummer. En hij zegt ook iets in de trand van, ik geef mijn telefoonnummer wel, vond ik wel een mooie link.

Sorry als dit al gezegd is, ik ben net terug van een paar dagen weg, heb daar ook de aflevering gekeken en kan nu pas reageren en ben om eerlijk gezegd te lui om alles te lezen of te zoeken, maar alsnog sorry.

Frolva08 mei 2018, 09:51

2204
masterveecee schreef:Ik vind wel dat de voorlaatste noot van het fluiten een vreemd achtergrond geluid bevat:
https://fc528748a.000webhostapp.com/tune_cut.mp3
Dus?

:albino:

ex-molinator08 mei 2018, 09:52

3483  Uma
masterveecee schreef:Ik vind wel dat de voorlaatste noot van het fluiten een vreemd achtergrond geluid bevat:
Het heel fluittoontje klinkt overduidelijk als gefluit met de lippen.
Maar het fragment dat je net gepost hebt, klinkt als een niet goed uitgeblazen blokfluit.
raar

robbie.cordonnier08 mei 2018, 09:56

1
Iedereen beseft dat er een verborgen tip moet zijn bij het telefoonnummer. Maar was als de verborgen tip voor de kijken zit bij de datum dat het whats App account van dit nummer is gemaakt...

Afbeelding

Het is gemaakt op 24/04/2018. 24/04 is een willekeurige datum lijkt. Gewoon zomaar tussendoor. Maar als je gaat opzoeken waarvoor staat 24/04 gekend....

... de geboorte van Willem van Oranje. Wie heeft een Oranje Molboekje? Pieter! Oké, kan toeval zijn

MAAR, 24/04 is ook de geboorte datum van Kelly Klarson. Als je gaat kijken in de playlist van de overblijvers is er maar 1 iemand die een nummer van haar staan heeft. PIETER.

Zaten er vorig jaar ook geen tips in de playlist?

chicawah.janssen08 mei 2018, 10:12

8153
ex-molinator schreef:Het heel fluittoontje klinkt overduidelijk als gefluit met de lippen.
Maar het fragment dat je net gepost hebt, klinkt als een niet goed uitgeblazen blokfluit.
raar
Ik heb altijd al gezegd dat de laatste toon een blokfluit was 😉
masterveecee schreef:Zou dat die Wilhelm schreeuw zijn? 😲
Wat is een Wilhelm schreeuw :?:
Laatst gewijzigd door chicawah.janssen op 08 mei 2018, 10:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Jansen08 mei 2018, 10:12

3423  Yens
robbie.cordonnier schreef:... de geboorte van Willem van Oranje. Wie heeft een Oranje Molboekje? Pieter! Oké, kan toeval zijn.

MAAR, 24/04 is ook de geboorte datum van Kelly Klarson. Als je gaat kijken in de playlist van de overblijvers is er maar 1 iemand die een nummer van haar staan heeft. PIETER.

Zaten er vorig jaar ook geen tips in de playlist?
Pieter heeft het rode molboekje, Channy had het oranje boekje.
Kelly Clarkson klopt wel. En tips in playlists is iets dat inderdaad al eens gebeurd is. Daarom denken velen nu dat het wat afgezaagd zou zijn om opnieuw een tip daarin te steken.

In elk geval... het verwijst allemaal naar de persoon die ik zelf als mogelijke mol in gedachte heb 😉.

hannes.bossuyt08 mei 2018, 10:12

84  Sven
Moldedju schreef:... Is vier de tip naar de mol?...
Die vier is alleszins iets speciaals. Want ik merkte ook dat het Mol logo maar 4x werd getoond tijdens de eliminatie hannes.bossuyt @ Afl 6 - nummer 4 . In aflevering 7 wordt het mol logo weer getoond, maar dit keer 'zweeft' het voorbij? :?

TRZNTRX08 mei 2018, 10:22

46  Uma
Het kan toch niet dat die extra geluiden (de "pan" en de beep) daar zomaar in voorkomen? Dit moet toch een extra hint zijn? Ik dacht eerst aan morse, kort (pan) - lang (beep), wat de letter A is. Tenzij je nog de laatste fluittoon meetelt, want de "pan" hoor je er net voor. Dan kom je uit op kort (pan) - lang (fluittoon) - lang (beep) => letter W.
Maar dat zegt me totaal niks, dus dood spoor.

Of het is gewoon Lloyd dat staat te koken in zijn kot (pan) en de beep komt van zijn microgolf. Het eten is gereed! 😃
  • 1
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • 57