Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen

Jansen09 mei 2018, 09:11

3423  Yens
Moldedju schreef:Iemand al opgemerkt dat op de extra video "ik heb zeker een paar steken laten vallen" met Pascale in de auto na ongeveer 1 minuut de achtergrondmuziek verandert naar een liedje waarin iemand aan het fluiten is? Op dat moment vragen ze ook of ze de mol nog iets wil zeggen.

Ik ken het liedje niet en weet niet of het een hint is, maar lijkt me in elk geval een verwijzing naar de fluitende mol die haar liggen heeft.

In de vorige videos van de afvallers komt er trouwens ook telkens andere muziek, maar ik heb er maar 1 zo direct herkend.

Lady Lynn met "teardrops on a leave" bij Kelly en dan muziek die me aan Titanic doet denken bij Chany. Bij Joke ook bekend liedje maar ken de titel/uitvoerder niet direct :?

Ik heb Lady Lynn niet in de playlist van de kandidaten evonden. Maar dat zou ook wat te gemakkelijk geweedt zijn zeker 😃 Staat ook niet in de soundtrack van het programma maar dat lijkt me normaal gezien het extra's zijn.

Zou een patroon naar Lloyd kunnen...
Die filmpjes staan allemaal op de Vier site, dus misschien toch nuttig om die eens terug te bekijken. Het enige bezwaar dat ik tegen deze hint heb, is dat het enkel kan vastgesteld worden door naar extra filmpjes op de site van Vier te kijken. Ik weet dat sinds vorig jaar dit geen steek meer houdt (Tweets van Gilles) maar ik vind het nog steeds niet correct ten opzichte van mensen die gewoon naar het programma kijken en toch ook recht hebben op een hint die ze zelf kunnen ontdekken. Afin, mijn gedacht gewoon 🙂.

Jay-Lo09 mei 2018, 09:26

1690  Sven
Moldedju schreef:Iemand al opgemerkt dat op de extra video "ik heb zeker een paar steken laten vallen" met Pascale in de auto na ongeveer 1 minuut de achtergrondmuziek verandert naar een liedje waarin iemand aan het fluiten is? Op dat moment vragen ze ook of ze de mol nog iets wil zeggen.

Ik ken het liedje niet en weet niet of het een hint is, maar lijkt me in elk geval een verwijzing naar de fluitende mol die haar liggen heeft.

In de vorige videos van de afvallers komt er trouwens ook telkens andere muziek, maar ik heb er maar 1 zo direct herkend.

Lady Lynn met "teardrops on a leave" bij Kelly en dan muziek die me aan Titanic doet denken bij Chany. Bij Joke ook bekend liedje maar ken de titel/uitvoerder niet direct :?

Ik heb Lady Lynn niet in de playlist van de kandidaten evonden. Maar dat zou ook wat te gemakkelijk geweedt zijn zeker 😃 Staat ook niet in de soundtrack van het programma maar dat lijkt me normaal gezien het extra's zijn.

Zou een patroon naar Lloyd kunnen...
Misschien hun begrafenisliedjes? Teardrops on a leave was wel dat van Kelly.

ex-molinator09 mei 2018, 09:37

3483  Uma
Jay-Lo schreef:Misschien hun begrafenisliedjes? Teardrops on a leave was wel dat van Kelly.
Staat daar nog steeds leave?

Moldedju09 mei 2018, 09:38

507  Yens
Jay-Lo schreef:Misschien hun begrafenisliedjes? Teardrops on a leave was wel dat van Kelly.
Als dat ook zo voor het liedje bij Pascale is, is het duidelijk. Weet iemand haar begrafenis liedje?

Frolva09 mei 2018, 09:42

2204
ex-molinator schreef:Staat daar nog steeds leave?
Er staat 'leaf'.

Klaartje09 mei 2018, 09:59

2245  Uma
Moldedju schreef:Als dat ook zo voor het liedje bij Pascale is, is het duidelijk. Weet iemand haar begrafenis liedje?
Pascale had begrafenisliedje nummer 35 uit de lijst: La mer van Charles Trenet. We zullen eens moeten opzoeken hoe dat klinkt en dan vergelijken met wat er te horen is bij Pascale in de auto in dat bewuste filmpje.

Als dat niet hetzelfde is, dan is het zoals Pieter zou zeggen: "Dan is deze piste dood." 🙂

Moldedju09 mei 2018, 10:15

507  Yens
Klaartje schreef:Pascale had begrafenisliedje nummer 35 uit de lijst: La mer van Charles Trenet. We zullen eens moeten opzoeken hoe dat klinkt en dan vergelijken met wat er te horen is bij Pascale in de auto in dat bewuste filmpje.

Als dat niet hetzelfde is, dan is het zoals Pieter zou zeggen: "Dan is deze piste dood." 🙂
Ik kan het nu niet beluisteren maar de piste is voor mij dood als dit ook het begrafenis liedje is. Dan gebruiken ze gewoon bij elke kandidaat die afvalt het begrafenisliedje. Logisch ...
Als dit bij sommigen wel en bij anderen niet gebeurd, kan het misschien iets zijn ....

skred09 mei 2018, 10:17

110  Uma
Heeft er iemand al eens geprobeerd om het gefluit achterstevoren te spelen?

Klaartje09 mei 2018, 10:29

2245  Uma
Moldedju schreef:Ik kan het nu niet beluisteren maar de piste is voor mij dood als dit ook het begrafenis liedje is. Dan gebruiken ze gewoon bij elke kandidaat die afvalt het begrafenisliedje. Logisch ...
Als dit bij sommigen wel en bij anderen niet gebeurd, kan het misschien iets zijn ....
Ik heb het nummer van Trenet net beluisterd en dat is toch heel iets anders dan het gefloten melodietje dat we horen in de auto bij Pascale. In Trenets liedje wordt niet gefloten en de melodie is ook heel anders.

Bij Katrien haar filmpje hoor je gewoon een stukje op piano, maar dat komt ook van geen kanten overeen met haar begrafenisliedje, want dat was liedje nummer 9, "You make me feel like a natural woman" van Aretha Franklin.

Bij Joke is er een Engelstalig liedje dat speelt, maar ik herken het niet. Spijtig genoeg heb ik nergens kunnen achterhalen wat Jokes begrafenisliedje was, want het nummer van haar liedje maakte geen deel uit van het telefoonnummer dat de kandidaten moesten vinden in aflevering 1.
Laatst gewijzigd door Klaartje op 09 mei 2018, 10:31, 1 keer totaal gewijzigd.

lotte.bracke09 mei 2018, 10:37

11
Klinkt dit als een blokfluit? Ik ken er niks van.

masterveecee09 mei 2018, 10:42

3547  Sven
lotte.bracke schreef:Klinkt dit als een blokfluit? Ik ken er niks van.
Ik denk het niet
  • 1
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 47
  • 57