Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen

Jansen10 mei 2018, 12:32

3423  Yens
JKpowned schreef:Klopt, het is een alom bekend begrip. Ik ben er gewoon kritisch over mag toch? In een spel als de mol lijkt het mij toch ook normaal dat alles tot in het detail geanalyseerd wordt voor mij dan toch? Het is gewoon een mening uiteindelijk andere zijn hier niet akkoord mee dus zal het wel aan mij liggen en kan het inderdaad wel een hint zijn. Men maakt wel eens graag een grapje zou het dan ook niet te persoonlijk opvatten.
Tuurlijk moeten we kritisch zijn, tuurlijk zitten we hier vooral om dingen te analyseren en voor mij mag hier bijkomen: tuurlijk zitten we hier ook om eens een grapje te maken of ook om eens iets bij te leren. Iedereen doet dat vanuit zijn eigen invalshoek. Dus het is geen OF... OF verhaal maar een EN... EN verhaal 😂 😂 😂 😂 😂 😂

lotte.bracke10 mei 2018, 12:41

11
de telefoon id kamer was rood of oranje, maar de telefoon in de memory was toch echt rood!

arne.vanheck10 mei 2018, 12:51

13
JKpowned schreef:Klopt, het is een alom bekend begrip. Ik ben er gewoon kritisch over mag toch? In een spel als de mol lijkt het mij toch ook normaal dat alles tot in het detail geanalyseerd wordt voor mij dan toch? Het is gewoon een mening uiteindelijk andere zijn hier niet akkoord mee dus zal het wel aan mij liggen en kan het inderdaad wel een hint zijn. Men maakt wel eens graag een grapje zou het dan ook niet te persoonlijk opvatten.
Vergeet natuurlijk niet dat er elke week 800 000+ kijkers kijken naar de mol die ook een hint willen zien, en ik weet niet exact hoeveel mensen er actief zijn op dit forum, ik denk alleszins een heel pak minder. Wat ik met alle respect wil zeggen is dat niet iedereen ervoor staat te springen om de dagen na een aflevering research te doen over een klok die 3 seconden op de achtergond in beeld is geweest bij wijze van spreken in een bepaalde aflevering (dit soort dingen kunnen best tips zijn, ik wil geen kritiek geven op dit forum want ik zit elke dag rijkhalzend achter mijn pc om zulke tips te ontdekken op deze site). Er zijn zeker ook dit seizoen weer hints die meer voordehandliggend zullen zijn dan de meeste al-dan-niet-hints die hier worden ontdekt.

elle.moe10 mei 2018, 13:36

6
Er is al veel gezegd geweest, maar voor mij blijft het toch duidelijk.

1) De gouden tip is een telefoonnummer, als je er naar belt hoor je de mol fluiten.
2) In de eerste opdracht is het eerste wat Lloyd bij de opdracht om Joke en Steve te bevrijden zegt: "We hebben een telefoon en begrafenisliedjes".
3) Direct daarna horen we Lloyd zijn begrafenisliedje zeggen tijdens de voorgesprekken met een fluit in zijn hand. 😃
4) Lloyd is degene die belt.

Al zit Baha zijn grafnummer en begrafenisliedjesnummer ook wel in het telefoonnummer... Maar dat vind ik maar zo zo...

rolhad10 mei 2018, 13:52

434
Eigenlijk zie ik het nummer voorlopig als 2verschillende hints. Eentje voor Pascale(de winnaar van die opdracht) en eentje voor de kijker(doorheen de aflveringen de geluidjes).

We hebben nog steeds geen verklaring voor het geluidje bij opdracht 1, aflv1. Iets wat Pascale natuurlijk niet kon horen, dus gericht was naar de kijker.

Dat nummer ging waarschijnlijk sowieso opgebeld worden na deze aflv, of het nummer nu al werd ontdekt doorheen de vorige alfveringen of niet.

JKpowned10 mei 2018, 14:25

259
Dit lijkt me trouwens de telefoon te zijn:

https://www.youtube.com/watch?v=pSORJ4HkH7o

Ziet er bijna compleet hetzelfde uit en is meer bruin niet oranje of rood. Het merk Indetel kan je ook zien in de aflevering.
Is een telefoon van Mexicaanse makelij.

Hier zie je zelfs dat het middenstuk compleet hetzelfde is:

Afbeelding

Cedric10 mei 2018, 14:43

2834  Uma
Aha!
Bruine telefoon die leidt naar de Mol => Bruindetector => Baha zijn auditie. 😎

arne.vanheck10 mei 2018, 14:49

13
Cedric schreef:Aha!
Bruine telefoon die leidt naar de Mol => Bruindetector => Baha zijn auditie. 😎
Ging het daar niet om een metaaldetector? 😃

arne.vanheck10 mei 2018, 14:56

13
arne.vanheck schreef:...rijkhalzend...
Natuurlijk is dit 'reikhalzend'...

Cedric10 mei 2018, 14:57

2834  Uma
arne.vanheck schreef:Ging het daar niet om een metaaldetector? 😃
Details... 😛

Jansen10 mei 2018, 17:53

3423  Yens
JKpowned schreef:Dit lijkt me trouwens de telefoon te zijn:

https://www.youtube.com/watch?v=pSORJ4HkH7o

Ziet er bijna compleet hetzelfde uit en is meer bruin niet oranje of rood. Het merk Indetel kan je ook zien in de aflevering.
Is een telefoon van Mexicaanse makelij.

Hier zie je zelfs dat het middenstuk compleet hetzelfde is:

Afbeelding
Man, je geeft ook nooit af he...
Gezocht in google afbeeldingen op "Telephone Indetel":

Afbeelding

Je ziet dus de telefoon die jij hierboven weergeeft in het bruin, rood en grijs... En dat in de eerste drie rijen van de resultaten. Waarschijnlijk ga je verderop ook nog wel wat andere kleurtjes tegenkomen :roll: .

JKpowned10 mei 2018, 18:20

259
eveline.vanhemel schreef:Man, je geeft ook nooit af he...
Gezocht in google afbeeldingen op "Telephone Indetel":

Afbeelding

Je ziet dus de telefoon die jij hierboven weergeeft in het bruin, rood en grijs... En dat in de eerste drie rijen van de resultaten. Waarschijnlijk ga je verderop ook nog wel wat andere kleurtjes tegenkomen :roll: .
Heeft niet met niet opgeven te maken dacht gewoon dat het eerder die kleuren waren omdat als je kijkt naar het filmpje het geen rood blijkt te zijn. Waren ook de eerste kleuren die ik tegen kwam zonder echt heel veel verder te zoeken. Ik ben hier dan ook niet mijn gedacht aan het doordrammen maar dacht dat de kleur in het youtube filmpje meer overeenkwam met wat zich in de mol afspeelde. De onderste foto was gewoon om het model te tonen ik denk dan ook niet dat het die is maar lijkt wel meer op die van het youtube filmpje waar ik ook aangaf het lijkt dit te zijn. Ik post het dan ook om feedback te krijgen of het inderdaad dat zou kunnen zijn. Het kan goed zijn dat die van het youtube filmpje en de foto eronder hetzelfde zijn de belichting is nogal slecht zoals in de aflevering (anders had ik ook wel gezegd het is bruin en niet het is meer bruin). Echter zoek jij er weer meer achter... of vind je het gewoon leuk om mij te bashen? :mrgreen:
  • 1
  • 48
  • 49
  • 50
  • 51
  • 52
  • 57