Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen

Wack_a_mole11 apr 2018, 16:54

26
james.waker schreef:het symbool blauw/wit is meteen zichtbaar.... ik vroeg me al af wat staat zo'n raar symbool daar te doen... maar mijn frank is gevallen.... elke kandidaat kan zo'n vlag gehad hebben, en zo werd de naam van de afvaller gecommuniceerd naar de mol... het meeste logische is dat de blauwwitte vlag verwijst naar Pieter, het is immers de blue Peter vlag

anderzijds kan die vlag ook gehezen zijn bij de afvaart naar Mexico city en is er gewoon niks uit te halen

https://nl.wikipedia.org/wiki/Blue_Peter

en mogelijks natuurlijk een link naar Marine (Pascalle)
Ik dacht ook aan Pieter omwille van het feit dat Gilles zijn handen als een pastoor hield terwijl hij vertelde dat hij duidelijk maakte aan de mol wie de afvaller was. Met die Blue Peter vlag er nog bij, ben ik er nog meer van overtuigd dat Pieter de oorspronkelijke afvaller was en zich heeft kunnen redden door twee pasvragen te nemen.

Wack_a_mole11 apr 2018, 17:00

26
ofwel is Pieter De Mol 😃

james.waker11 apr 2018, 17:05

417
Wack_a_mole schreef:ofwel is Pieter De Mol 😃
de hint zat er hem in de mol in te lichten over de afvaller

besluit :
Pieter was de afvaller, bijgevolg is Baha de mol NIET

dat ze marinevlagjes gebruiken om de mol in te lichten is anderzijds een serieuze hint richting Pascalle, ze kent ongetwijfeld die vlagjes

masterveecee11 apr 2018, 17:11

3547  Sven
Wack_a_mole schreef:Ik dacht ook aan Pieter omwille van het feit dat Gilles zijn handen als een pastoor hield terwijl hij vertelde dat hij duidelijk maakte aan de mol wie de afvaller was..
Ok, wat zou GDC dan gedaan hebben als het Pieter niet was?
Voor Jeffrrey iets als bewegingen van een stuur-controle?
Voor Pascal golven van de zee?
Voor Steven iets van "zeg eens A"?

Allé, point is (hetgeen hierboven is dus ludiek bedoeld 😉) : het moet op voorhand afgesproken worden dat GDC voor IEDEREEN we hint kan geven

beagle11 apr 2018, 17:18

77
Voor wie mijn uitleg te onduidelijk was : vergeet al mijn gezever rond andere mogelijkheden en focus op wat er gebeurt :

Gilles moet de mol onopvallend op de hoogte brengen van de afvaller en kan dit enkel in code, gebaren, woorden, objecten, cijfers....

De kandidaten komen toe en Gilles staat achter de desk met koffertjes.
De mol herkent het symbool op de desk als de vlag die in de Internationale Maritieme Vlaggencode gekend is als "de Blue Peter."

Wat dat juist betekent weet de mol op dat ogenblik nog niet. Hij weet wel dat hij moet opletten :
(Wikipedia) : De Blue Peter ook (informeel) gebruikt als waarschuwing naar andere schepen: "Pas op: ik start een wedstrijd".

Gilles begint zijn uitleg :
" We zijn bijna klaar om te boarden"
(Wikipedia) : De Blue Peter is een seinvlag in de scheepvaart die in de haven betekent dat het schip dat deze vlag hijst, weldra zal vertrekken en dat de opvarenden aan boord moeten gaan.
Mocht de mol zijn Euro nog niet gevallen zijn, dan kan hij nu het verband leggen met de "boarding" vlag.

Gilles : Maar er is een probleem
(Wikipedia) : Op zee betekent de Blue Peter dat het schip met zijn netten in een obstakel terecht is gekomen.
Bevestiging dat het om de Bleu Peter vlag draait.

Op de vraag "Heeft de mol kinderen?" heeft de afvaller neen geantwoord.
De officiële naam van de Blue Peter is de Papa-vlag die voor de letter P staat

Conclusie : Afvaller = Pieter

De mol hoort dat Gilles "net de mol op de hoogte heeft gebracht van wie de afvaller is".

De mol leert dus uit Gilles "vertelling" hoe hij de Blue Peter-vlag moet lezen, en de psychologische oorlogsvoering kan beginnen.

Ik denk niet dat de vlaggencode zo ver gezocht is, want ze werd waarschijnlijk ook al gebruikt in de "Levend begraven" opdracht. Ik vond het rode kruis op de lijst met begrafenisliedjes bizar.
Wel, hieronder een foto van de V-vlag die betekent "I need assistance".

Afbeelding

Alleen vind ik het wel een vreemd risico om nu al een toch tamelijk duidelijk spoor naar de mol te tonen... dus afwachten of het geen dode haring is....

rolhad11 apr 2018, 17:22

434
masterveecee schreef:Ok, wat zou GDC dan gedaan hebben als het Pieter niet was?
Voor Jeffrrey iets als bewegingen van een stuur-controle?
Voor Pascal golven van de zee?
Voor Steven iets van "zeg eens A"?
Vraag ik me ook af .. !

masterveecee11 apr 2018, 17:25

3547  Sven
beagle schreef:VAlleen vind ik het wel een vreemd risico om nu al een toch tamelijk duidelijk spoor naar de mol te tonen... dus afwachten of het geen dode haring is....
Ofwel heeft de redactie een idee als: "zeg zeg! Als we nu eens maritieme vlaggen gebruiken om te communiceren? E? wat denk je? Ewel, dan misleiden we de rest een beetje en sturen we ze richting Pascal als mol! Is dat geen idee?!"
😛

Btw: dezelfde vraag: zijn er dan ook mogelijke vlaggen als een andere persoon zou gaan afvallen?

arthur.vanobost11 apr 2018, 17:37

29
Ik heb dit topic niet echt gevolgd maar denken jullie nu echt dat GDC stiekem zal communiceren met de mol over de afvaller? Tussen 2 opdrachten door zit GDC en het molteam samen met de mol om alles eens te overlopen. Vooral kijken als de mol alle richtlijnen goed volgt. Waarschijnlijk hebben ze gewoon tijdens zo'n gesprek de proef met de koffertjes besproken...

djennix11 apr 2018, 17:42

51
[quote="arthur.vanobost" Tussen 2 opdrachten door zit GDC en het molteam samen met de mol om alles eens te overlopen. Vooral kijken als de mol alle richtlijnen goed volgt. Waarschijnlijk hebben ze gewoon tijdens zo'n gesprek de proef met de koffertjes besproken...[/quote]

Dat denk ik dus ook. Maar ... ik geloof wel dat de blue peter vlag een tip naar de kijkers kan zijn om aan te geven dat Pieter de initiele afvaller zou zijn. Of de mol even ter plekke moet uitvogelen wat GDC daar allemaal uitkraamt, dat betwijfel ik ten zeerste.

arthur.vanobost11 apr 2018, 17:46

29
djennix schreef: Dat denk ik dus ook. Maar ... ik geloof wel dat de blue peter vlag een tip naar de kijkers kan zijn om aan te geven dat Pieter de initiele afvaller zou zijn. Of de mol even ter plekke moet uitvogelen wat GDC daar allemaal uitkraamt, dat betwijfel ik ten zeerste.
De vlag kan inderdaad een tip zijn, maar dan eerder een tip om de mol te vinden ipv de afvaller. Waarom zou de kijker een tip nodig hebben om de afvaller te vinden als we 2 minuten later de afvaller te zien krijgen?

djennix11 apr 2018, 17:52

51
Omdat de afvaller die we krijgen (Jeff) niet de initiële afvaller is (Pieter). Ervan uitgaande dat de vlaggentheorie klopt uiteraard.
Wat zou inhouden dat de kijkers voor aflevering 4 Pieter van hun verdachtenlijst kunnen schrappen.

Of hier überhaupt iets van waar is ... al moet ik zeggen dat de vlaggentheorie me wel getriggerd heeft :twisted:

james.waker11 apr 2018, 17:53

417
arthur.vanobost schreef:Ik heb dit topic niet echt gevolgd maar denken jullie nu echt dat GDC stiekem zal communiceren met de mol over de afvaller? Tussen 2 opdrachten door zit GDC en het molteam samen met de mol om alles eens te overlopen. Vooral kijken als de mol alle richtlijnen goed volgt. Waarschijnlijk hebben ze gewoon tijdens zo'n gesprek de proef met de koffertjes besproken...
gilles zegt uitdrukkelijk dat hij mol NU op de hoogte gebracht heeft van de afvaller, dit zal op het eind van de serie ook verduidelijkt worden : en wellicht zullen ze de vlag als communicatiemiddel geven. natuurlijk had gilles tijd genoeg om de mol op ee ander manier in te lichten, maar door te zeggen ik heb hem nu ingelicht wisten wij als kijker ook dat er een soort overdracht moest zijn van gilles naar de mol. nu weten we dat het hoogst waarschijnlijk gedaan is met de vlag, en dat heeft toch wel consequenties , niet alleen voor Pieter, ook voor Bahador
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 14