Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen

Jay-Lo03 mei 2018, 20:32

1690  Sven
hannes.bossuyt schreef:Voor de liefhebbers: hierbij de opname https://randomize.be/storage/Mol.m4a
Deze klinkt alleszins beter dan op mijn telefoon. zal aan mijn geluid liggen.

ex-molinator03 mei 2018, 20:33

3483  Uma
hannes.bossuyt schreef:Voor de liefhebbers: hierbij de opname https://randomize.be/storage/Mol.m4a
Het deuntje komt me echt bekend voor (en ik ben nu echt niet aan't zeveren).
Er zijn 7 tonen en bij de 7de een gelijktijdige klank van een gedempte cymbaal, dan een korte pauze en dan een 8ste toon.

Het wordt attent luisteren in de volgende aflevering.

commisaris Witse03 mei 2018, 20:34

260
Ik vermoed dat dit een grapje is à la Zatte Rita (fotoshoptruukjes) maar ik kan er echt mee lachen...
😂 😂 😂

Holmes03 mei 2018, 20:34

395
ex-molinator schreef:Het deuntje komt me echt bekend voor (en ik ben nu echt niet aan't zeveren).
Er zijn 7 tonen en bij de 7de een gelijktijdige klank van een gedempte cymbaal, dan een korte pauze en dan een 8ste toon.

Het wordt attent luisteren in de volgende aflevering.
Luister in aflevering 6 vanaf 1:04:30 tem 1:04:35.... de tune als ze binnenkomen bij de eliminatie....

Frolva03 mei 2018, 20:37

2204
Klaartje schreef:Dames en heren, wat ik hieronder schrijf is echt niet om te lachen.

Ik dacht bij mezelf: waarom probeer ik niet eens het nummer 0474 900424 te bellen op mijn gsm.

Guess what? Het is blijkbaar een bestaand gsm-nummer, want ik kreeg verbinding.

En wat hoor ik? Iemand die fluit, 7 tonen. WTF?! 😲 😲
👍🏻 👍🏻 👍🏻 👍🏻 👍🏻

Ongelooflijk hoe Klaartje - met vereende krachten - de klus klaart!

Erg vergelijkbaar met de QR code van vorig jaar.

Alleen weten we natuurlijk nog niet wat het gefluit te betekenen heeft.

(nu nog gewoon een link vinden tussen Pieter en het gefluit, en we zijn er :mrgreen: )

Frolva03 mei 2018, 20:40

2204
commisaris Witse schreef:Ik vermoed dat dit een grapje is à la Zatte Rita (fotoshoptruukjes) maar ik kan er echt mee lachen...
😂 😂 😂
Dit is écht.

Of bedoel je dan dat Klaartje snel het nummer heeft bemachtigd er gefluit onder heeft gezet en (enkele dagen geleden) een whatsapp profiel heeft aangemaakt? :? 😉

ex-molinator03 mei 2018, 20:41

3483  Uma
Holmes schreef:Luister in aflevering 6 vanaf 1:04:30 tem 1:04:35.... de tune als ze binnenkomen bij de eliminatie....
Heb ik net gedaan en ik moet heel veel fantasie gebruiken om de moltune er in te horen.

ex-molinator03 mei 2018, 20:42

3483  Uma
Frolva schreef:Dit is écht.

Of bedoel je dan dat Klaartje snel het nummer heeft bemachtigd er gefluit onder heeft gezet en (enkele dagen geleden) een whatsapp profiel heeft aangemaakt? :? 😉
Goh, en ik had haar nog gezegd dat ze haar GSMnr niet op internet mocht zetten :evil:

Klaartje03 mei 2018, 20:45

2245  Uma
Frolva schreef:👍🏻 👍🏻 👍🏻 👍🏻 👍🏻

Ongelooflijk hoe Klaartje - met vereende krachten - de klus klaart!

Erg vergelijkbaar met de QR code van vorig jaar.

Alleen weten we natuurlijk nog niet wat het gefluit te betekenen heeft.

(nu nog gewoon een link vinden tussen Pieter en het gefluit, en we zijn er :mrgreen: )
Hola, wacht even. Mijn enige verdienste in deze is dat ik dit topic heb gevolgd en die cijfercombinatie ietwat vond gelijken op een gsm-nummer, om de eenvoudige reden dat mijn nummer ook begint met 0474. Dus dacht ik: laat die eerste 7 weg en zet er een nul voor en bellen maar!

Al de rest, het harde werk, is geleverd door de mensen die al die telefoongeluiden hebben opgespoord en ontdekt hebben dat ze telkens voorkwamen als er een getal of een cijfer voorbijkwam.

Ik heb enkel mijn stoute schoenen aangetrokken en de koe bij de horens gevat. Het denkwerk heb ik aan anderen overgelaten. 😃

Molloot 2.003 mei 2018, 20:48

27
Kan iemand het gefluit misschien omgekeerd afspelen zoals bij de rad van fortuin-proef? Misschien worden we daar wijzer van.

Heinz03 mei 2018, 20:50

Forum veteraan  427  Uma
ex-molinator schreef:Heb ik net gedaan en ik moet heel veel fantasie gebruiken om de moltune er in te horen.
Ik vind het overduidelijk de moltune. De eerste zeven tonen van de begingeneriek die al sinds de eerste serie bij het programma hoort. Verder komen we hier dus niet mee, het bevestigt enkel (net als het logo op WhatsApp) dat we hier het goede spoor te pakken hebben. (Tenzij het gegeven dat er gefloten wordt de hint is.) We zullen alleen nog even moeten wachten (tot volgende aflevering wellicht) tot we met het spoor verder kunnen.

JKpowned03 mei 2018, 20:51

259
Ik herken het deuntje ook maar lijkt me meer een Sherlock of reveal geluidje kan er ook niet opkomen wat wel duidelijk is is dat het een mannen stem is.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 57