Indrukwekkende theorie over die vlag.
Het gaat hier dus om een blauwe vlag met een wit vierkant in het midden.
Ik heb toch verschillende problemen hiermee.
Ten eerste de voorkant van die desk waar GDC achter staat lijkt alleen maar vaag op die vlag. Het is niet dezelfde kleur en het vierkant in het midden is niet wit en is geen vierkant. Volgens mij is het eerder gewoon toeval dat het design van die desk een beetje lijkt op een vlag.
Ten tweede: als GDC zijn uitleg aan het doen is en zogezegd daardoor de mol op de hoogte brengt van wie de afvaller is, staan al die koffertjes nog voor die desk en is de zogenaamde vlag slechts voor de helft zichtbaar. Het volledige beeld wordt pas zichtbaar als alle koffertjes zijn uitgedeeld.
Ten derde: als dat de manier was waarop de mol in kennis gesteld zou moeten worden van de afvaller, dan vraag ik me af of ze het design van heel die desk hadden veranderd. Die desk lijkt me zelfs gewoon te passen bij de rest van de inrichting van die luchthavenhal qua kleur en design.
Ten vierde: stel dat de bedenker van deze theorie (Beagle) één van de kandidaten was, dan zou die ook die Petervlag herkennen in de vorm van die desk. Wat als één van de kandidaten ook over die kennis beschikte? Maar dat is twijfelachtig, want alles wordt neergesabeld door mijn vijfde punt, nl.
Ten vijfde: indien het waar is van die vlag en het is op die manier dat GDC de mol heeft ingelicht wie de afvaller is, dan is de Mol met bijna 100 procent zekerheid gekend, want dan is Pascale, de marine-officier, de Mol. Katrien blijkt ook wel over een vaarbrevet te beschikken, maar kent daarom niet de betekenis van al die scheepvaartvlaggen.
Ten zesde: ik vind dit allemaal veel te vergezocht.
Men zal met betere argumenten moeten komen om mij te overtuigen. Want nu kunnen we eigenlijk naar huis: de mol is Pascale, want zij is bijna zeker de enige die de betekenis van zo'n scheepvaartvlag kent. Tenzij er onder de kandidaten nog mensen als Beagle zitten.
Mocht straks aan het einde van de reeks blijken dat het werkelijk zo gegaan is en dat dit werkelijk de manier was waarop de mol de afvaller kon identificeren... Het zou hallucinant zijn.