Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

Frolva16 apr 2018, 18:03

 2204
Mateo schreef:(Steve heet eigenlijk Stéphane)
Stephan, als het helemaal juist moet zijn. 😉
Gebruikersavatar

Yvo16 apr 2018, 18:26

 1111  Uma
Frolva schreef:Om van het gezaag vanaf te zijn ... :mrgreen:

Bedoel je dit filmpje: https://www.vier.be/video/de-mol/bekijk ... kandidaten

Dat vind je, zoals de meeste filmpjes, op de site van vier. 😉
Bedankt Frolva, dit filmpje bedoel ik inderdaad. Ik had wel gezocht op de website van VIER maar niks gevonden.
Gebruikersavatar

Mateo16 apr 2018, 18:53

 870
Frolva schreef:Stephan, als het helemaal juist moet zijn. 😉
Ik meende hem ook ergens als Stéphane te hebben gevonden, maar mogelijk is dit een andere Thumas.

Het maakt in wezen weinig verschil; het gaat in alle drie de gevallen om 'Sint Stefanus'.
Gebruikersavatar

Frolva16 apr 2018, 18:56

 2204
Mateo schreef:Ik meende hem ook ergens als Stéphane te hebben gevonden, maar mogelijk is dit een andere Thumas.

Het maakt in wezen weinig verschil; het gaat in alle drie de gevallen om 'Sint Stefanus'.

Mogelijk heb jij hem ergens als Stéphane gevonden, maar Stephan is en blijft zijn officiële naam. 😉
En voor jouw theorie hier maakt het inderdaad niet uit, maar straks maakt er weer iemand de link naar Stéphane De mol. :mrgreen:
Gebruikersavatar

Mateo16 apr 2018, 19:08

 870
Frolva schreef:(...) maar straks maakt er weer iemand de link naar Stéphane De mol. :mrgreen:
Er bestaat ook een Stéphane Demol of De Mol, die médecin is... wel een tandarts, dus die zal kunnen weten hoeveel tandjes een kindergebit bevat. :mrgreen:
Gebruikersavatar

brecht.driesschaert16 apr 2018, 19:29

 26
In de eerste aflevering vermeldt Pascale tijdens het invullen van de vragen over de mol dat het 'een LOTje uit de LOTerij is' dat ze moet trekken.
(Verwijzing naar Lot?)

Toeval of niet?


Afbeelding
Gebruikersavatar

chicawah.janssen16 apr 2018, 19:38

 8153
marc.koenen schreef: Bij de mensen is dat onmogelijk, maar bij God zijn alle dingen mogelijk.
Als we God vervangen door Peter,dan is alles mogelijk
Eh... :? :?:
Gebruikersavatar

chicawah.janssen16 apr 2018, 19:41

 8153
brecht.driesschaert schreef:In de eerste aflevering vermeldt Pascale tijdens het invullen van de vragen over de mol dat het 'een LOTje uit de LOTerij is' dat ze moet trekken.
(Verwijzing naar Lot?)

Toeval of niet?


Afbeelding
Nu je het zegt! Ik vond dat in die context eigenlijk een nogal rare uitdrukking.
Gebruikersavatar

mollig1819 apr 2018, 16:41

 229  Bert
ik geloof zelf ergens niet in pascale als mol

maar die Vrouw Lot blijft mij intrigeren.
Lot was een man. Ik las ergens in een topic dat dat een vertaalfout zou kunnen geweest zijn, of een "andere versie" van een bijbeltekst maar dat lijkt mij erg onwaarschijnlijk. Lot is een man en zal dat wel in elke bijbeltekst zijn. die "Zijn vrouw Lot" stond ook alleen maar op de montage die wij te zien zijn te lezen en is allicht niet wat de kandidaten effectief hebben gelezen.

Ik kan mij niets anders voorstellen dan dat daar een hint in zit.

In het beeld dat we te zien krijgen als uitreksel van genesis 19 zien we de 26. in het vet gedrukt en de LOT vetgedrukt.

Omdat ik in enkele titels van opdrachten vond dat L en T een paar keer terug kwamen, trok dat mijn aandacht.
LoT zou je mss wel kunnen schrijven als L.T
LT is legerafkorting voor Luitenant.

De correcte graad van Pascale is Luitenant-Ter-Zee
officiele afkorting daarvan is LTz. Laat die Z nu net de 26e letter van het alfabet zijn.

Ik vind dit eerlijk gezegd zelf veel te ver gezocht en ging het eerst niet posten maar anderzijds, weet je nooit dat dat nog eens ergens terug keert.

Lot kwam nog een paar keer ter sprake in verschillende afleveringen. De ene keer rechtstreeks de andere keer onrechtstreeks

Ik vind het ook allemaal veel te ver gezocht en mijn uitleg is allesbehalve coherent 😃 . Maar Je weet maar nooit dat er nog iemand ergens iets omtrent LT, LTz, lot, noodlot eens is tegengekomen in een andere zoektocht, of dat er hiernaar nog verwijzingen komen.

Zo nee, hebben diegenen die dat nog niet wisten over het V teken toch een leuk weetje 😃
Gebruikersavatar

Jansen20 apr 2018, 12:05

 3423  Yens
mollig18 schreef:ik geloof zelf ergens niet in pascale als mol

maar die Vrouw Lot blijft mij intrigeren.
Lot was een man. Ik las ergens in een topic dat dat een vertaalfout zou kunnen geweest zijn, of een "andere versie" van een bijbeltekst maar dat lijkt mij erg onwaarschijnlijk. Lot is een man en zal dat wel in elke bijbeltekst zijn. die "Zijn vrouw Lot" stond ook alleen maar op de montage die wij te zien zijn te lezen en is allicht niet wat de kandidaten effectief hebben gelezen.

Ik kan mij niets anders voorstellen dan dat daar een hint in zit.

In het beeld dat we te zien krijgen als uitreksel van genesis 19 zien we de 26. in het vet gedrukt en de LOT vetgedrukt.

Omdat ik in enkele titels van opdrachten vond dat L en T een paar keer terug kwamen, trok dat mijn aandacht.
LoT zou je mss wel kunnen schrijven als L.T
LT is legerafkorting voor Luitenant.

De correcte graad van Pascale is Luitenant-Ter-Zee
officiele afkorting daarvan is LTz. Laat die Z nu net de 26e letter van he...
Ik vind dit toch alleszins goed gevonden 🙂 Of het nu klopt of niet 🙂. "De vrouw Lot" is in elk geval een van de meest opvallende dingen dit seizoen en ik denk toch dat redelijk wat mensen weten dat Lot een man is. De verhalen van Lot zijn volgens mij toch goed gekende Bijbelteksten, zoals het verhaal van de vrouw van Lot die in een zoutpilaar veranderde, Sodom en Gomorra en Lot die zijn dochters bezwangerde... Mij viel het alleszins op.

Waar ik me wel het hoofd over breek is naar wie het een link is. De uitspraak van Pascale "het is een lotje uit de loterij" kan maar heel zeker is dat voor mij toch niet. Het zou kunnen, maar dan zou ik opnieuw lichtjes teleurgesteld zijn als dit dan de link is met het Lot verhaal in de bijbel.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen20 apr 2018, 14:03

 8153
eveline.vanhemel schreef:Ik vind dit toch alleszins goed gevonden 🙂 Of het nu klopt of niet 🙂. "De vrouw Lot" is in elk geval een van de meest opvallende dingen dit seizoen en ik denk toch dat redelijk wat mensen weten dat Lot een man is. De verhalen van Lot zijn volgens mij toch goed gekende Bijbelteksten, zoals het verhaal van de vrouw van Lot die in een zoutpilaar veranderde, Sodom en Gomorra en Lot die zijn dochters bezwangerde... Mij viel het alleszins op.

Waar ik me wel het hoofd over breek is naar wie het een link is. De uitspraak van Pascale "het is een lotje uit de loterij" kan maar heel zeker is dat voor mij toch niet. Het zou kunnen, maar dan zou ik opnieuw lichtjes teleurgesteld zijn als dit dan de link is met het Lot verhaal in de bijbel.
Ik denk dat er misschien meerdere links zijn naar Lot.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 15