Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen

Frolva03 mei 2018, 21:32

2204
Heinz schreef:Er is ook een tik tussen het gefluit door te horen. Klinkt een beetje als een tik op een pan of zo. (Wie is te linken aan een panfluit? :roll: 😉 )
Inderdaad. Ik moest ook denken aan iemand die aan het koken / afwassen is.
Er is toch een filmpje van de kandidaten die samen aan het koken zijn (zonder gefluit, als ik me goed herinner)?

annelies-a.-a..vanbelle03 mei 2018, 21:36

263
ex-molinator schreef:Damn, ik probeeral de hele tijd te bellen maar 't is constant bezet.
Nu eindelijk toch door geraakt maar voicemail: Hallo, dit is het antwoord whatsapparaat van God: spreek na de bieptoon uw bericht in, en ik bel u zo snel mogelijk terug".
Ik haat die voicemails. :evil:
bij mij blijft het gewoon rinkelen en valt het dan plots uit :cry:

annelies-a.-a..vanbelle03 mei 2018, 21:39

263
Heinz schreef:Ik vind het overduidelijk de moltune. De eerste zeven tonen van de begingeneriek die al sinds de eerste serie bij het programma hoort. Verder komen we hier dus niet mee, het bevestigt enkel (net als het logo op WhatsApp) dat we hier het goede spoor te pakken hebben. (Tenzij het gegeven dat er gefloten wordt de hint is.) We zullen alleen nog even moeten wachten (tot volgende aflevering wellicht) tot we met het spoor verder kunnen.
voor mij is het ook de moltune, niet overdreven goed gefloten, maar bon, de mol hoeft niet per se muzikaal te zijn 😉

mollig1803 mei 2018, 21:41

229  Bert
mss eens naar bellen tijdens aflevering?
of om een bepaald uur?

mollig1803 mei 2018, 21:41

229  Bert
die laatste "noot" is sowieso wel een kiestoon en geen blokfluit.

Jay-Lo03 mei 2018, 21:43

1690  Sven
Holmes schreef:In afl 7 (de volgende dus) is toevallig dit te zien :
Afbeelding
En dan geeft hij haar een kaartje met 0474900424. Het is nu gevonden, maar als tip het er zeker insteken, ook voor de gewone kijker. Gegarandeerd dat er dan iemand zou bellen.

ex-molinator03 mei 2018, 21:47

3483  Uma
mollig18 schreef:mss eens naar bellen tijdens aflevering?
of om een bepaald uur?
Om 19:26 volgens het uurwerk van Baha (tijd toen de horloge nog op wintertijd stond) dus moet het nu om 20:26 😉

molpaca03 mei 2018, 21:48

6
dat was snel opgelost 🙌🏼
Holmes schreef:In afl 7 (de volgende dus) is toevallig dit te zien :
Afbeelding
benieuwd naar volgende aflevering

melissa.janssens03 mei 2018, 21:48

18
In de eerste aflevering hoorde je ook het geluidje toen Lloyd belde met de gsm (we dachten bij de 7, maar die blijkt dus niet gebruikt te moeten worden). Ofwel was dat een eerste hint dat we iets moesten doen met een gsmnr. ofwel is het heel eenvoudig en is de persoon die de gsm vastheeft (Lloyd) de mol waarnaar je zogezegd kan bellen?

Curio03 mei 2018, 21:54

53
Klaartje schreef:Hola, wacht even. Mijn enige verdienste in deze is dat ik dit topic heb gevolgd en die cijfercombinatie ietwat vond gelijken op een gsm-nummer, om de eenvoudige reden dat mijn nummer ook begint met 0474. Dus dacht ik: laat die eerste 7 weg en zet er een nul voor en bellen maar!

Al de rest, het harde werk, is geleverd door de mensen die al die telefoongeluiden hebben opgespoord en ontdekt hebben dat ze telkens voorkwamen als er een getal of een cijfer voorbijkwam.

Ik heb enkel mijn stoute schoenen aangetrokken en de koe bij de horens gevat. Het denkwerk heb ik aan anderen overgelaten. 😃
Het telefoonnummer is sowieso juist (super gevonden btw 😃 ) maar ik vind het nog altijd raar dat die eerste 7 niet klopt. Dus als ik het goed heb, komt die 4 van het huisnummer van de hacienda in afl. 2, die 74 staat op de auto in afl. 3, de 900 komt van het uur waarop de match tussen big baha en holy pieter begint, de 42 staat op de muur in graffiti bij de opdracht met de winkelkar in afl. 5 en de laatste 4 zien we op een t-shirt van een jongetje dat op één van de boten op het kanaal vaart in afl. 6. Logischerwijs zouden we die eerste 0 in aflevering 1 moeten vinden. Ik heb nog eens het stuk herbekeken waarbij Lloyd het telefoonnummer intoetst, en op 20:17 hoor je inderdaad een biep terwijl Lloyd 7 zegt. Is er iemand die dit ergens aan 0 kan linken, of misschien is deze bieptoon echt het geluid van Lloyd die op bellen drukt en vinden we de 0 nog ergens anders in de aflevering?

james.waker03 mei 2018, 22:01

417
mollig18 schreef:die laatste "noot" is sowieso wel een kiestoon en geen blokfluit.
klopt , heb nog eens gebeld en was duidelijk een kiestoon ... :oops:

annelies-a.-a..vanbelle03 mei 2018, 22:04

263
james.waker schreef:klopt , heb nog eens gebeld en was duidelijk een kiestoon ... :oops:
hoe bedoelen jullie een kiestoon? Dat is toch gewoon het biepje waarna je een bericht kunt nalaten?

heeft iemand dat al gedaan? :twisted:
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 57