Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen

Heinz03 mei 2018, 22:08

Forum veteraan  427  Uma
annelies-a.-a..vanbelle schreef:hoe bedoelen jullie een kiestoon? Dat is toch gewoon het biepje waarna je een bericht kunt nalaten?

heeft iemand dat al gedaan? :twisted:
Ja, maar de Mol heeft nog niet teruggebeld. :mrgreen:

Klaartje03 mei 2018, 22:10

2245  Uma
Curio schreef:Het telefoonnummer is sowieso juist (super gevonden btw 😃 ) maar ik vind het nog altijd raar dat die eerste 7 niet klopt. Dus als ik het goed heb, komt die 4 van het huisnummer van de hacienda in afl. 2, die 74 staat op de auto in afl. 3, de 900 komt van het uur waarop de match tussen big baha en holy pieter begint, de 42 staat op de muur in graffiti bij de opdracht met de winkelkar in afl. 5 en de laatste 4 zien we op een t-shirt van een jongetje dat op één van de boten op het kanaal vaart in afl. 6. Logischerwijs zouden we die eerste 0 in aflevering 1 moeten vinden. Ik heb nog eens het stuk herbekeken waarbij Lloyd het telefoonnummer intoetst, en op 20:17 hoor je inderdaad een biep terwijl Lloyd 7 zegt. Is er iemand die dit ergens aan 0 kan linken, of misschien is deze bieptoon echt het geluid van Lloyd die op bellen drukt en vinden we de 0 nog ergens anders in de aflevering?
Die eerste 7, die hier in dit topic werd afgeleid uit het geluidje dat in afl.1 werd gehoord toen Lloyd het laatste cijfer van het telefoonnuummer naar Joke intikte, zit me ook niet lekker. Misschien is het zoals jij zegt dat de nul nog ergens anders te vinden is in afl.1.

Misschien een ander ideetje: de eerste 7 is misschien een verwijzing naar een aantal letters, bvb. het aantal letters in de naam van de mol. Zo ja, dan gapen ginder aan de einder de toegangen van de Pascale en Bahador-tunnels. 🙂

Maar ik denk ook dat we iets wijzer zullen worden in aflevering 7. Als Pieter inderdaad zijn telefoonnummer gaat geven aan die blonde dame bij hem aan de bar en dat blijkt dan het hier gevonden gsm-nummer te zijn, dan sluit het net zich rond Pieter! Of anders rond iemand van de anderen, als die toevallig dat nummer zou geven aan iemand aan de bar. Dan hoop ik voor Pascale wel dat het een mooie Don Juan het aan haar vraagt in plaats van die knappe blondine. 😉

Klaartje03 mei 2018, 22:16

2245  Uma
ex-molinator schreef:Goh, en ik had haar nog gezegd dat ze haar GSMnr niet op internet mocht zetten :evil:
Ik zal het maar verklappen: ik heb dat nummer van Pieter gekregen! Ik heb het al sinds midden november vorig jaar.

Je hebt je blijkbaar nog nooit afgevraagd wie dat dametje daar bij Pieter aan de bar is. Inderdaad... 😃

Jansen03 mei 2018, 22:17

3423  Yens
Klaartje schreef:Ik zal het maar verklappen: ik heb dat nummer van Pieter gekregen! Al sinds midden november vorig jaar.

Je hebt je blijkbaar nog nooit afgevraagd wie dat dametje daar bij Pieter aan de bar is. Inderdaad... 😃
😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂

frank.troch03 mei 2018, 22:47

253  Yens
De fluit tune lijkt mij ook wel heel sterk op de mol-jingle inderdaad. Ik heb nu in Whatsapp gestuurd "Ja, ik heb je gemist". Benieuwd of er iemand van ons antwoord gaat krijgen :mrgreen:

Vind het super cool dat dit hier gevonden is, prachtig speurwerk molloten !

james.waker03 mei 2018, 22:59

417
Klaartje schreef: Als Pieter inderdaad zijn telefoonnummer gaat geven aan die blonde dame bij hem aan de bar en dat blijkt dan het hier gevonden gsm-nummer te zijn, dan sluit het net zich rond Pieter! Of anders rond iemand van de anderen, als die toevallig dat nummer zou geven aan iemand aan de bar.
ik kan me moeilijk voorstellen dat we iemand open en bloot dat nummer gaan zien geven, want dan is het einde verhaal en is de mol gevangen nog voor de finale, kan me moeilijk voorstellen dat de makers dat willen

Klaartje03 mei 2018, 23:08

2245  Uma
james.waker schreef:ik kan me moeilijk voorstellen dat we iemand open en bloot dat nummer gaan zien geven, want dan is het einde verhaal en is de mol gevangen nog voor de finale, kan me moeilijk voorstellen dat de makers dat willen
We zullen zien wat er gebeurt volgende zondag, James.

Stel je voor dat Pieter of iemand anders tegen de persoon die vraagt "Mag ik jouw telefoonnummer?", antwoordt:

"Daar kan je naar fluiten!" 😉

inneke.vangelder03 mei 2018, 23:09

8
Klaartje schreef:Die eerste 7, die hier in dit topic werd afgeleid uit het geluidje dat in afl.1 werd gehoord toen Lloyd het laatste cijfer van het telefoonnuummer naar Joke intikte, zit me ook niet lekker. Misschien is het zoals jij zegt dat de nul nog ergens anders te vinden is in afl.1.
Was Lloyd niet nummer 0 in de eerste aflevering?

Jay-Lo03 mei 2018, 23:12

1690  Sven
james.waker schreef:ik kan me moeilijk voorstellen dat we iemand open en bloot dat nummer gaan zien geven, want dan is het einde verhaal en is de mol gevangen nog voor de finale, kan me moeilijk voorstellen dat de makers dat willen
Waarom niet? In de vorige seizoenen werd er ook een tip gegeven om de mol dan te ontmaskeren. Zie Gilles met de afwijkende duimafdruk, Eline met de QR code, en de vraag "ben jij de mol?", en het gemonteerde "ja" antwoord.
We weten dat dit een tip is, dus moeten ze dat er voor de gewone kijker ook insteken.

JKpowned03 mei 2018, 23:14

259
Ik vind het raar dat iedereen het hier over Pieter heeft door een klein aankomend fragment terwijl het momenteel maar naar 1 persoon kan wijzen en dat is Lloyd. Neen, niet omdat ik hem verdenk wel omdat je als je naar de feiten kijkt enkel maar bij hem momenteel kan uitkomen. Veel kan wijzigen achter volgende aflevering maar vind het toch raar dat iedereen de feiten negeert en naar Pieter blijft wijzen op dit moment. Mijn mening althans.

Cedric03 mei 2018, 23:18

2834  Uma
Net dit volledige topic ingehaald/gelezen. Hoe geweldig is dit!
Prachtig gedaan allemaal. Erg knap werk..

Die eerste 7 die in het telefoonnummer dan wegvalt is inderdaad wat raar...
Misschien een bepaald zevenletterwoord dat naar dat nummer ge-sms't moet worden of zo?
BIGBAHA, BAHADOR, PASCALE, LUCIFER, ...?
Ofwel zullen we na/tijdens volgende aflevering wel weten wat gedaan met dat nummer.. Ernaar bellen waarna de 7e beller iets wint of zo..

Ik begin te vermoeden dat het fameuze "geheim" er iets mee te maken zal hebben.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 57