Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

Vermoljoen20 mar 2018, 10:57

 2354  Uma
Dit is een heel raar filmpje van Pieter.... En op het einde vraagt hij:"Wie ben ik?" De Mol?
Héél bizzar, het lijkt alsof dat is opgenomen in dat graf waar ze worden begraven in de eerste aflevering!
Het is wel van 2015, dus wss is het niks.
Gebruikersavatar

Klaartje20 mar 2018, 15:32

 2245  Uma
robbe.vermesen schreef:Dit is een heel raar filmpje van Pieter.... En op het einde vraagt hij:"Wie ben ik?" De Mol?
Héél bizzar, het lijkt alsof dat is opgenomen in dat graf waar ze worden begraven in de eerste aflevering!

https://www.youtube.com/watch?v=qo-Odr6JzIo
Het is wel van 2015, dus wss is het niks.
Fantasmagorisch bizar, zou ik zeggen.

Het wordt helemaal geflipt als je de (zogezegde) datum van publicatie (begin 2015) gaat vergelijken met wat hij zegt: "Dit jaar, 100 jaar einde van de Eerste Wereldoorlog". WO I eindigde toch in 1918 als ik me niet vergis.

Je kan zo'n filmpje op YouTube toch niet antedateren?

We zouden in shock moeten zijn! 😲
Gebruikersavatar

masterveecee20 mar 2018, 15:54

 3547  Sven
@Klaartje: is het niet 100 jaar "gevierd" vanaf 2014-18? Natuurlijk spreekt hij over het einde...


Om maar eens verder te gaan over het filmpke:

- het vijfde gebod is de titel => Vader moeder zult gij eren => https://www.holyhome.nl/deca5.html
- het gedicht:
Ik kan reizen van oost naar west
En nooit wordt het donker
Ik ben de grootste van allemaal
En toch ben ik geen reus
Maar eerder een klein en nietig mens
Want God staat boven me
Ik had veel
En maakte er nog meer van
Wie ben ik?

- de rest van de filmkes is anders ook wel, mja, speciaal 😛
Gebruikersavatar

masterveecee20 mar 2018, 15:56

 3547  Sven
masterveecee schreef:@Klaartje: is het niet 100 jaar "gevierd" vanaf 2014-18? Natuurlijk spreekt hij over het einde...


Om maar eens verder te gaan over het filmpke:

- het vijfde gebod is de titel => Dood niet, geef geen ergernis
- het gedicht:
Ik kan reizen van oost naar west
En nooit wordt het donker
Ik ben de grootste van allemaal
En toch ben ik geen reus
Maar eerder een klein en nietig mens
Want God staat boven me
Ik had veel
En maakte er nog meer van
Wie ben ik?

- de rest van de filmkes is anders ook wel, mja, speciaal 😛
Gebruikersavatar

Klaartje20 mar 2018, 16:18

 2245  Uma
masterveecee schreef:@Klaartje: is het niet 100 jaar "gevierd" vanaf 2014-18? Natuurlijk spreekt hij over het einde...


...
Ja, klopt wat je zegt, vanaf 2014 tot nu zijn er tal van herdenkingen geweest ivm de Grote Oorlog. Dus dat zou al veel kunnen verklaren.

En zijn gedicht? Raadselachtig. Misschien heeft hij het over het licht van de zon? Dat reist ook van oost naar west en vanuit het standpunt van de zon bekeken, wordt het nooit donker. De zon is ook de grootste ster in ons zonnestelsel, maar toch geen reus, want (voor zover ik weet) niet de grootste ster in het heelal, dat (volgens Pieters geloof) geschapen is door God, die overal boven staat. De zin "ik had veel en ik maakte er nog meer van", die snap ik in dit verband dan wel niet.

Interessante man, die Pieter!
Gebruikersavatar

ex-molinator20 mar 2018, 18:06

 3483  Uma
Klaartje schreef:...
De zon is ook de grootste ster in ons zonnestelsel
Klopt ... want het is ook de enige ster in ons zonnestelsel. 😛
Gebruikersavatar

ex-molinator20 mar 2018, 18:10

 3483  Uma
Klaartje schreef:...
Het wordt helemaal geflipt als je de (zogezegde) datum van publicatie (begin 2015) gaat vergelijken met wat hij zegt: "Dit jaar, 100 jaar einde van de Eerste Wereldoorlog". WO I eindigde toch in 1918 als ik me niet vergis.

Je kan zo'n filmpje op YouTube toch niet antedateren?

We zouden in shock moeten zijn! 😲
Het is toch 100% logisch.
In 2015 wist hij dat hij in 2018 De Mol zou zijn en heeft dus rekening gehouden met het tijdstip waarop dat filmpje bekeken en geanalyseerd wordt. M.a.w. alles is fijntjes uitgekiend door onze Pieter. 😎
Gebruikersavatar

Vermoljoen20 mar 2018, 21:20

 2354  Uma
ex-molinator schreef:
Het is toch 100% logisch.
In 2015 wist hij dat hij in 2018 De Mol zou zijn en heeft dus rekening gehouden met het tijdstip waarop dat filmpje bekeken en geanalyseerd wordt. M.a.w. alles is fijntjes uitgekiend door onze Pieter. 😎
Het kan niet dat hij toen al wist dat hij ging meedoen....
Gebruikersavatar

ex-molinator20 mar 2018, 21:24

 3483  Uma
robbe.vermesen schreef:Het kan niet dat hij toen al wist dat hij ging meedoen....
De wegen der molgoden zijn ondoorgrondelijk. 💡
Gebruikersavatar

lorenzo.dejongh21 mar 2018, 09:33

 344  Sven
robbe.vermesen schreef:Dit is een heel raar filmpje van Pieter.... En op het einde vraagt hij:"Wie ben ik?" De Mol?
Héél bizzar, het lijkt alsof dat is opgenomen in dat graf waar ze worden begraven in de eerste aflevering!

https://www.youtube.com/watch?v=qo-Odr6JzIo
Het is wel van 2015, dus wss is het niks.
Als je een video naar YouTube upload kan je een opnamedatum aangeven, ik weet niet als je daar 2015 invult of het dan ook als 2015 op YouTube komt te staan. Maar het zal mij niets verbazen als zoiets kan. Ik weet dat Mr Robot hetzelfde heeft gedaan op Reddit.
Gebruikersavatar

ex-molinator21 mar 2018, 10:46

 3483  Uma
lorenzo.dejongh schreef:Als je een video naar YouTube upload kan je een opnamedatum aangeven, ik weet niet als je daar 2015 invult of het dan ook als 2015 op YouTube komt te staan. Maar het zal mij niets verbazen als zoiets kan. Ik weet dat Mr Robot hetzelfde heeft gedaan op Reddit.
De datum die verschijnt op youtube is de upload-datum.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen21 mar 2018, 11:04

 8153
robbe.vermesen schreef:Het kan niet dat hij toen al wist dat hij ging meedoen....
Aartsengel Gabriël kwam het hem molenwiekend met zijn vleugels vertellen!
In molenwiekend zit het woord mol.
2015: 2 + 0 + 1 + 5 = 8. 8 op zijn kant kan je zien als een lemniscaat. De lemniscaat is het teken van oneindigheid. Gods liefde is oneindig.
De middelste letter van God is een O, de middelste letter van mol is een O.
Gabriël, God en Gilles beginnen allemaal met een G.

:mrgreen:
Laatst gewijzigd door chicawah.janssen op 21 mar 2018, 11:18, 1 keer totaal gewijzigd.