Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

Mateo21 mar 2018, 19:52

 870
Heb je HET gemist kwam, naast 'Heb je MIJ gemist' ook voor op de site van VIER.

Een anagram van 'Heb je het gemist':


Hee, gij hebt me!
S. T.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen21 mar 2018, 20:17

 8153
Mateo schreef:Heb je HET gemist kwam, naast 'Heb je MIJ gemist' ook voor op de site van VIER.

Een anagram van 'Heb je het gemist':


Hee, gij hebt me!
S. T.
Misschien is het nog eenvoudiger en heb je geen anagram nodig: het venijn zit in de staart en de staart in dit geval = S T.
Of: wie blijft er helemaal op het einde over? S. T.
Gebruikersavatar

Mateo21 mar 2018, 20:50

 870
Ja, dat kan zeker ook.
Gebruikersavatar

Kobe21 mar 2018, 21:58

 429
Er is toch geen kandidaat met een t als beginletter in de naam?
Gebruikersavatar

Kobe21 mar 2018, 22:04

 429
ow wacht laat maar ST van steve, sorry!
Gebruikersavatar

Mateo21 mar 2018, 23:42

 870
De 'S' van zijn voornaam en de 'T' van zijn achternaam. 😃
Gebruikersavatar

yevo22 mar 2018, 12:55

 281  Uma
Mateo schreef:Heb je HET gemist kwam, naast 'Heb je MIJ gemist' ook voor op de site van VIER.

Een anagram van 'Heb je het gemist':


Hee, gij hebt me!
S. T.
Lijkt me weinig waarschijnlijk. Hee wordt eigenlijk nooit (?) gebruikt. En 'gij' is spreektaal voor zover ik weet. Wel goed gevonden. :o
Gebruikersavatar

Mateo22 mar 2018, 14:09

 870
Nee, ik heb de voorgaande twee jaren ook gemerkt dat anagrammen weinig worden gebruikt door de programmamakers.

Toch heb ik Gilles toen op deze wijze 'gevonden', liever gezegd : door het in elkaar knutselen van een anagram dat op hem betrekking had (een exact kloppende omzetting van de eerste regels van het Ave Maria (ja, hoe vergezocht en doorwrocht wil je het hebben!) ging ik meer aandacht aan zijn gedragingen besteden. En dat hielp.

Ik hoop dat ik niemand ontrief wanneer ik hier en daar (en af en toe; ik zal me inhouden) nog een anagrammetje op een kandidaat loslaat.... en anders roepen jullie maar! 😉
Gebruikersavatar

Niffler26 mar 2018, 00:49

 62
yevo schreef:Lijkt me weinig waarschijnlijk. Hee wordt eigenlijk nooit (?) gebruikt. En 'gij' is spreektaal voor zover ik weet. Wel goed gevonden. :o
Het is inderdaad tussentaal (of beter nog; spreektaal). Maar het is niet ongewoon om dat te gebruiken op tv. Het heeft volgens mij geen invloed op de waarschijnlijkheid van deze mogelijke hint. Persoonlijk denk ik ook niet dat ze anagrammen gaan gebruiken, maar het is niet de inhoud die me doet twijfelen, eerder de stijl van de hint zo vroeg in het programma.
Gebruikersavatar

pieter.grauwels26 mar 2018, 17:12

 69
yevo schreef:Lijkt me weinig waarschijnlijk. Hee wordt eigenlijk nooit (?) gebruikt. En 'gij' is spreektaal voor zover ik weet. Wel goed gevonden. :o
Toch wel interessant omdat de volledige naam van de kandidaat Steve Thumas is