Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

jari.tuyaerts25 mar 2018, 22:03

 3
Het lijkt me redelijk vanzelfsprekend dat het woord "pluim" (gebruikt om het letterslot te openen in de eerste opdracht) niet random gekozen is. Tijdens opdracht 2 moeten Bahador en Channy kippen vangen met vrouwennamen die verwijzen naar songtitels vangen.

Zou het woord pluim kunnen verwijzen naar de kippen? En daaruit concluderen dat we de prestaties Bahador en Channy in het oog moeten houden?
Gebruikersavatar

ex-molinator25 mar 2018, 22:18

 3483  Uma
jari.tuyaerts schreef:Het lijkt me redelijk vanzelfsprekend dat het woord "pluim" (gebruikt om het letterslot te openen in de eerste opdracht) niet random gekozen is. Tijdens opdracht 2 moeten Bahador en Channy kippen vangen met vrouwennamen die verwijzen naar songtitels vangen.

Zou het woord pluim kunnen verwijzen naar de kippen? En daaruit concluderen dat we de prestaties Bahador en Channy in het oog moeten houden?
Dat het woord "pluim" wel eens een diepere betekenis zou kunnen hebben, durf ik niet in twijfel te trekken.
Echter, dit geldt wellicht voor elk woord dat verschijnt. Misschien hebben de extra letters in de 3 woorden een verborgen betekenis (limoen, dunk, sloep), of juist de letters die extra waren (R, A en T). Ik heb al een paar hersenkronkels die tot theorieën kunnen leiden maar ik wacht eerst afl. 2 af (+ dat het dan een nieuw topic wordt).
Gebruikersavatar

chicawah.janssen25 mar 2018, 22:24

 8153
jari.tuyaerts schreef:Het lijkt me redelijk vanzelfsprekend dat het woord "pluim" (gebruikt om het letterslot te openen in de eerste opdracht) niet random gekozen is. Tijdens opdracht 2 moeten Bahador en Channy kippen vangen met vrouwennamen die verwijzen naar songtitels vangen.

Zou het woord pluim kunnen verwijzen naar de kippen? En daaruit concluderen dat we de prestaties Bahador en Channy in het oog moeten houden?
De makers konden toch niet vooraf weten dat Channy een Bahador de kippen zouden moeten vangen?
Gebruikersavatar

Frolva25 mar 2018, 22:27

 2204
chicawah schreef:De makers konden toch niet vooraf weten dat Channy een Bahador de kippen zouden moeten vangen?
Inderdaad. Maar de mol kan zich natuurlijk wel in een bepaalde proef 'manoeuvreren'. Of toch proberen.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen25 mar 2018, 22:31

 8153
Frolva schreef:Inderdaad. Maar de mol kan zich natuurlijk wel in een bepaalde proef 'manoeuvreren'. Of toch proberen.
Dan zou ik inzetten op Channy. Die zegt dat ze veel van moderne muziek kent, herkent verschillende wijsjes die de band speelt, maar van kippen vangen brengt ze niets terecht. Ze is bang van de kippen, en blijkbaar niet alleen van kippen zoals Steve ergens zegt.
Maar ze heeft wel goed haar best gedaan om uit de kist te geraken.
Gebruikersavatar

Frolva25 mar 2018, 22:34

 2204
Volgens mij is er trouwens geen verband tussen 'pluim' en 'kippen'.

't Is te zeggen, geen verband dat tot de ontmaskering van de mol zal leiden. :mrgreen:
Gebruikersavatar

ex-molinator25 mar 2018, 22:37

 3483  Uma
Frolva schreef:Volgens mij is er trouwens geen verband tussen 'pluim' en 'kippen'.

't Is te zeggen, geen verband dat tot de ontmaskering van de mol zal leiden. :mrgreen:
Wie weet, stel dat één van de kandidaten zn pluimen verliest en kippenvel krijgt 😉
Gebruikersavatar

chicawah.janssen25 mar 2018, 22:45

 8153
Frolva schreef:Volgens mij is er trouwens geen verband tussen 'pluim' en 'kippen'.

't Is te zeggen, geen verband dat tot de ontmaskering van de mol zal leiden. :mrgreen:
Je weet niet wat de makers nog voor ons in petto hebben.
Gebruikersavatar

Frolva25 mar 2018, 22:50

 2204
chicawah schreef:Je weet niet wat de makers nog voor ons in petto hebben.
Dat weet jij niet, of ik dat al dan niet weet. :batman:


Er waren trouwens twee kandidaten die het woord pluim niet gevonden hebben. Als er dan een opdracht later 30 kippen met vrouwennamen rondlopen, dan zou ik graag van al die kippen de naam weten.
Zo meteen eens beeld per beeld met een vergrootglas bekijken. :mrgreen:
Gebruikersavatar

chicawah.janssen25 mar 2018, 22:53

 8153
Frolva schreef:Dat weet jij niet, of ik dat al dan niet weet. :batman:


Er waren trouwens twee kandidaten die het woord pluim niet gevonden hebben. Als er dan een opdracht later 30 kippen met vrouwennamen rondlopen, dan zou ik graag van al die kippen de naam weten.
Zo meteen eens beeld per beeld met een vergrootglas bekijken. :mrgreen:
Geeft wel te denken dat 2 vrouwen met toch wel een goed stel hersenen die pluim niet vonden. Geen van beiden was bepaald actief.
Gebruikersavatar

Jay-Lo25 mar 2018, 23:01

 1690  Sven
chicawah schreef:Geeft wel te denken dat 2 vrouwen met toch wel een goed stel hersenen die pluim niet vonden. Geen van beiden was bepaald actief.
Dat is toch wat we te zien kregen.
Gebruikersavatar

Frolva25 mar 2018, 23:05

 2204
Jay-Lo schreef:Dat is toch wat we te zien kregen.
Mochten de integrale opnames van in de kist(en) beschikbaar zijn, zou je het volledige uur uitkijken. :mrgreen: