Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

JKpowned26 mar 2018, 20:23

 259
Holmes schreef:Kan je in Mexico (of elders, in België bvb) zelf een gsm-telefoonnummer kiezen ?
Lijkt me toch heel sterk toeval dat ze daar een nummer zouden gekregen hebben dat volledig te linken is aan de mol?
https://callhippo.com/virtual-phone-number Bijvoorbeeld. Het rare is dat men +52 moest intikken wat een landcode is dit om het te doen uitkomen? Ze hadden hoogstwaarschijnlijk een ander nummer maar hebben het doen doorschakelen met zo'n service.
Gebruikersavatar

Frolva26 mar 2018, 20:28

 2204
Holmes schreef:En Woestijnvis dus een mol kiezen op basis van een telefoonnummer, dat ze gekregen hadden in Mexico, zodat alle cijfers nadien een betekenis krijgen ?
Dat nu ook weer niet, denk ik. :mrgreen:

Maar in de loop van de reeks kunnen ze allerlei betekenissen verbinden aan 52, 1, 55, ... die leiden naar de mol.
Ik denk niet dat dat het geval is met het telefoonnummer, maar het kan wel. 😉
Gebruikersavatar

chicawah.janssen26 mar 2018, 21:01

 8153
Frolva schreef:Dat nu ook weer niet, denk ik. :mrgreen:

Maar in de loop van de reeks kunnen ze allerlei betekenissen verbinden aan 52, 1, 55, ... die leiden naar de mol.
Ik denk niet dat dat het geval is met het telefoonnummer, maar het kan wel. 😉
Inderdaad.
Ze hadden een hele lijst met liedjes. De volgorde, en dus het bijpassende cijfer, van de liedjes bepaalden de makers zelf. Helemaal niet moeilijk dus.
Gebruikersavatar

robby.troosters27 mar 2018, 08:26

 2
masterveecee schreef:En echt gebeld ja?
Ja, het is een robot stem zoals we die kennen hier in Belgie. Eerst een hoop zinnen in het Mexicaans en dan een bieptoon
Gebruikersavatar

Molloot 2.027 mar 2018, 12:49

 27
JKpowned schreef:De hint is als volgt als ik het correct zie:

5 --> Lloyd's liedjes nummer

21 --> Lloyd's Leeftijd

5--> Zijn naam heeft 5 letters

524 --> Verwijzing naar zijn persoonlijke tekst: (Zo stond hij een dag eens 5 keer op 24 uur tijd aan te schuiven in de frituur."

9 --> Sterrenbeeld: Maagd

3598 --> 3 Mei 1998: Sneeuwwitje, de allereerste musical van Studio 100, speelt zijn laatste voorstelling. Opnieuw een referentie naar Studio 100. Het eerste seizoen van de mol was in 1998.

of dit artikel: https://www.independent.co.uk/news/obit ... 61483.html op dezelfde dag
of zelfs 3 Mei 1998 is de 123ste dag in een jaar. Toen men vroeg in welk jaar hij zat zei hij 1ste,2de en 3de
En ook dit en dit maakt het veel interessanter is dat op die datum het liedje van de titanic op nummer 1 stond http://www.ultratop.be/nl/annual.asp?year=1998 ook een verwijzing naar zijn persoonlijke tekst "Hij heeft blijkbaar ook talent om de soundtrack van Titani...
Knap gevonden! Zo Lloyd dan toch de mol zijn? Het is wel heel veel toeval als dit zo perfect samenvalt met Lloyd.
Gebruikersavatar

Holmes27 mar 2018, 20:20

 395
JKpowned schreef:https://callhippo.com/virtual-phone-number Bijvoorbeeld. Het rare is dat men +52 moest intikken wat een landcode is dit om het te doen uitkomen? Ze hadden hoogstwaarschijnlijk een ander nummer maar hebben het doen doorschakelen met zo'n service.
Kan je echt om het even welk nummer kopen ?
Dus Lloyd belt op de normale manier naar dit zelfgekozen nummer en op een of andere manier wordt dat via zo'n service dus omgevormd naar een ander nummer, het nummer van Joke. Tja, in dat geval kan het natuurlijk wel een betekenisvol nummer zijn...
Gebruikersavatar

Holmes27 mar 2018, 20:22

 395
robby.troosters schreef:Ja, het is een robot stem zoals we die kennen hier in Belgie. Eerst een hoop zinnen in het Mexicaans en dan een bieptoon
Jammer dat je geen Spaans kent, anders wisten we directos wat er gezegdos werdos door de stemmos.... 😉
Gebruikersavatar

chicawah.janssen27 mar 2018, 21:55

 8153
:roll:
Je koopt in Mexico een telefoonkaart en dan heb je meteen een Mexicaans nummer. Je stelt je lijst met liedjes zodanig op dat ze het nummer vormen. Nadat je het nummer niet meer nodig hebt, zeg je het abonnement op. Of in geval van prepaidkaart: je maakt dat er geen saldo meer op staat.
Als iemand dan 4 maanden later naar dat nummer belt, hoort hij een Mexicaan in het Spaans zeggen "het nummer dat u gevormd heeft, is niet langer in gebruik" waarna bie-ie-iep en einde gesprek.
Gebruikersavatar

Jansen27 mar 2018, 22:25

 3423  Yens
chicawah schreef::roll:
Je koopt in Mexico een telefoonkaart en dan heb je meteen een Mexicaans nummer. Je stelt je lijst met liedjes zodanig op dat ze het nummer vormen. Nadat je het nummer niet meer nodig hebt, zeg je het abonnement op. Of in geval van prepaidkaart: je maakt dat er geen saldo meer op staat.
Als iemand dan 4 maanden later naar dat nummer belt, hoort hij een Mexicaan in het Spaans zeggen "het nummer dat u gevormd heeft, is niet langer in gebruik" waarna bie-ie-iep en einde gesprek.
😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂
Gebruikersavatar

masterveecee29 mar 2018, 12:43

 3547  Sven
Wete wat ik cool had gevonden: dat het bijv. "Hallo. Heb je mij gemist? Dit is mijn voicemail. Ja, van het verraad, van de Mol. Fijn dat je belde, maar, ik ben even bezig met saboteren. Tot later, misschien. Als je mij vindt..."
#ijzigegrafstem
😎
Gebruikersavatar

Vermoljoen29 mar 2018, 17:01

 2354  Uma
masterveecee schreef:Wete wat ik cool had gevonden: dat het bijv. "Hallo. Heb je mij gemist? Dit is mijn voicemail. Ja, van het verraad, van de Mol. Fijn dat je belde, maar, ik ben even bezig met saboteren. Tot later, misschien. Als je mij vindt..."
#ijzigegrafstem
😎
Zou hilarisch zijn!
Gebruikersavatar

masterveecee29 mar 2018, 17:07

 3547  Sven
robbe.vermesen schreef:Zou hilarisch zijn!
Ik zou moeten in de productie zitten 😎 😎