Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

abel.stuker02 apr 2018, 17:08

 1
Hoe is Jeffrey aan zijn paarse boekje geraakt want dat zat er niet bij in de stapel die Lloyd nam?

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar

geertn44402 apr 2018, 18:39

 236
Bedankt voor het lijstje (altijd handig), maar ik zoek er nog niets achter. Het enige wat me ook is opgevallen was het nogal expliciet in beeld brengen van Jeffrey die het boekje kuste..alsof het was afgesproken dat hij dat ging doen. Dat is alles.
Gebruikersavatar

kim.baudart02 apr 2018, 19:35

 138
abel.stuker schreef:Hoe is Jeffrey aan zijn paarse boekje geraakt want dat zat er niet bij in de stapel die Lloyd nam?]
ja, dat heb ik me ook al afgevraagd... Wij hebben daar duidelijk iets niet gezien (niet mogen zien?) terwijl de kandidaten dat wel gezien hebben.
Gebruikersavatar

geertn44404 apr 2018, 02:34

 236
kim.baudart schreef:ja, dat heb ik me ook al afgevraagd... Wij hebben daar duidelijk iets niet gezien (niet mogen zien?) terwijl de kandidaten dat wel gezien hebben.
Ik heb het nog eens herbekeken. En inderdaad , er is geknipt.
Eerste shot: 10 boekjes
Tweede shot: Baha neemt bovenste
Derde shot:iemand met lange mouwen reikt naar de stapel (? Jeffrey)
Vierde shot: Hier is het paarse boekje al weg !! iemand met korte mouwen neemt de bovenste 3/4 (Lloyd).

De enige verklaring die ik heb:
Jeffrey reikt naar de stapel maar neemt expliciet en alleen het paarse boekje (maar dit zien we dus niet). De rest laat hij onaangeroerd.
Dan reikt Lloyd naar de stapel (korte mouwen) en neemt de bovenste 3 of 4 en neemt zelf het onderste (zwart)

Dus inderdaad, het feit dat Jeffrey expliciet het paarse en alleen het paarse eruit gepeuzeld heeft, hebben we niet gezien.
Gebruikersavatar

Jansen04 apr 2018, 07:30

 3423  Yens
geertn444 schreef:Jeffrey reikt naar de stapel maar neemt expliciet en alleen het paarse boekje (maar dit zien we dus niet). De rest laat hij onaangeroerd.
Lijkt me allemaal niet zo abnormaal: Jeffrey is Beerschot supporter en wil graag de kleur van zijn favoriete voetbalploeg. Hoogstwaarschijnlijk heeft het gewoon gezegd aan de groep en is dat bij de montage er niet bij opgenomen. Al of niet met opzet gestuurd door de makers 😉.
Gebruikersavatar

Frolva04 apr 2018, 08:56

 2204
Inderdaad niet abnormaal, en wetende dat GDC ook een rat is ... :mrgreen:
Gebruikersavatar

lisatje.verhaeghe04 apr 2018, 22:27

 3
Zou het beeld van Jeffrey die zijn boekje kust niet duiden naar de judaskus?
Ik verdenk hem ook als mol, alleen al in de voorztukken dat hij een ander kleur van trui aanhad dan de rest (volgens mij samen met de winnaar en verliezer).
Ook de tshirts met hints naar de opdrachten maken hem heel verdacht
Gebruikersavatar

katrien.vandenbergh11 apr 2018, 20:10

 2
Ik weet niet of het een hint is of iets om ons mee bezig te houden van de makers, maar er is iets aan de hand met de kleuren van de molboekjes van de kandidaten.
In het begin van aflevering 1 werden deze uitgedeeld. Hierbij heb ik volgens mij volgende indeling gezien:

lichtblauw: Bahador
paars: Jeffrey
zwart: Loyd

De rest kreeg je niet te zien.
Als je dan naar de volgende afleveringen kijkt, merk ik dat er precies gewisseld is in kleur (aflevering 2 bij blind door de stad) of dat mensen iemand anders zijn molboekje in het kistje legt. Kan iemand het lijstje aanvullen met zekerheid? Volgende denk ik :

Wit: Steve
Roze: Kelly
Oranje: Channy
Geel: Pascale
Donkerblauw: Joke
Rood: ???
Groen: ???

THANKS!
Gebruikersavatar

Jansen11 apr 2018, 20:55

 3423  Yens
katrien.vandenbergh schreef:Rood: ???
Groen: ???
Volgens mij (dacht het al ergens gelezen te hebben) heeft Katrien het groene boekje, dus logischer wijze heeft Pieter dan het rode boekje.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen11 apr 2018, 21:01

 8153
eveline.vanhemel schreef:Volgens mij (dacht het al ergens gelezen te hebben) heeft Katrien het groene boekje, dus logischer wijze heeft Pieter dan het rode boekje.
Hopelijk lijden Pieter en Katrien niet aan daltonisme :mrgreen:
Gebruikersavatar

Klaartje11 apr 2018, 21:28

 2245  Uma
Met die molboekjes moet toch ook iets aan de hand zijn, want daar wordt naar mijn mening nogal wat belang aan gehecht.

Ik bedoel het volgende:

In aflevering 1 vraagt GDC aan Kelly uitdrukkelijk haar molboekje te overhandigen.
In aflevering 2 wordt het molboekje van Channy niet uitdrukkelijk in beeld aan GDC gegeven.
In aflevering 3 vraagt GDC opnieuw uitdrukkelijk in beeld aan Jeffrey "nog een laatste vraag: jouw molboekje aub".

Waarom komt dat zo uitdrukkelijk in beeld als het iets triviaals is? Als iedere afvaller zijn boekje standaard moet inleveren?
Waarom bij Kelly en Jeffrey wel, bij Channy niet?

Zou daar iets achter zitten?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen11 apr 2018, 21:34

 8153
Klaartje schreef:Met die molboekjes moet toch ook iets aan de hand zijn, want daar wordt naar mijn mening nogal wat belang aan gehecht.

Ik bedoel het volgende:

In aflevering 1 vraagt GDC aan Kelly uitdrukkelijk haar molboekje te overhandigen.
In aflevering 2 wordt het molboekje van Channy niet uitdrukkelijk in beeld aan GDC gegeven.
In aflevering 3 vraagt GDC opnieuw uitdrukkelijk in beeld aan Jeffrey "nog een laatste vraag: jouw molboekje aub".

Waarom komt dat zo uitdrukkelijk in beeld als het iets triviaals is? Als iedere afvaller zijn boekje standaard moet inleveren?
Waarom bij Kelly en Jeffrey wel, bij Channy niet?

Zou daar iets achter zitten?
Ik vond het ook vreemd dat GDC aan Kelly heel uitdrukkelijk om haar molboekje vroeg. Na aflevering 2 dacht ik de reden gevonden te hebben (blindentocht), zeker omdat GDC aan Channy niet (in beeld) om haar boekje vroeg. Het viel mij ook op dat hij aan Jeffrey dan weer wel duidelijk om diens boekje vroeg.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8