Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

pieter.grauwels27 mar 2018, 02:01

 69
Er zijn al verschillende dingen geschreven over Jean-Marie Pfaff (eL syMpaticO) in verband met Steve Thumas. Niet enkel de letters M O L zijn afwijkend (meer info in mijn eL syMpaticO post), ook staat bij de beschrijving van Steve dat hij een "Empatisch vermogen" heeft wat weer kan verwijzen naar El Sympatico. De slogan "Heb je HET gemist" zou dan ook kunnen slaan op België die de finale net niet haalt en het dus "mist".

Als je de match (BE zat in poule B) van BE tegen MEXICO (3 juni 1986) opzoekt vind je trouwens ook dat Stephane DEMOL in de 66e minuut is ingevallen. (weer een verwijzing naar die 6 van het zesde seizoen).

Ik heb nog meer informatie en mogelijke links in verband met het WK van 1986, maar ik hoop dat ik jullie op deze manier kan aanzetten om zelf nog bijkomende links met het WK te zoeken.

(Zo is het volgens mij dat de "wie-is-het-proef" nu slaat op het feit dat WIJ als kijker de Mexicaan (?) in kwestie moeten zoeken. Ik denk dat we hem kunnen vinden door links te leggen met dat WK - eventueel een speler van Mexico/Argentinë of dergelijke)
Gebruikersavatar

Frolva27 mar 2018, 09:12

 2204
'Mexico 86' is (nog steeds) een begrip in België.

Ik begrijp goed dat de makers er soms naar verwijzen (zoals met 'El Sympathico'), maar ik zoek er (voorlopig :mrgreen: ) niets meer achter.
Gebruikersavatar

pieter.grauwels27 mar 2018, 11:12

 69
Frolva schreef:'Mexico 86' is (nog steeds) een begrip in België.

Ik begrijp goed dat de makers er soms naar verwijzen (zoals met 'El Sympathico'), maar ik zoek er (voorlopig :mrgreen: ) niets meer achter.
Dat begrijp ik zeker, toch vind ik het verdacht. Ik wil weten die Mexicaan is. We hebben ook al gezien in de theorie rond de basketbalproef dat er "Doelpuntmakers" overbleef als kernwoord. Misschien moeten we deze twee met elkaar linken? Zo zie ik in de andere proef trouwens ook eventueel een verwijzing naar (tweemaal) de gouden schoen door de twee gouden domino blokken?
Gebruikersavatar

Frolva27 mar 2018, 11:28

 2204
De doelpuntenmakers voor Mexico (tegen België op 3 juni 1986) waren:

- Fernando Quirarte
- Hugo Sánchez
Gebruikersavatar

Moleskine27 mar 2018, 12:40

 88
Knap gevonden!

Ik moet spontaan denken aan Leo Van der Elst die op dat WK een strafschop nam "met de ogen dicht".

Later werd dit onder deze naam ook een voorstelling (samen met Ruben van Gucht) over die talentvolle generatie van Mexico 86.

Opmerkelijk ivm de mol:
- "Steve" kan gevormd worden met letters uit de naam van Leo Van der Elst
- Steve zegt zelf als gok: François Van der Elst (kan dus een knipoog of indirecte verwijzing zijn naar de kijkers toe om deze tip te vinden).
- "Met de ogen dicht" = blinde MOL
- wat de gouden dominosteentjes betreft: Francky Van der Elst (ook mee in de slectie van Mexico 86) won 2x de Gouden Schoen.

Enfin, weer een potentiële verwijzing naar Steve als mol, denk ik dan. :-D
Gebruikersavatar

pieter.grauwels27 mar 2018, 13:15

 69
Moleskine schreef:Knap gevonden!

Ik moet spontaan denken aan Leo Van der Elst die op dat WK een strafschop nam "met de ogen dicht".

Later werd dit onder deze naam ook een voorstelling (samen met Ruben van Gucht) over die talentvolle generatie van Mexico 86.

Opmerkelijk ivm de mol:
- "Steve" kan gevormd worden met letters uit de naam van Leo Van der Elst
- Steve zegt zelf als gok: François Van der Elst (kan dus een knipoog of indirecte verwijzing zijn naar de kijkers toe om deze tip te vinden).
- "Met de ogen dicht" = blinde MOL
- wat de gouden dominosteentjes betreft: Francky Van der Elst (ook mee in de slectie van Mexico 86) won 2x de Gouden Schoen.

Enfin, weer een potentiële verwijzing naar Steve als mol, denk ik dan. :-D
Op deze manier was ik ook aan het redeneren, maar heel goed gevonden!
Wat ik niet goed begrijp is dat deze verschillende tips rond deze proef op zoveel manieren naar Steve wijzen? Ik denk zeker dat we op een spoor zitten, maar zonder bijkomende informatie (of nieuwe afleveringen) kunnen we best (voorlopig) deze theorie hiermee on hold zetten
Gebruikersavatar

WxW_OléOlé27 mar 2018, 13:26

 15
Ik heb eens even verder gekeken en een paar dingen uitgezocht. Ik las hier ergens op het forum dat je met de basketballetters het woord "doelpuntenmaker(s)" kon vormen. Ik heb even gekeken wanneer er werd gescoord in de (openings)match tussen Belgie en Mexico, daar op het WK in '86.
Er werd gescoord in 23e minuut, 39e minuut en 45e minuut. Als we op deze momenten een screenshot nemen uit de eerste aflevering bekomen we de volgende beelden. Ik weet niet of we hier wat meekunnen, maar het is toch toevallig.

Jeffrey
Afbeelding
Kelly
Afbeelding
Jeffrey die iets zegt
Afbeelding
Gebruikersavatar

pieter.grauwels27 mar 2018, 13:33

 69
WxW_OléOlé schreef:Ik heb eens even verder gekeken en een paar dingen uitgezocht. Ik las hier ergens op het forum dat je met de basketballetters het woord "doelpuntenmaker(s)" kon vormen. Ik heb even gekeken wanneer er werd gescoord in de (openings)match tussen Belgie en Mexico, daar op het WK in '86.
Er werd gescoord in 23e minuut, 39e minuut en 45e minuut. Als we op deze momenten een screenshot nemen uit de eerste aflevering bekomen we de volgende beelden. Ik weet niet of we hier wat meekunnen, maar het is toch toevallig.

Jeffrey
Afbeelding
Kelly
Afbeelding
Jeffrey die iets zegt
Afbeelding
Ik vind het een heel leuke redenering, maar ik vind het niet super toevallig omdat er geen verband te vinden is tussen deze drie beelden. Eventueel moeten we de match herbekijken en de exacte seconden bekijken om zo het verband te vinden. Misschien staat (volgens de code 468) op de 4de aflevering op minuut 23 , 6de aflevering minuut 39 en 8ste aflevering minuut 45 een verband? Ik probeer maar luidop te denken!
Gebruikersavatar

WxW_OléOlé27 mar 2018, 13:44

 15
"Misschien staat (volgens de code 468) op de 4de aflevering op minuut 23 , 6de aflevering minuut 39 en 8ste aflevering minuut 45 een verband? Ik probeer maar luidop te denken!"
Ja wie weet, maar omdat te controleren zullen we nog even geduld moeten hebben haha.

Het zou bijvoorbeeld ook kunnen dat ze de mol tonen bij het eerste beeld en de afvaller bij het tweede. De belgen speelden 7 matchen toen en er zijn 8 echte afleveringen en als we de finale niet meetellen komen we op 7. Ik weet het niet het is misschien wat ver gezocht, maar ja we kunnen maar proberen haha.
Gebruikersavatar

Vermoljoen27 mar 2018, 14:03

 2354  Uma
pieter.grauwels schreef:Misschien staat (volgens de code 468) op de 4de aflevering op minuut 23 , 6de aflevering minuut 39 en 8ste aflevering minuut 45 een verband? Ik probeer maar luidop te denken!
Misschien wordt dan in aflevering 8 de mol bekend gemaakt om minuut 45..
Gebruikersavatar

Moleskine27 mar 2018, 14:07

 88
WxW_OléOlé schreef:Ik heb eens even verder gekeken en een paar dingen uitgezocht. Ik las hier ergens op het forum dat je met de basketballetters het woord "doelpuntenmaker(s)" kon vormen. Ik heb even gekeken wanneer er werd gescoord in de (openings)match tussen Belgie en Mexico, daar op het WK in '86.
Er werd gescoord in 23e minuut, 39e minuut en 45e minuut. Als we op deze momenten een screenshot nemen uit de eerste aflevering bekomen we de volgende beelden. Ik weet niet of we hier wat meekunnen, maar het is toch toevallig.

Jeffrey
Afbeelding
Kelly
Afbeelding
Jeffrey die iets zegt
Afbeelding
Wauw! Ik vind dit echt goed gevonden!!! Het komt de makers ook goed uit dat er in de openingsmatch enkel in de 1ste helft werd gescoord (cfr. duur per aflevering). Ik kijk al uit naar aflevering 2. 🙂

Ook opmerkelijk van die 7 matchen / 8 échte afleveringen waarin we de mol kunnen ontmaskeren.
Wat mij nog het meest frappeert is dat Je net moet pauzeren op een beeld dat in andere topics al aan bod kwam: Jeffrey die de pijlen negeert!

Daarnaast:
1ste beeld: goal Quirarte (bijnaam: El Sheriff -> verwijzing naar 2de proef: El sympatico? Klinkt wel wat vergezocht)
2de beeld: Kelly= net de afvaller (er werd gescoord door Vandenbergh -> 3de proef: abseilen "Vandenbergh")
3de beeld: goal Hugo Sanchez Marquez (bijnaam Nino d'oro -> verwijzing naar gouden dominosteentjes? Met Nino d'oro kan je ook bijna het woord DOmINO maken)

Deze tips lijken wel richting Jeffrey te wijzen. Cfr. ook de RAT (Kielse Rat) + doelpuntenmakers + voetbal
Gebruikersavatar

pieter.grauwels27 mar 2018, 14:14

 69
Ik denk dat we ons vooral moeten concentreren op de 3de goal in de 45ste minuut door Nino d'oro, omdat die rechtstreeks een link legt met de gouden domino proef. Er waren namelijk twee doelpuntenmakers tegen België. Door de link met zijn bijnaam weten we nu dat het nu om hem gaat of dat het gaat om die 45ste minuut - wil iemand uitpluizen in welke seconde deze goal exact gevallen is? (= de bal over de streep)