Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen

ruben.lodewijckx26 mar 2018, 02:56

65
Code 14679

Is mss datum 14/6/1979 . Heb beetje gezocht en kwam dit tegen . Kan toeval zijn maar kwam bij een dokter uit en er is ook een arts in het programma , en vooral die naam met 'Mol' doet mij nadenken

Afbeelding

Moleskine26 mar 2018, 03:02

88
Ik heb ook op de codes zitten nadenken en het viel me op dat er enorm veel verwijzingen naar 5 zitten in deze aflevering:

- woordslot (PLUIM) = 5 letters
- cijferslot (14679)= 5 cijfers
- ander cijferslot (468)=3 cijfers... maar als je die cijfers samen legt, ontbreken de 2 en de 3 (samen 5) en de 5.
Bij het telefoonnummer dat de kandidaten moesten vinden, had Pieter de priester nummer '55'.
- Steve en Joke lagen 500m verder begraven, ze moesten 5 proeven oplossen en lagen in de 5de 'graf/kleurgroep'
- er viel 5000 euro te winnen met de proef.
- Bij de eliminatie viel de 5de persoon (wiens scherm gecontroleerd werd) af.

Toch wel veel focussen op vijf vond ik dus...

For what it's worth: de 5de kandidaat die in beeld kwam was Steve (als je Gilles DC meetelt als presentator = 6de persoon -> 6de seizoen van de mol).

pieter.grauwels26 mar 2018, 03:10

69
14 juni (1979) is exact op 200 dagen van het einde van het jaar.. Zijn dochter begon te spurten op 200 meter van de eindstreep (=einde van het jaar)

Toeval?

Kefke26 mar 2018, 08:03

4  Nele
Kan het code slot ook niet de leeftijd zijn van de mol => 1 + 4 + 6 + 7 + 9 = 27 jaar?

masterveecee26 mar 2018, 09:46

3547  Sven
nr + "dead" in google leidt naar https://www.amazon.co.uk/Walking-Dead-A ... B01N1SCOPD
"Walking Dead 14679 Walking Dead TV Negan Action Figure, 7-Inch "
Product Description

Leader of the Group known as the Saviors, Negan is one of the most merciless enemies to ever cross paths with Rick Grimes and the other survivors. With no remorse, Negan executes those who get in his way with his weapon of choice, Lucille. With the barrel end wrapped in barbed wire, Lucille is the iconic baseball bat that Negan wields to not only intimidate others, but eliminate them as well.
Jammer dat er niemand in de Decathlon brochure iets meldt van Baseball 🙂

nele.pottie26 mar 2018, 10:14

62
Dat van die 5 hadden wij ook al opgemerkt.

En als je verder kijkt zie je dat Katrien verdacht veel als vijfde kwam.
Ze lag in het 5de graf
Haar begrafenisnummer hadden ze als vijfde nodig
Ze was 5de snelste afgedaald van de berg (waarbij ze in de montage net voor ze de uitslag toonden, 5 slagen op de knop toonden)
Ze was de 5de die achterbleef bij de laatste proef
...

Misschien zit ik teveel in tunnelvisie maar het viel wel een beetje op...

ex-molinator26 mar 2018, 10:31

3483  Uma
masterveecee schreef:...
Jammer dat er niemand in de Decathlon brochure iets meldt van Baseball 🙂
Er komt wel een opdracht met baseball (is te zien een een of andere trailer).

chicawah.janssen26 mar 2018, 10:51

8153
ex-molinator schreef:Er komt wel een opdracht met baseball (is te zien een een of andere trailer).
Volgende week.

masterveecee26 mar 2018, 12:36

3547  Sven
ex-molinator schreef:Er komt wel een opdracht met baseball (is te zien een een of andere trailer).
Juist ja!
hmmmm. iets om in de gaten te houden

JACE26 mar 2018, 16:45

3
Moleskine schreef:Ik heb ook op de codes zitten nadenken en het viel me op dat er enorm veel verwijzingen naar 5 zitten in deze aflevering:

- woordslot (PLUIM) = 5 letters
- cijferslot (14679)= 5 cijfers
- ander cijferslot (468)=3 cijfers... maar als je die cijfers samen legt, ontbreken de 2 en de 3 (samen 5) en de 5.
Bij het telefoonnummer dat de kandidaten moesten vinden, had Pieter de priester nummer '55'.
- Steve en Joke lagen 500m verder begraven, ze moesten 5 proeven oplossen en lagen in de 5de 'graf/kleurgroep'
- er viel 5000 euro te winnen met de proef.
- Bij de eliminatie viel de 5de persoon (wiens scherm gecontroleerd werd) af.

Toch wel veel focussen op vijf vond ik dus...

For what it's worth: de 5de kandidaat die in beeld kwam was Steve (als je Gilles DC meetelt als presentator = 6de persoon -> 6de seizoen van de mol).

Niet te vergeten dat ze ook 5 kippen moesten vangen!

masterveecee26 mar 2018, 17:04

3547  Sven
Als in de volgende aflevering alles rond "21" draait, dan heb ik ergens iets gevonden....

brecht.denys26 mar 2018, 17:57

24
[quote="masterveecee"]nr + "dead" in google leidt naar https://www.amazon.co.uk/Walking-Dead-A ... B01N1SCOPD
"Walking Dead 14679 Walking Dead TV Negan Action Figure, 7-Inch "

Eens met andere woorden proberen te combineren op google...
Vb.
14679 MOL geeft je een filmpje van Vier van Gert Late Night met als titel 'Geloof, ik heb er niks mee.'
14679 PLUIM komt dan bij een lijst toneelstukken waarvan één is getiteld: 'een pluim in je graf', die gaat over het oplossen van een moord waarbij het publiek het einde van het stuk kan kiezen en de acteurs zich zo verdacht mogelijk willen maken.