Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

Elysia198530 mar 2018, 14:23

 105
Hoi iedereen,

Ik lees al een tijdje mee op het forum en ben onder de indruk van jullie geweldige theorieën en opmerkzaamheid! Nu heb ik toevallig iets opgemerkt op de website van Vier bij de foto van een van de kandidaten, Joke. Als je de pagina met informatie over Joke opent, en je zoomt in op haar foto, dan zie je een rare vlek op haar linkerschouder, het lijkt wel een landschap (blauwe lucht en zo). Is dit een (vreemd) foutje in een verder bijna zwart-witte foto? Iets misgelopen met de belichting of met photoshop? Of opzettelijk er aan toegevoegd? Ik kan er kop noch staart (ha!) van maken, dus kom het maar eens aan jullie vragen. 🙂


Afbeelding
Gebruikersavatar

Molloot 2.030 mar 2018, 14:35

 27
Inderdaad zeer opmerkelijk. Is wat te opvallend om te laten staan op de foto maar of het expres gedaan is? Met de makers van de mol weet je nooit.

Als we de foto uitvergroten krijgen we dit:

Afbeelding Lijkt in ieder geval een landschap.
Gebruikersavatar

masterveecee30 mar 2018, 14:40

 3547  Sven
Lijkt mij een lens flare
Gebruikersavatar

Klaartje30 mar 2018, 15:12

 2245  Uma
Op de foto's van andere kandidaten zie je ook dergelijke lichteffecten. Kijk maar naar Pieter (vlak onder halsboord van zijn trui en op zijn rechtermouw), naar Channy (precies twee witte strepen op haar rechterschouder). Ook de foto's van Baha en Kelly vertonen eigenaardigheden, die vlekken of strepen lijken.

Volgens mij niks achter zoeken. En indien wel: de zoveelste keer dat Joke "in the picture" staat. Een overdosis Joke op Goede Vrijdag, ik raad het iedereen af. 🙂
Gebruikersavatar

sophie.fastré30 mar 2018, 15:36

 32  Bert
Volgens mij is dit niets maar wel goed opgemerkt.
Je krijgt zo kleuren als het licht gebroken wordt (denk aan regenboog)
Gebruikersavatar

Elysia198530 mar 2018, 18:09

 105
Klaartje schreef:Op de foto's van andere kandidaten zie je ook dergelijke lichteffecten. Kijk maar naar Pieter (vlak onder halsboord van zijn trui en op zijn rechtermouw), naar Channy (precies twee witte strepen op haar rechterschouder). Ook de foto's van Baha en Kelly vertonen eigenaardigheden, die vlekken of strepen lijken.

Volgens mij niks achter zoeken. En indien wel: de zoveelste keer dat Joke "in the picture" staat. Een overdosis Joke op Goede Vrijdag, ik raad het iedereen af. 🙂
Dat dacht ik eigenlijk ook al, maar goed, met een programma als De Mol ben je nooit oplettend genoeg! 😃

Ik ben wel voor de zekerheid, omdat ik ook dacht ‘een lichteffect’, gaan kijken bij de andere kandidaten. De lensflares daar zijn heel anders en op een natuurlijke plaats (zoals een vouw waar het licht feller valt). Bij Joke lijkt het een vreemde plaats om zo’n effect te bekomen. Dan dacht ik, mss is het een broche of een paillet of zo dat het licht reflecteert? Maar dat blijkt niet zo te zijn.

Nu denk ik persoonlijk dat het toch inderdaad zo’n effect zal zijn, temeer omdat het exact in de volgorde van een regenboog is (rood-oranje-geel-groen-blauw-indigo-violet) MAAR door de locatie, de vorm en het feit dat die foto’s toch allemaal professioneel bewerkt worden ga ik het toch op zijn minst in mijn achterhoofd houden als ‘raar’. 🙂