Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

tom.vanratingen27 apr 2018, 10:36

 50
Kleintje schreef:Voor mensen nog wat meer in de Pieter tunnel te duwen: ik ben al de hele tijd aan het denken aan de 10 geboden. Hoe grappig het wel niet zou zijn als Pieter alle 10 geboden zou verbreken en daarmee zou bewijzen dat hij de mol is.

1. Bovenal bemin één God.
2. Zweer niet ijdel, vloek noch spot. - Dat vloeken, daar moet ik geen tekeningetje bij maken 😂
3. Heilig steeds de dag des Heren. - De mol is nu op zondag, en 'werkt' dus op zondag
4. Vader, moeder zult gij eren.
5. Dood niet, geef geen ergernis. - Hij schiet Bahador 'dood' bij de Mexican Stand-off en we zien hem volgende week ook met 'n geweer in zijn hand.
6. Doe nooit wat onkuisheid is.
7. Vlucht het stelen en bedriegen. - Stelen van geld in de luchthavenproef
8. Ook de achterklap en ’t liegen. - De mol liegt (over dat hij de mol niet iss)
9. Wees steeds kuis in uw gemoed. - In de trailer van volgende week zien we dat er gevraagd wordt wat ze de kandidaten willen aandoen om te achterhalen wie de mol is, zo'n gedachten ...
Ik hoop niet dat Pieter aan onkuisheid gaat doen :mrgreen:
Gebruikersavatar

Kleintje27 apr 2018, 11:04

 125  Sven
tom.vanratingen schreef:Ik hoop niet dat Pieter aan onkuisheid gaat doen :mrgreen:
Misschien eerder door zijn “fucking” hell? 😛
Gebruikersavatar

chicawah.janssen27 apr 2018, 11:52

 8153
tom.vanratingen schreef:Ik hoop niet dat Pieter aan onkuisheid gaat doen :mrgreen:
😲
💡 Met Joke misschien?
Gebruikersavatar

tom.vanratingen27 apr 2018, 16:42

 50
chicawah schreef:😲
💡 Met Joke misschien?
Joke 'gefuckt' als verliezend finalist? 😃

EDIT: Sorry voor het expliciet taalgebruik, als dit niet welkom is op het forum mag dit verwijderd worden 😂
Gebruikersavatar

JKpowned28 apr 2018, 20:45

 259
Wat me opviel is bij de eerste geheime opdracht op Joke goes Rabbid stond er ga voort en kijk niet achterom. Dat is eigenlijk hetzelfde als wat Lot's vrouw moest doen maar zij keek wel om. Er is daar dan ook wel zeker een link of gingen ze van Joke ook een zoutpilaar gemaakt hebben :mrgreen: ?
Gebruikersavatar

pieter-jan.jorissen28 apr 2018, 20:56

 182
JKpowned schreef:Wat me opviel is bij de eerste geheime opdracht op Joke goes Rabbid stond er ga voort en kijk niet achterom. Dat is eigenlijk hetzelfde als wat Lot's vrouw moest doen maar zij keek wel om. Er is daar dan ook wel zeker een link of gingen ze van Joke ook een zoutpilaar gemaakt hebben :mrgreen: ?
Heeft iemand al geopperd dat "kijk niet achterom" erop zou kunnen wijzen dat de mol altijd achteraan in de groep staat? Als de groep door GDC wordt toegesproken staan de kandidaten altijd in twee rijen. Volgens mij staan Baha en Lloyd altijd op de tweede rij... In de luchthaven zit Baha achteraan. Hij bengelt ook achteraan op een ezel in de rabid joke proef... nog voorbeelden iemand?
Gebruikersavatar

Kobe29 apr 2018, 22:51

 429
pieter-jan.jorissen schreef:Heeft iemand al geopperd dat "kijk niet achterom" erop zou kunnen wijzen dat de mol altijd achteraan in de groep staat? Als de groep door GDC wordt toegesproken staan de kandidaten altijd in twee rijen. Volgens mij staan Baha en Lloyd altijd op de tweede rij... In de luchthaven zit Baha achteraan. Hij bengelt ook achteraan op een ezel in de rabid joke proef... nog voorbeelden iemand?
Op hun groepsfoto staat hij ook wat meer vanachter
Gebruikersavatar

pieter-jan.jorissen29 apr 2018, 22:55

 182
Kobe schreef:Op hun groepsfoto staat hij ook wat meer vanachter
Ik zag Baha ook vandaag weer opvallend vaak achteraan lopen.
Gebruikersavatar

Mateo30 apr 2018, 01:05

 870
Kleintje schreef:Voor mensen nog wat meer in de Pieter tunnel te duwen: ik ben al de hele tijd aan het denken aan de 10 geboden. Hoe grappig het wel niet zou zijn als Pieter alle 10 geboden zou verbreken en daarmee zou bewijzen dat hij de mol is.

1. Bovenal bemin één God.
2. Zweer niet ijdel, vloek noch spot. - Dat vloeken, daar moet ik geen tekeningetje bij maken 😂
3. Heilig steeds de dag des Heren. - De mol is nu op zondag, en 'werkt' dus op zondag
4. Vader, moeder zult gij eren.
5. Dood niet, geef geen ergernis. - Hij schiet Bahador 'dood' bij de Mexican Stand-off en we zien hem volgende week ook met 'n geweer in zijn hand.
6. Doe nooit wat onkuisheid is.
7. Vlucht het stelen en bedriegen. - Stelen van geld in de luchthavenproef
8. Ook de achterklap en ’t liegen. - De mol liegt (over dat hij de mol niet iss)
9. Wees steeds kuis in uw gemoed. - In de trailer van volgende week zien we dat er gevraagd wordt wat ze de kandidaten willen aandoen om te achterhalen wie de mol is, zo'n gedachten ...
@Kleintje: Had jij hier niet ook, net als Cedric bij de opdracht Autocinema, de zeven hoofdzonden genoemd, waarbij Luxuria (onkuisheid/wellust/begeerte) nog niet voorbij was gekomen? Ik zag in aflevering 6 een paar mogelijke toespelingen op de 'onkuisheid': Lloyd en Pieter in de auto; Baha die achtereenvolgens Lloyd en Pieter in hun beddeke wakker kust! 😉

Voor het gemak zet ik de zeven hoofdzonden nog eens hier op een rijtje:

1. Superbia (hoogmoed - hovaardigheid - ijdelheid)
2. Avaritia (hebzucht - gierigheid)
3. Luxuria (onkuisheid - lust - wellust)
4. Invidia (nijd - jaloezie - afgunst)
5. Gula (onmatigheid - gulzigheid - vraatzucht)
6. Ira (woede - toorn - wraak - gramschap )
7. Acedia (gemakzucht - traagheid - luiheid - vadsigheid, afkomstig van het Griekse "ἀκηδία" )

Tegenover de zeven hoofdzonden staan de zeven deugden en die heb ik hier op het forum nog nergens vermeld gezien.

1. Prudentia (Voorzichtigheid - verstandigheid - wijsheid)
2.Iustitia (Rechtvaardigheid - rechtschapenheid)
3.Temperantia (Gematigdheid - matigheid - zelfbeheersing)
4.Fortitudo (Moed - sterkte - vasthoudendheid - standvastigheid - focus)
5.Fides (Geloof), in Latijnse teksten vaak omschreven als Pietas
6.Spes (Hoop)
7.Caritas (Naastenliefde/Liefde - liefdadigheid)

Van de zeven hoofdzonden heb ik er al meerdere, en sommige meermalen, voorbij zien komen (en niet slechts bij één kandidaat!), voor de zeven deugden moet ik wat langer zoeken.
Nu ik er goed over denk, vind ik dat Pascale van alle (resterende) kandidaten de meeste van de zeven deugden en deze dan ook nog in de grootste mate lijkt te bezitten. Maar maakt dit haar tot Mol?
Het zou voor mij de tot nu toe braafst lijkende Mol ooit zijn... Als zij het echt is, speelt ze een wonderschoon spel en buit ze haar eigen goede eigenschappen, die ze in overvloed bezit, ten volle uit.

Of moeten we de ondeugden en de pogingen tot verbetering daarvan toch bij onze Pieter zoeken?
Of is het juist Baha, de grote verleider, die zelfs een priester wakker kust?
Gebruikersavatar

Jansen30 apr 2018, 08:53

 3423  Yens
Kleintje schreef:Volgende week? 😂


Afbeelding
Deze vond ik machtig 😃. Kan al niet wachten tot volgende week 🙂.
Gebruikersavatar

Kleintje30 apr 2018, 10:23

 125  Sven
Mateo schreef:@Kleintje: Had jij hier niet ook, net als Cedric bij de opdracht Autocinema, de zeven hoofdzonden genoemd, waarbij Luxuria (onkuisheid/wellust/begeerte) nog niet voorbij was gekomen? Ik zag in aflevering 6 een paar mogelijke toespelingen op de 'onkuisheid': Lloyd en Pieter in de auto; Baha die achtereenvolgens Lloyd en Pieter in hun beddeke wakker kust! 😉

Voor het gemak zet ik de zeven hoofdzonden nog eens hier op een rijtje:

1. Superbia (hoogmoed - hovaardigheid - ijdelheid)
2. Avaritia (hebzucht - gierigheid)
3. Luxuria (onkuisheid - lust - wellust)
4. Invidia (nijd - jaloezie - afgunst)
5. Gula (onmatigheid - gulzigheid - vraatzucht)
6. Ira (woede - toorn - wraak - gramschap )
7. Acedia (gemakzucht - traagheid - luiheid - vadsigheid, afkomstig van het Griekse "ἀκηδία" )

Tegenover de zeven hoofdzonden staan de zeven deugden en die heb ik hier op het forum nog nergens vermeld gezien.

1. Prudentia (Voorzichtigheid - verstand...
Nee, was ik niet, ik heb het enkel over de 10 geboden gehad. Maar inderdaad, de 7 zonden kan ook...
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 15