Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

jos.jansen03 apr 2018, 01:35

 328  Uma
Kobe schreef:Dit is volgens mij zonder twijfel de sterkste topic qua hints op dit moment! Iemand voorstellen om de cirkel definitief rond te maken en een verdachte erin betrekken? want op wie zou dit dan precies slaan? Baha (horloge)? Joke (=Lot)?
Tijdens de eerste aflevering is Lloyd de eerste die achter zich kijkt (of toch de eerste waar dit van in beeld komt). Mogelijks is dit waar alle verwijzigingne van achteruit kijken naar verwijzen
Gebruikersavatar

kim.baudart03 apr 2018, 11:59

 138
Nog een opmerkelijke passage uit het boek van Lukas:

Lukas 6:10
'En hen allen rondom aangezien hebbende, zeide Hij tot den mens: Strek uw hand uit. En hij deed alzo; en zijn hand werd hersteld, gezond gelijk de andere.'

zie ook: http://www.online-bijbel.nl/bijbelboek/Lukas/6/

Zag ik daar nu niet twee kandidaten hun handen uitstrekken? En die bleken dan nog gezond ook...

Ik kan dit nog steeds niet 100% duidelijk aan één kandidaat linken, behalve de (té?) voor de hand liggende priester...
Gebruikersavatar

Dontor03 apr 2018, 12:47

 64
marijke.vandenabbeel schreef:Wat me al vanaf de trailer opviel was dat de mol nu “het verraad” wordt genoemd. Is dit niet de eerste keer dat dit zo wordt gesteld of heb ik het mis?
Als ik aan religieus en verraad denk dan denk ik aan Judas. Die verraadde Jezus. Dat deed hij door Jezus aan te duiden door middel van een kus. Katrien en Jeffrey moesten elkaar kussen. Een van de twee de mol?
Je laat me met de opmerking iets verder nadenken en iets bevestigen.

Tijdens het avondmaal in de aflevering schenkt Pieter (net als Jezus) de wijn in voor iedereen. Op het schilderij van het laatste avondmaal zit Judas (het verraad) als 2e persoon naast Jezus links gezien als je naar het schilderij kijkt (Dus rechts voor hem).
Op de beelden is te zien dat Lloyd 2 plaatsen rechts van Pieter zit ...


Afbeelding
Gebruikersavatar

chicawah.janssen03 apr 2018, 13:04

 8153
Wel grappig dat uitgerekend Pieter aan het hoofd van de tafel ging zitten. Hij heeft wel 3 apostelen te weinig 😉
Gebruikersavatar

Dontor03 apr 2018, 13:10

 64
chicawah schreef:Wel grappig dat uitgerekend Pieter aan het hoofd van de tafel ging zitten. Hij heeft wel 3 apostelen te weinig 😉
bwa, er staat nog een cameraman, geluidsman en een regisseur 😉
Gebruikersavatar

chicawah.janssen03 apr 2018, 13:11

 8153
Dontor schreef:bwa, er staat nog een cameraman, geluidsman en een regisseur 😉
😲 Wat doen we dan met Gilles :?:
Gebruikersavatar

Dontor03 apr 2018, 13:13

 64
chicawah schreef:😲 Wat doen we dan met Gilles :?:
Die lag al in z'n bedde 😲
Maar we wijken af hé :oops:
Gebruikersavatar

chicawah.janssen03 apr 2018, 13:17

 8153
Dat zout... komt zeker terug. Ze zullen wel eens een proef hebben met tequila :mrgreen:
Gebruikersavatar

yevo03 apr 2018, 13:18

 281  Uma
Dontor schreef:Die lag al in z'n bedde 😲
Maar we wijken af hé :oops:
Foei! 😂

Is inderdaad goede weg misschien om te blijven kijken naar de priester met zijn apostelen 😃.
Gebruikersavatar

Mateo03 apr 2018, 19:18

 870
Er staat me bij dat Gilles Van B. in zijn studententijd amateurtoneel heeft gespeeld. Eén van de rollen die hij destijds heeft vertolkt was die van Jezus, tijdens een gepersifleerde versie van het laatste avondmaal.
Ik heb geprobeerd een foto die hiervan gemaakt is en die op het web heeft gecirculeerd nog eens te googelen, maar ik heb deze niet meer kunnen vinden. Vreemd, kortgeleden vond ik die nog moeiteloos. :?

Het zoutvaatje dat diezelfde Gilles in 'zijn' reeks van De Mol bewust omgooide, verwees echter rechtstreeks naar Judas, de verrader, die datzelfde deed tijdens het laatste avondmaal.
Wat in dat jaar van buitengewone raffinesse van de makers getuigde, was de prachtig belichte en georkestreerde wedergeboorte van de Mol als Messias, bij de onthulling. Die beelden staan me nog steeds heel levendig voor de geest!
Dit terzijde en omdat ik alsnog een compliment wil uitdelen aan degenen die dit zo mooi bedacht en uitgevoerd hebben toen, met natuurlijk een Mol die zich heel goed voor zo'n schitterende verrijzenis leende...

Verder is het zo dat niet alleen Judas een verradersrol heeft gespeeld in het leven van Jezus, maar ook Petrus, zoals hier al eerder opgemerkt. De haan kraaide driemaal, maar Petrus ontkende evenzovele malen pertinent dat hij een vriend en volger van Jezus was. Hij zei zelfs dat hij hem nog nooit gezien had.
Petrus bevindt zich, i.i.g. op het schilderij van/naar Leonardo da VInci, op plaats drie van links. Hij lijkt dichterbij te zitten op het schilderij, omdat hij zich naar Johannes overbuigt.

De derde van links op de still uit de aflevering is onze kapiteinse. 🙂

Weliswaar is het in aflevering 2 nog geen echt 'Laatste Avondmaal', maar de setting lijkt er wel veel op en het zou me ook niet verbazen wanneer slimme Pieter op de hoogte is geweest van het toneelverleden van Gilles Van B. en daarvan gebruik heeft gemaakt om een mooie driedubbele laag aan te brengen in deze scène.

Al eerder had ik hier een link naar Pieters YouTube filmpjes geplaatst, waarin hij blijk geeft van een zeker gevoel voor drama. :mrgreen:
Ik hoop dat hij er nog lang in blijft, want hij heeft me al enkele malen weten te verrassen en ik denk dat hij nog meer in petto heeft.
Gebruikersavatar

annelies-a.-a..vanbelle09 apr 2018, 16:05

 263
Ik probeer Aflevering 3 te scannen op een vervolg in deze reeks 'reglieuze hints' maar vind niet meteen iets (behalve bepaalde songs bij de pinataproef).

Ook wat betreft Lot en de Genesis-tekst weinig links te leggen, behalve: Pascale kijkt heel duidelijk achterom tijdens de sombrero-proef, precies wat Lots vrouw niet mag doen om in een zoutpilaar te veranderen.

Vergezocht wellicht, maar ik wacht tot iemand betere hints vindt ivm deze rode draad 😂
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 15