Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

Lodewijk09 apr 2018, 16:42

 146
Mateo schreef:Er staat me bij dat Gilles Van B. in zijn studententijd amateurtoneel heeft gespeeld. Eén van de rollen die hij destijds heeft vertolkt was die van Jezus, tijdens een gepersifleerde versie van het laatste avondmaal.
Ik heb geprobeerd een foto die hiervan gemaakt is en die op het web heeft gecirculeerd nog eens te googelen, maar ik heb deze niet meer kunnen vinden. Vreemd, kortgeleden vond ik die nog moeiteloos. :?
Deze bedoelde je zeker? Da's Gilles VB zijn omslagfoto op facebook 😃
Afbeelding
Gebruikersavatar

andy.hilkens09 apr 2018, 17:59

 1
In de laatste aflevering wordt de intro van het nummer Belief van Neurosis gespeeld. Ik weet wel niet meer precies wanneer, ik denk wanneer ze ergens met wagens aan komen gereden.
Gebruikersavatar

Yvo10 apr 2018, 22:31

 1111  Uma
Mateo schreef:ik heb het mescal-festijn nog even bekeken. De tekst die ik straks voorbij zag flitsen en waarvan ik 'angelorum' onthouden had, blijkt op een kalender te staan met als reclameboodschap 'Angelorum Vinum'.

Een wijnmerk uit Mexico, vond ik via Google. Engelenwijn.
Ook vind ik op een afbeelding van dit wijnmerk onder de merknaam zelf: vino generoso para consagrar.

Consagrar betekent 'wijden'. Wordt hier miswijn bedoeld?
Knap werk Mateo 🙂. Ben ik de enige die dit verdacht vind?
ruben.lodewijckx schreef:Nummer 611 heeft betrekking op nummer 8 (6 + 1 + 1 = 😎 en engelgetal 8 .


Op de jeep staat 6 11 en ze verblijven in een religieus hotel met die bellen die je tegen het raam ziet tijdens de eliminatie ... Mss totaal onbelangrijk maar toch , plus beeld van de jeep staat in de achtergrond een fiets die even later weg is
Bijbel rechters 6:11 --> Toen kwam er een engel van de HEER. Hij nam plaats onder de terebint bij Ofra, op het land van Joas, een afstammeling van Abiëzer. Joas' zoon Gideon was juist bezig tarwe te dorsen. Om te zorgen dat de Midjanieten de tarwe niet zouden zien, deed hij dat in de wijnpers. (gevonden op https://bijbel.eo.nl/bijbel/rechters/6). Het is wel niet van genesis, maar toch.

Ik vind dit geen toeval meer. Hier zit meer achter. Dus wat hebben we? Engelen en wijn. Twee potentiële verwijzingen naar Pieter.
Gebruikersavatar

billie.holiday11 apr 2018, 18:17

 462  Bert
Aflevering 3 : opdracht met de pinatas

Viva la vida van Coldplay
Living on a prayer van Bon Jovi.

Bij Coldplay komen er zoutpilaren bij te pas en Sinte Pieter. Misschien is dit wel een verwijzing naar onze mol . Bon jovi ga ik straks eens bekijken .Jullie zochten een rode draad, dit is het misschien.

I used to rule the world
Seas would rise when I gave the word
Now in the morning, I sleep alone
Sweep the streets I used to own
I used to roll the dice
Feel the fear in my enemy's eyes
Listen as the crowd would sing
Now the old king is dead! Long live the king!
One minute I held the key
Next the walls were closed on me
And I discovered that my castles stand
Upon pillars of salt and pillars of sand
I hear Jerusalem bells are ringing
Roman Cavalry choirs are singing
Be my mirror, my sword and shield
My missionaries in a foreign field
For some reason I can't explain
Once you go there was never, never a honest word
And that was when I ruled the world
It was a wicked and wild wind
Blew down the doors to let me in
Shattered windows and the sound of drums
People couldn't believe what I'd become
Revolutionaries wait
For my head on a silver plate
Just a puppet on a lonely string
Oh, who would ever want to be king?
I hear Jerusalem bells are ringing
Roman Calvary choirs are singing
Be my mirror, my sword and shield
My missionaries in a foreign field
For some reason I can't explain
I know Saint Peter won't call my name
Never an honest word
But that was when I ruled the world
Oh, oh, oh, oh, oh
I hear Jerusalem bells are ringing
Roman Calvary choirs are singing
Be my mirror, my sword and shield
My missionaries in a foreign field
For some reason I can't explain
I know Saint Peter won't call my name
Never an honest word
But that was when I ruled the world
Songwriters: Christopher Anthony John Martin / G
Gebruikersavatar

Yvo11 apr 2018, 19:13

 1111  Uma
billie.holiday schreef:Bij Coldplay komen er zoutpilaren bij te pas en Sinte Pieter...

...And I discovered that my castles stand
Upon pillars of salt and pillars of sand
Ik ken 'viva la vida' volledig vanbuiten. Als ik het hoor zing ik bijna altijd het hele liedje mee. Maar ik was het liedje en dit gedeelte ervan vergeten toen ik door dit topic aan het scrollen was. En dan zegt hij inderdaad 'upon pillars of salt and pillars of sand' en 'I know Saint-Peter won't call my name'. Helemaal vergeten. Dit kan inderdaad ook een verwijzing zijn en sluit meer aan bij wat de maker van dit topic zei in het eerste bericht. Naar Lot en dat je niet mocht omkijken.
Gebruikersavatar

annelies-a.-a..vanbelle11 apr 2018, 21:39

 263
Yvo schreef:Ik ken 'viva la vida' volledig vanbuiten. Als ik het hoor zing ik bijna altijd het hele liedje mee. Maar ik was het liedje en dit gedeelte ervan vergeten toen ik door dit topic aan het scrollen was. En dan zegt hij inderdaad 'upon pillars of salt and pillars of sand' en 'I know Saint-Peter won't call my name'. Helemaal vergeten. Dit kan inderdaad ook een verwijzing zijn en sluit meer aan bij wat de maker van dit topic zei in het eerste bericht. Naar Lot en dat je niet mocht omkijken.

En wie zocht hier waar op dit forum naar de 'two kings'? Ook deze staan in de tekst!
Gebruikersavatar

Yvo11 apr 2018, 21:51

 1111  Uma
annelies-a.-a..vanbelle schreef:En wie zocht hier waar op dit forum naar de 'two kings'? Ook deze staan in de tekst!
Bedoel je 'Now the old king is dead, long live the king'? Ja, wie zocht dan op dit forum naar de 'two kings'?
Heb ik misschien iets gemist? Ik kan even niet zo goed volgen :?.
Gebruikersavatar

annelies-a.-a..vanbelle11 apr 2018, 21:57

 263
Yvo schreef:Bedoel je 'Now the old king is dead, long live the king'? Ja, wie zocht dan op dit forum naar de 'two kings'?
Heb ik misschien iets gemist? Ik kan even niet zo goed volgen :?.
'kings' intikken in de search-functie, dan vind je een en ander
Gebruikersavatar

annelies-a.-a..vanbelle11 apr 2018, 21:58

 263
Uit de tekst van Coldplay (daar is hij weer, onze Lot):

"And I discovered that my castles stand
Upon pillars of salt and pillars of sand"

==>This is a two-fold biblical reference. The pillar of salt is referring to story of Lot’s wife. Angels told Lot to take his family and flee the sinful city of Sodom and not to look back no matter what. Lot’s wife could not resist the temptation to look back and was transformed into a pillar of salt.

The pillar of sand is referring to the parable of the wise man who built his house on the rock, and the foolish man who built his house on the sand, which was then swept away when a storm came.

In saying that he built his castles on pillars of salt and pillars of sand, the speaker is saying that he put his foundations on traitors (Lot’s wife) and fools (the man who built his house on the sand).
Gebruikersavatar

annelies-a.-a..vanbelle12 apr 2018, 11:32

 263
Met dit beeld erin, wat me doet denken aan dat uit de trailer met de sombrero’s. Weet iemand uit welke film dit komt?


Afbeelding
Gebruikersavatar

Jansen12 apr 2018, 11:58

 3423  Yens
annelies-a.-a..vanbelle schreef:Met dit beeld erin, wat me doet denken aan dat uit de trailer met de sombrero’s. Weet iemand uit welke film dit komt?


Afbeelding
De figuur rechts lijkt op Leslie Nielsen, maar betwijfel toch dat hij het is. Dit beeld lijkt toch uit een ernstige film te komen, terwijl Leslie Nielsen toch vooral een komische acteur was.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 15