Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

Frolva20 apr 2018, 14:50

 2204
chicawah schreef:Ik denk dat er misschien meerdere links zijn naar Lot.
En ik denk dat het om een onzorgvuldigheidje gaat van de woestijnvisser die de 'illustratie' moest maken. 😉
Gebruikersavatar

chicawah.janssen20 apr 2018, 15:23

 8153
Frolva schreef:En ik denk dat het om een onzorgvuldigheidje gaat van de woestijnvisser die de 'illustratie' moest maken. 😉
Denk je? Dus een vrijzinnige, jood, moslim, boeddhist of hindu die de bijbel niet kent?
Gebruikersavatar

Frolva20 apr 2018, 15:37

 2204
Frolva schreef:ik denk
chicawah schreef:Denk je?

Wat denk je nu zelf. :mrgreen:
Gebruikersavatar

chicawah.janssen20 apr 2018, 15:42

 8153
Frolva schreef:Wat denk je nu zelf. :mrgreen:
Ik weet niet meer wat ik moet denken. Het duizelt mij van de theorieën en hints. Zelfs als ik die wegdenk en mij alleen baseer op de afleveringen, zie ik nog steeds geen licht in de duisternis (ergo: ik ben de mol 😉 ).
Voor Pascale en Steve valt veel te zeggen maar ook tegen hen valt nogal wat te zeggen.
Zelfs voor Baha en Lloyd valt iets te zeggen - en tegen te zeggen. Toch denk ik niet dat zij de mol zijn.
Pieter en Joke lijken mij onschuldig.
Gebruikersavatar

JKpowned23 apr 2018, 10:24

 259
Lloyd die klaagt op minuut 26 over de zoute popcorn ziet hij het niet zitten om Lot op te eten? :mrgreen:
Wat me ook opviel is dat hij als enigste rode stoelen heeft in de auto...

Afbeelding
Gebruikersavatar

tom.vanratingen24 apr 2018, 15:54

 50
In aflevering 5 waren er ook weer enkele momenten die je potentieel zou kunnen linken aan (bij)geloof.

Ten eerste het reeds veel besproken moment met slechts 1 gevuld glas wijn. Dit zou kunnen verwijzen naar de priester Pieter. In de kerk is een priester ook de enige persoon die wijn drinkt. Ik heb uit sommige bronnen vernomen dat priesters rode wijn drinken (?), dus dit zou een tegenargument kunnen zijn. Hoe dan ook, het is opvallend.
Afbeelding

Ten tweede heb je het nummer 666, het nummer van de duivel. Deze komt in beeld als Joke in beeld komt, maar het zou ook weer gewoon naar Pieter kunnen verwijzen, die als priester het kwaad in zichzelf naar boven haalt.
Afbeelding

De volgende figuur is wat verder gezocht (maar aangezien ik in een Pieter tunnel zit, moet je alle opties open laten 😃 ). Dit zou eventueel kunnen verwijzen naar de handoplegging. Maar ook de ziekenzalving is in dit geval wel gepast.
Afbeelding

De laatste religieuze aanwijzing uit deze aflevering die me opviel was 'het laatste avondmaal'. Dit werd uitgesproken door Joke, maar zou ook weer een verwijzing naar Pieter kunnen zijn.
Afbeelding

Tegenargumenten en aanvullingen zijn altijd welkom!
Gebruikersavatar

inge.rumes24 apr 2018, 21:04

 5
1926 is het jaar van begin cristero oorlog
De gemeente Lot is ontstaat door fusie van Dworp en Sint Pieters Leeuw
Gebruikersavatar

inge.rumes24 apr 2018, 22:03

 5
Lloyd kan ook verbonden worden met Lot...mss wat verder gezocht...
LOT is een poolse luchtvaartmaatschappij
Lloyd woont in Avelgem, net als de Poolse kandidate Marzena van vorig jaar.
Vrouw Lot...kijk niet om of terug in de tijd...
Gebruikersavatar

inge.rumes24 apr 2018, 22:18

 5
inge.rumes schreef:Lloyd kan ook verbonden worden met Lot...mss wat verder gezocht...
LOT is een poolse luchtvaartmaatschappij
Lloyd woont in Avelgem, net als de Poolse kandidate Marzena van vorig jaar.
Vrouw Lot...kijk niet om of terug in de tijd...
En lieveningseten marzena waren wraps met kip en avocado
Gebruikersavatar

Kobe24 apr 2018, 22:33

 429
Ten tweede heb je het nummer 666, het nummer van de duivel. Deze komt in beeld als Joke in beeld komt, maar het zou ook weer gewoon naar Pieter kunnen verwijzen, die als priester het kwaad in zichzelf naar boven haalt.
Afbeelding

Die 666 vind ik wel goed gevonden eigenlijk, zeker omdat er om te lachen gezegd werd dat ze misschien moeten kijken naar hints (ik weet niet wie dat zei?)
Gebruikersavatar

Yvo24 apr 2018, 22:40

 1111  Uma
inge.rumes schreef:De gemeente Lot is ontstaat door fusie van Dworp en Sint Pieters Leeuw
Weer een verwijzing naar Pieter. Zou dit de verborgen hint kunnen zijn!?
Gebruikersavatar

Kobe24 apr 2018, 22:42

 429
Yvo schreef:Weer een verwijzing naar Pieter. Zou dit de verborgen hint kunnen zijn!?
Nog een leeuw en ik ben volledig mee 😉
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 15