Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

Klaartje30 apr 2018, 10:29

 2245  Uma
Kleintje schreef:Volgende week? 😂


Afbeelding
Waarop Pieter antwoordt: "Mijn telefoonnummer? Daarvoor zal je toch eerst alle kruisjes moeten wegtrekken. Maar dat zal de groepspot heel wat geld kosten, meiske!"

BTW Pieters telefoonnummer is +52 155 2493 5987 😃

De Mol meets Temptation Island.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen30 apr 2018, 14:02

 8153
Klaartje schreef:Waarop Pieter antwoordt: "Mijn telefoonnummer? Daarvoor zal je toch eerst alle kruisjes moeten wegtrekken. Maar dat zal de groepspot heel wat geld kosten, meiske!"

BTW Pieters telefoonnummer is +52 155 2493 5987 😃

De Mol meets Temptation Island.
Volgende week verschijnt Pieter met tattoos en een klein toepetje boven op zijn hoofd :mrgreen:
Gebruikersavatar

tom.vanratingen30 apr 2018, 16:10

 50
chicawah schreef:Volgende week verschijnt Pieter met tattoos en een klein toepetje boven op zijn hoofd :mrgreen:
Holy Moly! Ik zie het al helemaal voor me! Dit kan nog wel eens dé hint van het seizoen zijn 😃
Gebruikersavatar

annelies-a.-a..vanbelle02 mei 2018, 00:27

 263
Ik wil nog even terugkomen op volgend raadsel, dat me al parten speelt vanaf aflevering één:

"Ik ben een persoon uit de bijbel
Mijn naam is niet bekend
Ik stierf een dood als geen ander
Maar mijn doodskleed is in ieder huis te vinden"

Het antwoord is: Lots vrouw. Ze heeft geen naam, en ze stierf een dood als geen ander --> veranderde in zout. Haar doodskleed, zout, is dan ook in elk huishouden te vinden.

Nu opperde iemand hier dat de foute vertaling van Genesis 19:26 (zijn vrouw Lot ipv Lots vrouw) een slordigheid zou zijn van de makers/de vertalers.

Maar volgens mij kan dat niet. Er is zeer goed over nagedacht en er is zelfs een raadsel rond bedacht. Dus die bug die in die vertaling zit, die is er volgens mij toch wel opzettelijk ingestopt...

BUT WHY... WHY...WHY...WHY... :?: :!: :roll:
Gebruikersavatar

Jansen02 mei 2018, 08:03

 3423  Yens
annelies-a.-a..vanbelle schreef:Ik wil nog even terugkomen op volgend raadsel, dat me al parten speelt vanaf aflevering één:

"Ik ben een persoon uit de bijbel
Mijn naam is niet bekend
Ik stierf een dood als geen ander
Maar mijn doodskleed is in ieder huis te vinden"

Het antwoord is: Lots vrouw. Ze heeft geen naam, en ze stierf een dood als geen ander --> veranderde in zout. Haar doodskleed, zout, is dan ook in elk huishouden te vinden.

Nu opperde iemand hier dat de foute vertaling van Genesis 19:26 (zijn vrouw Lot ipv Lots vrouw) een slordigheid zou zijn van de makers/de vertalers.

Maar volgens mij kan dat niet. Er is zeer goed over nagedacht en er is zelfs een raadsel rond bedacht. Dus die bug die in die vertaling zit, die is er volgens mij toch wel opzettelijk ingestopt...

BUT WHY... WHY...WHY...WHY... :?: :!: :roll:
Het blijft intrigerend he... Goeie oplossing voor het raadsel, had me er ook al suf over gepiekerd. Dat van die foute vertaling dat was ik... Waar ik niet voorbij raak is het feit dat de Bijbeltekst pas verder in de proeven van Channy en Jeffrey op de proppen komt en we dus afhankelijk zijn van de manier waarop die twee hun proeven oplossen. Als je het tekstje enkel hebt om op verder te gaan, was de oplossing van het raadsel nog veel moeilijker te vinden. Zeg nu zelf, als we hier nu niet hadden uitgeweid over Genesis 19:26 en Lot, had je dan de oplossing van dat raadsel gevonden? Misschien wel, maar ik alleszins niet. Ik ben er zelfs niet opgekomen terwijl we al die info hadden over Lot en zijn vrouw.

Ik vind dit een prachttheorie maar de praktijk houdt me tegen om er in te geloven... Ook al zou ik er wel graag in geloven 😲 . Zeg nu zelf, als deze theorie klopt, dan verwijst die tekst toch naar Pascale? Uit al die hints en tips komt toch duidelijk een hoofdrol voor de vrouw naar voren?
Gebruikersavatar

Frolva02 mei 2018, 10:12

 2204
annelies-a.-a..vanbelle schreef:Ik wil nog even terugkomen op volgend raadsel, dat me al parten speelt vanaf aflevering één:

"Ik ben een persoon uit de bijbel
Mijn naam is niet bekend
Ik stierf een dood als geen ander
Maar mijn doodskleed is in ieder huis te vinden"
Waar komt dat raadsel vandaan?
Gebruikersavatar

james.waker02 mei 2018, 10:16

 417
Frolva schreef:Waar komt dat raadsel vandaan?
dat raadsel is niet uitgevonden door mensen van de mol hoor, maar zat wel in aflevering 1
Gebruikersavatar

Frolva02 mei 2018, 10:25

 2204
james.waker schreef:zat wel in aflevering 1
In welke context, dan? Ik herinner het met niet meer. :oops:
Gebruikersavatar

james.waker02 mei 2018, 12:09

 417
Frolva schreef:In welke context, dan? Ik herinner het met niet meer. :oops:
AFLEVERING 1 15:30 raadsel voor Jeffrey & Zennie, ze kregen daarbij een ipod en een klok
het antwoord werd gevonden door te gaan kijken in Gen 19:26
het gegeven antwoord "LOT" was in feite niet correct, het juiste antwoord op het raadsel is eigenlijk "de vrouw van Lot" waarvan de naam niet bekend is

waarom hebben ze dat gedaan?

gewoon om het simpel te houden
om te verwijzen naar een mannelijke mol?
LOT = LLOYD ?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen02 mei 2018, 12:25

 8153
james.waker schreef:Zennie
Zennie :?: :?: :?:

:roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

Voor de tigste keer:

Wanneer gaan mensen op dit forum eindelijk eens de namen van de kandidaten JUIST schrijven???
Ik snap niet dat zoveel mensen met argusogen en vergrootglazen en microscopen op zoek gaan naar de kleinste details, maar de namen van de kandidaten, die elke week in grote, duidelijke letters op het scherm komen, verkeerd schrijven.

Zou jij graag Zeems genoemd worden :?:

Over de massa dt-fouten van veel forumleden en het niet gebruiken van hoofdletters en/of leestekens wil ik het niet eens hebben... :roll:
Gebruikersavatar

steven.debusscher02 mei 2018, 12:49

 1
Die fout van Lot in Genesis 19:26 had ik ook al opgemerkt. De hint 'Lot' verwijst op twee manieren naar Lloyd:
1) De Belgische gemeente Lot (deelgemeente van Beersel) ligt tot op 1 minuut nauwkeurig op exact dezelfde breedteligging als Avelgem, waar Lloyd woont (allebei op 50°46'N).
2) 'Lot' kan verwijzen naar Louis Lot, een beroemd Frans fluitbouwer. In aflevering 1 laten ze de sollicitatiegesprekken van de kandidaten zien, onder andere het fragment waarin ze naar hun begrafenisliedje vragen. Lloyd is de enige die daar met een groene blokfluit in zijn handen in beeld komt. Verder staat er op de site van Vier een fragment dat niet op tv getoond werd, waarin de kandidaten chillen aan het zwembad en Joke en Lloyd blokfluit spelen.
https://www.vier.be/video/de-mol/blokfl ... van-de-zon
De twee blokfluiten zijn van Lloyd, want wanneer Baha aan Lloyd vraagt waarom hij die blokfluiten mee heeft, antwoordt Lloyd dat hij 'standaard 2 blokfluiten bij zich heeft'.
Gebruikersavatar

james.waker02 mei 2018, 13:15

 417
steven.debusscher schreef:Die fout van Lot in Genesis 19:26 had ik ook al opgemerkt. De hint 'Lot' verwijst op twee manieren naar Lloyd:
1) De Belgische gemeente Lot (deelgemeente van Beersel) ligt tot op 1 minuut nauwkeurig op exact dezelfde breedteligging als Avelgem, waar Lloyd woont (allebei op 50°46'N).
2) 'Lot' kan verwijzen naar Louis Lot, een beroemd Frans fluitbouwer. In aflevering 1 laten ze de sollicitatiegesprekken van de kandidaten zien, onder andere het fragment waarin ze naar hun begrafenisliedje vragen. Lloyd is de enige die daar met een groene blokfluit in zijn handen in beeld komt. Verder staat er op de site van Vier een fragment dat niet op tv getoond werd, waarin de kandidaten chillen aan het zwembad en Joke en Lloyd blokfluit spelen.
https://www.vier.be/video/de-mol/blokfl ... van-de-zon
De twee blokfluiten zijn van Lloyd, want wanneer Baha aan Lloyd vraagt waarom hij die blokfluiten mee heeft, antwoordt Lloyd dat hij 'standaard 2 blokfluiten bij zi...
die blokfluiten zijn ook op nog andere manieren te linken aan de mol (Titanic, mollwaldorf, Familie Mol-de Mol etc)


dat nu ook "LOT" op 2 manieren kan gelinkt worden aan Lloyd is een leuke vondst, waarvoor dank
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15