Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

mollig1804 mei 2018, 08:25

 229  Bert
ja, hier ben ik weer met die Vrouw Lot

Dat blijft mij ergens intrigeren omdat het onjuist is ( Lot was een man)

Je zou Vrouw Lot kunnen vertalen als Lady Fortune ===> Godin Fortuna

Deze wordt vaak geblinddoekt(mol) afgebeeld aan het roer van een schip ( kapitein van schip) met een "wheel of fortune"(rad van fortuin).

Ik vond dat het woord "lot" wel vaker terugkeert in omschrijving van proeven etc.

Ik zit niet echt een pascale tunnel, maar hou na uitschakeling Joke alles nog open 🙂
Gebruikersavatar

james.waker04 mei 2018, 08:33

 417
antwoord op het raadsel was "de vrouw van Lot", een dame zonder naam in de bijbel
men heeft echter Lot goed gerekend ... waarom ?

steven.debusscher schreef in ander topic :
Code: Selecteer alles
Die fout van Lot in Genesis 19:26 had ik ook al opgemerkt. De hint 'Lot' verwijst op twee manieren naar Lloyd:
1) De Belgische gemeente Lot (deelgemeente van Beersel) ligt tot op 1 minuut nauwkeurig op exact dezelfde breedteligging als Avelgem, waar Lloyd woont (allebei op 50°46'N).
2) 'Lot' kan verwijzen naar Louis Lot, een beroemd Frans fluitbouwer. In aflevering 1 laten ze de sollicitatiegesprekken van de kandidaten zien, onder andere het fragment waarin ze naar hun begrafenisliedje vragen. Lloyd is de enige die daar met een groene blokfluit in zijn handen in beeld komt. Verder staat er op de site van Vier een fragment dat niet op tv getoond werd, waarin de kandidaten chillen aan het zwembad en Joke en Lloyd blokfluit spelen. 
dit zijn toch wel heel mooie links vind ik

bovendien kan die blokfluit ook nog op andere manieren aan de mol gekoppeld worden, dus misschien wel een belangrijk detail in deze editie
Gebruikersavatar

mollig1804 mei 2018, 08:49

 229  Bert
het wordt nog beter

de zin "something wicked this way comes" die gebruikt wordt door GDC komt uit Macbeth en slaat op de de 3 heksen die blijkbaar het lot van de mensheid bepalen.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen04 mei 2018, 08:50

 8153
Van die Lot
word ik zot.

Die verwisseling tussen "de vrouw van Lot" en "de vrouw Lot"moet echt met opzet gedaan zijn.
Maar waarom?
Je zou op den duur gaan denken dat de mol een transgender is :roll:
Gebruikersavatar

chicawah.janssen04 mei 2018, 08:52

 8153
mollig18 schreef:het wordt nog beter

de zin "something wicked this way comes" die gebruikt wordt door GDC komt uit Macbeth en slaat op de de 3 heksen die blijkbaar het lot van de mensheid bepalen.
We zitten nu met 2 verschillende bestaande topics in 1 nieuw topic...
Gebruikersavatar

yevo04 mei 2018, 11:33

 281  Uma
chicawah schreef:We zitten nu met 2 verschillende bestaande topics in 1 nieuw topic...
Ik heb ze nu samengevoegd 🙂.
Gebruikersavatar

Jansen04 mei 2018, 12:12

 3423  Yens
yevo schreef:Ik heb ze nu samengevoegd 🙂.
Merciekes Yevo 🙂.
Gebruikersavatar

Jansen04 mei 2018, 12:15

 3423  Yens
chicawah schreef:Je zou op den duur gaan denken dat de mol een transgender is :roll:
Het grote geheim van zondag 😉.
Gebruikersavatar

Kobe05 mei 2018, 11:17

 429
Zoals Frolva al had opgemerkt in een ander topic, Gilles zei tijdens de beproevingen: "Het lot zal bepalen welke enveloppe je krijgt". Hij geeft vervolgens de enveloppen aan Pieter
->PIETER=LOT 💡
Gebruikersavatar

kevin.coppieters07 mei 2018, 08:09

 2
Net even de naam betekenis van Lot opgezocht.

Lot staat voor ‘ vrije man ‘

Een religieuze verwijzing naar iemand die als vrijgezel door het leven (moet) gaan? Pieter?
Gebruikersavatar

JKpowned07 mei 2018, 08:12

 259
kevin.coppieters schreef:Net even de naam betekenis van Lot opgezocht.

Lot staat voor ‘ vrije man ‘

Een religieuze verwijzing naar iemand die als vrijgezel door het leven (moet) gaan? Pieter?
Ik zou zeggen dat Pieter alles behalve een vrij man is. Hij moet zich houden aan de regels van de kerk en hangt daar aanvast en heeft ook een job maar hier interpreteer ik het misschien fout.
Gebruikersavatar

Yvo07 mei 2018, 13:19

 1111  Uma
Ik begin te denken dat die hint naar Bahador (horloge op groepsfoto geeft 19u26 aan) geen hint naar de mol is, maar een hint naar de winnaar. In reeks 4 hebben ze er ook een hint naar de winnaar in gestoken. Dan kunnen ze het nu opnieuw doen.
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15