Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

kim.baudart01 apr 2018, 23:22

 138
Ik kan dit voorlopig ook nog niet goed aan één bepaalde kandidaat linken maar heb me dezelfde bedenking gemaakt. 'Kijk niet achterom' werd té hard benadeeld om niet van belang te zijn, en ik geloof ook niet dat het bijbelvers in van Genesis per ongeluk fout weergegeven werd.

Denkpistes en referenties om voorlopig in het oog te houden:
- Het verhaal van Lot is het verhaal van Sodom en Gomorra
- van Sodom is het woord sodomie afgeleid, ook wel vaak gebruikt voor homosexualiteit
- de zoutpilaar
- locatie: sodom en gomorra/Kanaän/Israël ten westen van de Dode Zee.
- Lot had twee dochters (namen vond ik niet, net zoals die van zijn vrouw) die blijkbaar later hem zat gevoerd hebben om hem zover te krijgen dat hij kinderen bij hen verwekt heeft. Hun namen zijn Moab en Ben-Ammi. Incest heeft hier dus ook mee te maken maar ik vermoed/hoop datwe daar in elkgeval geen link met een kandidaat mee zullen vinden...

Ik heb me nog nooit zo in een Bijbelverhaal verdiept, is een openbaring. Frisse kerel trouwens, die Lot, wou liever zijn dochters laten gang-bangen dan dat hij twee vreemden liet verkrachten door de inwoners van Sodom...
Gebruikersavatar

annelies-a.-a..vanbelle01 apr 2018, 23:53

 263
Nog even specificeren, Steve zegt: "Onze Lieven Heer, dat is maar één keer geweest. Ze zal niet verrijzen. Het heeft geen zin om erover te zeveren. Het is gedaan, punt Amen en uit."
Gebruikersavatar

Mateo02 apr 2018, 00:20

 870
In de 'kroeg' waar 's avonds ter ontspanning mescal werd gedronken (je kreeg er, zoals volgens mij Pieter zei, verdoofde kaken van, zó ontspannend dus!), hing een tekst aan de wand waarop stond '(...) angelorum (...)' in vertaling uit het Latijn (...) van de engelen (...).

Engelen worden, zoals bovenstaand ook te vinden is, ten tonele gevoerd in de Bijbelpassage over Lot als degenen die hem en zijn gezin waarschuwen niet achterom te kijken.
Ik moet de aflevering herbekijken om te zien wat de rest van de tekst was en wie wellicht dicht in de buurt van die tekst te zien was of er misschien een verholen blik op wierp.
Gebruikersavatar

pieter.grauwels02 apr 2018, 00:41

 69
Ik wil niets zeggen, maar was 19:26 niet ook het tijdstip dat er op het horloge van Bahador stond? 😉
Gebruikersavatar

annelies-a.-a..vanbelle02 apr 2018, 00:53

 263
Mateo schreef:In de 'kroeg' waar 's avonds ter ontspanning mescal werd gedronken (je kreeg er, zoals volgens mij Pieter zei, verdoofde kaken van, zó ontspannend dus!), hing een tekst aan de wand waarop stond '(...) angelorum (...)' in vertaling uit het Latijn (...) van de engelen (...).

Engelen worden, zoals bovenstaand ook te vinden is, ten tonele gevoerd in de Bijbelpassage over Lot als degenen die hem en zijn gezin waarschuwen niet achterom te kijken.
Ik moet de aflevering herbekijken om te zien wat de rest van de tekst was en wie wellicht dicht in de buurt van die tekst te zien was of er misschien een verholen blik op wierp.
Heb ik ook gezien, viel me ook direct op!
Gebruikersavatar

Mateo02 apr 2018, 00:58

 870
ik heb het mescal-festijn nog even bekeken. De tekst die ik straks voorbij zag flitsen en waarvan ik 'angelorum' onthouden had, blijkt op een kalender te staan met als reclameboodschap 'Angelorum Vinum'.

Een wijnmerk uit Mexico, vond ik via Google. Engelenwijn.
Ook vind ik op een afbeelding van dit wijnmerk onder de merknaam zelf: vino generoso para consagrar.

Consagrar betekent 'wijden'. Wordt hier miswijn bedoeld?

O, ja. En Jeffrey bevond zich onder de kalender met deze tekst. Niet geheel volgens mijn herinnering en ook niet volgens mijn verwachtingen, maar hij is wel degene die 'de schuld volledig op zich nam en Joke volledig vrij pleitte". Hoe schoon en engelachtig.

Maar spijt dat er geen vrijstellingen verdiend waren (en dat er ook geen geld in de pot was gekomen), had hij helemaal niet, zo verklaarde hij achteraf.
Gebruikersavatar

ruben.lodewijckx02 apr 2018, 01:47

 65
Angel Number 611 herinnert je eraan dat je gedachten, overtuigingen en acties je werkelijkheid creëren , en je wordt aangemoedigd om een ​​aantal upgrades te maken naar je huis / gezin-omgeving, zowel in je huis / huis als in je relaties met dierbaren. Neem de tijd om je leefruimtes op te fleuren met frisse kleuren en texturen, planten, ornamenten en bloemen ... alles wat je graag rond je hebt. Gebruik enkele basisbeginselen van Feng Shui en laat je huis vrede, harmonie, comfort en je eigen innerlijke licht en schoonheid weerspiegelen . Vertel familie en vrienden hoeveel je liefhebt en waardeer het in je leven omdat liefde meer liefde koestert.

Angel Number 611 is een boodschap om te luisteren naar je intuïtie en de begeleiding van de engelen met betrekking tot je levensdoel en zielsmissie . Leef je waarheden en wees bereid om uit je comfortzone te stappen om de doelen te bereiken die je jezelf hebt gesteld. Vertrouw erop dat de engelen je op je pad ondersteunen, aanmoedigen en omringen.

Nummer 611 heeft betrekking op nummer 8 (6 + 1 + 1 = 😎 en engelgetal 8 .


Op de jeep staat 6 11 en ze verblijven in een religieus hotel met die bellen die je tegen het raam ziet tijdens de eliminatie ... Mss totaal onbelangrijk maar toch , plus beeld van de jeep staat in de achtergrond een fiets die even later weg is
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar

Mateo02 apr 2018, 03:24

 870
Via de tekst uit Genesis 19:26 en de vele andere verwijzingen naar de Bijbel kom ik uit bij de door Stéphane niet 'gekende' evangelist Lucas.
Ik vond dat opvallend en ik heb daarom Lucas 19:26 eens opgezocht.

Die passage uit de Bijbel is zo mogelijk nog harder (en vooral cynischer) dan de vrouwonvriendelijke tekst over Lot en de engelen die hem, zijn huisvrouw, en zijn door hem aan anderen ter verkrachting aangeboden dochters in veiligheid wilden brengen naar een grot in Zoar/Zoara (betekenis klein, onbeduidend), één van de vijf (ja, vijf) steden/ de Pentapolis, waartoe ook Sodom en Gomorra behoorden.
De dochters waren aanvankelijk niet schuldig, ze bleven zelfs 'gehoorzaam' aan de engelen en aan die schat van een papa van hen, maar zijn vrouw werd gestraft met de dood, omdat ze enkel haar nieuwsgierigheid niet kon bedwingen en ongehoorzaam was aan haar brave, oppassende echtgenoot en aan de engelen die laatstgenoemde en zijn kroost wilden beschermen. De lieve dochters voeren papa later dronken in de grot, zodat hij niet zou merken dat hij bij hen 'aanlag'.... maar ja, anders was dit prachtige geslacht uitgestorven. Zou toch zonde zijn. :twisted:

En dan de tekst van Lucas 19:26, één regel slechts, maar wát een inhoud:

“Ik zeg jullie: wie heeft zal nog meer krijgen; maar wie niets heeft, hem zal zelfs wat hij heeft worden ontnomen. "

Hoe mooi, hoe liefdevol. Het lijkt wel de onuitgesproken achterliggende doelstelling van bepaalde machthebbers heden ten dage.
Waar dit een verwijzing naar kan zijn? Wellicht naar degene die het spel het meest egoïstisch en nietsontziend speelt en daarbij juist heel liefdevol en sociaal lijkt/leek.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen02 apr 2018, 10:33

 8153
Mateo schreef:En dat met Pasen! 1 april 2018.
Iemand die weet of ze 's avonds vis gegeten hebben? :mrgreen:
De vis is trouwens het symbool voor Christus.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 15