Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

Kobe02 apr 2018, 23:48

 429
Papiersnipper schreef:Nadat ik het dorpje wat beter bekeek vielen mij wel direct twee dingen op:
- Er is een natuurreservaat genaamd "El Molino" (De molen)(eventueel "de mollen??")
Afbeelding

- Vlakbij is een bos genaamd "Sierra de Lobos" (Berg van de wolven)
Afbeelding
Ik meende mij te herinneren dat er in een ander topic daar ook sprake van was van lobos en waar de tekst van de tweede strofe van het eerste lied in de auto van Gilles (afl. 1) stond:
Rijden op mijn paard (Bahador, Steve en Pieter in opdracht 1, afl. 2)
Door de bergen ga ik
De sterren en de maan
Ze vertellen me waar ik naartoe ga
(OrthoMol @ Afl 1 - Openingslied Cancion del Mariachi)

Voor mij is dit iets te toevallig...
Heb ergens precies iets met molen gehoord? :?: 💡 Morgen bekijk ik het nog eens en zal ik weten te zeggen, vanwaar ik dit nu haal
Gebruikersavatar

JKpowned03 apr 2018, 08:20

 259
Blijkbaar is de volledige en correcte naam Rancho Nuevo de las Trojes
Gebruikersavatar

Frolva03 apr 2018, 08:49

 2204
astridm schreef:Afbeelding
Als het nu Wally was die we moesten zoeken, dan had ik 'm al gevonden. :mrgreen:
Gebruikersavatar

Jansen28 apr 2018, 10:19

 3423  Yens
ex-molinator schreef:De uitspraak is wel serieus verschillend.
Een "j" is het Spaans wordt uitgesproken als een ch zoals in "Ach!" (regionale verschillen niet niet in acht genomen 😉 ).
Zelfde opmerking geldt trouwens voor de uitspraak van "llamar" dat in een ander topic gelinkt werd aan lama. De ll in het Spaans klinkt niet als een "lj" zoals in paviljoen maar als je doodgewone "j" (vergelijk het Franse "pavillon").

Voor de geïnteresseerden: er is een website waar je kan horen hoe woorden in verschillende talen klinken (en dan hoor je ook regionale verschillen).(http://www.forvo.com).
Ik heb zonet de playlists van de kandidaten nog eens een keer doorgenomen en wat me opvalt is dat zowel bij Pascale als bij Joke, "Troy" van Sinead O'Connor in de playlist staat. Nu net de twee vrouwen van het overblijvende gezelschap. Bij de mannen vind je dit liedje bij niemand terug.

In feite is het verhaal van het Paard van Troje te vergelijken met De Mol. Het draait ook om iets (iemand) die je in je midden hebt en waarvan uiteindelijk blijkt dat "het verraad" letterlijk in het paard zit. Ik moest toen ineens ook aan de pinata proef denken en aan Joke die de pinata stuk slaat om zodoende het verraad (in het echte verhaal de soldaten van Athene) te bevrijden en in Troje los te laten...

Ik hoop dat deze theorie een puur hersenspinsel is... 😲
Gebruikersavatar

david.vierstraete08 mei 2018, 15:09

 73  Yens
Frolva schreef:Als het nu Wally was die we moesten zoeken, dan had ik 'm al gevonden. :mrgreen:
Hier ook nog eens herbekeken, en de kaart klopt precies met de realiteit... HIer is niets van namen uitgevonden... Ik zocht ergens een link met Troje, en kwam zo hier terecht... Maar hier zou ik verder niets meer achter zoeken.